ik start me pc op en ik krijg geen piep geluiden van me mobo meer en ik kreeg ook geen beeld meer wat zo hier bij het probleem kunnen zijn ? ik dacht zelf aan dat het moederbord kapot is ik heb pc ook al gestart zonder videokaart en geheugen dus daar ligt het ook niet aan
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens volledig doogenomen ?
↓ volgende bericht hieronder ↓
Wat meer info zou handig zijn. Specs bijvoorbeeld
ik heb deels het probleem al op gelost alles draait als ik me videokaart eruit haal begint me moederbord weer tepiepen dus is dit een teken dat me moederbord niet kapot is ?
de specs zijn trouwens amd 5200+
asrock alivexfire-estata3
400wat voeding
videokaart ATI Radeon X300
dus ik denk dat het aan me videokaart ligt ?
de specs zijn trouwens amd 5200+
asrock alivexfire-estata3
400wat voeding
videokaart ATI Radeon X300
dus ik denk dat het aan me videokaart ligt ?
Hij piept dus wel maar je komt niet in de bios?
Ga eens systematisch alles na
Monitor heeft stroom? (ja/nee)
Kabels tussen pc en monitor goed aangesloten? (ja/nee)
Monitor staat aan? (ja/nee)
Monitor werkt op een ander systeem? (ja/nee)
Andere videokaart in systeem geeft beeld?(ja/nee)
Moederboord + 1 reepje geheugen + keyboard + voeding : - fans draaien?
- biepjes? (zo ja, zoek betekenis op in boekje moederbord)
1 per 1 hardware bij aansluiten en zien ofdat het systeem goed functioneerd indien niet hardware afkoppelen en verder testen, indien enkel die hardware problemen gaf vervang door zelfde type hardware en test nogmaals
Schrijf bij elke test je bevindingen op zodat je een goed overzicht behoud en gemakkelijker conclussies kunt formuleren.
Zit je nog steeds vast post dan welke tests je gedaan hebt en welke resultaten dit gaf zodat het makkelijker wordt voor andere om je advies te geven.
Monitor heeft stroom? (ja/nee)
Kabels tussen pc en monitor goed aangesloten? (ja/nee)
Monitor staat aan? (ja/nee)
Monitor werkt op een ander systeem? (ja/nee)
Andere videokaart in systeem geeft beeld?(ja/nee)
Moederboord + 1 reepje geheugen + keyboard + voeding : - fans draaien?
- biepjes? (zo ja, zoek betekenis op in boekje moederbord)
1 per 1 hardware bij aansluiten en zien ofdat het systeem goed functioneerd indien niet hardware afkoppelen en verder testen, indien enkel die hardware problemen gaf vervang door zelfde type hardware en test nogmaals
Schrijf bij elke test je bevindingen op zodat je een goed overzicht behoud en gemakkelijker conclussies kunt formuleren.
Zit je nog steeds vast post dan welke tests je gedaan hebt en welke resultaten dit gaf zodat het makkelijker wordt voor andere om je advies te geven.
[ Voor 89% gewijzigd door belgian1 op 18-06-2010 09:44 ]
Pagina: 1