Morgenmiddag (eigenlijk ondertussen al straks) heb ik examen software, met andere woorden voornamelijk vb.net applicaties maken...
Nu wou ik dus voor de zekerheid nog even de programmacode bekijken programmaatjes die we moesten maken.
Een daarvan is een toepassing op office automation die een adressenlijst genereert aan de hand van een database, via een oledb connectie.
Ik weet van dit programma dat het werkt, en ik heb het zelfs nog versimpelt om er 100 procent zeker van de zijn dat het nergens een foutje is of iets dergelijks, maar telkens als ik probeer te debuggen krijg ik de volgende foutmelding bij het openen van de connectie:
"De microsoft.jet.oledb.4.0-provider is niet geregistreerd op de lokale computer."
Dit is de code:
Ik vermoed dat het een of andere service is die een niet aanstaat op m'n PC, nu is dit niet echt een probleem, maar ik zou toch willen weten wat hier tegen te doen is...
Het vreemde is dat websites die ook van oledb en dezelfde database gebruik maken en runnen op m'n local host geen probleem hebben.
Nu wou ik dus voor de zekerheid nog even de programmacode bekijken programmaatjes die we moesten maken.
Een daarvan is een toepassing op office automation die een adressenlijst genereert aan de hand van een database, via een oledb connectie.
Ik weet van dit programma dat het werkt, en ik heb het zelfs nog versimpelt om er 100 procent zeker van de zijn dat het nergens een foutje is of iets dergelijks, maar telkens als ik probeer te debuggen krijg ik de volgende foutmelding bij het openen van de connectie:
"De microsoft.jet.oledb.4.0-provider is niet geregistreerd op de lokale computer."
Dit is de code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Imports Microsoft.Office.Interop Imports System.Data.OleDb Public Class frmOffice Dim Artemis As New OleDbConnection("provider=microsoft.jet.oledb.4.0; data source= H:\Docs\VB\Office-O-Matic\Artemis correct 2000.mdb") 'normaal gezien gebruik ik een relatief pad, maar ik dacht dat het misschien daar aan kon liggen... 'niet dus Dim dr As OleDbDataReader Private Sub GenAdressenLijstWord() Dim wrdApp As New Word.Application wrdApp.Visible = ChkToon.Checked wrdApp.Documents.Add() With wrdApp.Selection .ParagraphFormat.TabStops.Add(50, wdAlignTabLeft, wdTabLeaderSpaces) Dim cmdAdressen As New OleDbCommand("SELECT Naam, Straat, Postcode, Gemeente FROM tblKlanten", Artemis) Artemis.Open() dr = cmdAdressen.ExecuteReader() Do While dr.Read() .TypeText(dr.Item("Naam") & Environment.NewLine & dr.Item("Straat") & ", " & dr.Item("postcode") & " " & " " & dr.Item("gemeente")) .TypeParagraph() Loop Artemis.Close() End With End Sub End Class |
Ik vermoed dat het een of andere service is die een niet aanstaat op m'n PC, nu is dit niet echt een probleem, maar ik zou toch willen weten wat hier tegen te doen is...
Het vreemde is dat websites die ook van oledb en dezelfde database gebruik maken en runnen op m'n local host geen probleem hebben.
[ Voor 0% gewijzigd door Bitbored op 18-06-2010 00:18 . Reden: typo ]