[WIndows 7 64 bits] thumbs werken niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kom er zo met Google niet uit, maar bij mijn Windows 7 installatie werken thumbs.db niet.

Ik kwam er laatst achter dat elke keer als ik een map met foto´s of video´s open; er elke keer weer opnieuw de miniatuurweergaven worden aangemaakt. Dit duurt me veel te lang.

Ik heb toen via gpedit.msc miniatuurweergaven uitgeschakeld en alle thumbs.db bestanden van mijn HDD's verwijderd. Daarna weer aangezet via group policy, maar er worden geen thumbs.db bestanden meer aangemaakt...

Bij geavanceerde systeeminstellingen heb ik bij visuele effecten ook miniatuurweergaven aan staan.

"altijd picrogrammen gebruiken, geen miniatuurweergaven" staat ook niet aangevinkt bij mapopties.

Zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, voor zover ik weet worden in Windows 7 geen Thumbs.db files meer aangemaakt per folder maar opgeslagen in C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Windows\Explorer (thumbcache_*db) :)

Dus er is nog wel degelijk een cache aanwezig, ik moet overigens zeggen dat ik zelf geen problemen ondervind. De eerste keer duurt het inderdaad wat langer (zeker bij video bestanden) maar een map met bijvoorbeeld 250 foto's kan ik na enkele seconden toch al volledig doorbladeren in thumbnail weergave ...

Anders moet je eens uitkijken naar een aparte viewer; meuk: XnView 1.96 of meuk: Faststone Image Viewer 4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:46:
Ja, voor zover ik weet worden in Windows 7 geen Thumbs.db files meer aangemaakt per folder maar opgeslagen in C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Windows\Explorer (thumbcache_*db) :)

Dus er is nog wel degelijk een cache aanwezig, ik moet overigens zeggen dat ik zelf geen problemen ondervind. De eerste keer duurt het inderdaad wat langer (zeker bij video bestanden) maar een map met bijvoorbeeld 250 foto's kan ik na enkele seconden toch al volledig doorbladeren in thumbnail weergave ...

Anders moet je eens uitkijken naar een aparte viewer; meuk: XnView 1.96 of meuk: Faststone Image Viewer 4.2
Oké, zou je die directory gewoon leeg kunnen gooien? Ik kan er vrij weinig over vinden.. Ik wil graag gewoon een nieuwe 'database' opbouwen, kijken of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Anders hetnoem je hem even ;)
Is 'ie weg zonder dat 'ie echt weg is

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag die bestanden verwijderen ja, je kan dit ook eventueel doen via Disk Cleanup / Schijfopruiming (zit ergens onder de eigenschappen van je C:\ schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan en ik zie dat de bestanden van af nulpunt weer aan het groeien zijn als ik naar directory's ga waar thumbnails in worden gemaakt. alleen het is jammer dat ze steeds weer opnieuw aangemaakt worden als ik na een reboot in een bepaalde map ga kijken. elke video wordt weer opnieuw een thumb van aangemaakt... en dat duurt redelijk lang..
Pagina: 1