dus jij bedoelt hiermee dat USB 3 even snel zal zijn als USB 2, wat echter niet waar is. USB 3 is/zal aanzienlijk sneller (zijn). Het enige is, de geclaimde snelheid van een paar honderd MB snelheid bij USB 2 werd nooit gehaald omdat de USB-sticks de gegevens niet zo snel zouden versturen/opnemen. Met de nieuwe technologieën kan een USB-stick veel sneller worden. Op USB 2 merk je daar weinig van, juist op USB 3 wordt zo'n nieuwe stick heel snel, volgens mij (ik weet het niet helemaal meer zeker) is het ook nog eens zo dat de nieuwe technologie niet meer wordt geproduceerd in USB 2, maar alleen in USB 3
Even weer on-topic:
geert1 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:09:
Er komen steeds meer USB 3 moederborden op de markt, tegen concurrerende prijzen, maar USB 3 memory sticks zijn nog niet echt main stream voor zover ik kan nagaan. Vandaar dat ik me afvroeg: Is een USB 2 stick sneller als die gebruikt wordt in een USB 3 slot, ten opzichte van dezelfde stick in een regulier USB 2 moederbord? Of is voor een snelheidstoename een USB 3 stick + USB 3 moederbord noodzakelijk? Ik kon dit moeilijk vinden via zoekopdracht, dus ik hoop dat iemand dit even uit kan leggen.
Een USB 2-stick zal niet sneller worden bij USB 3 omdat de hardware erin het niet aankan, anders zou het bij USB 2 al sneller zijn. De eerste USB 3.0-sticks komen er al aan, maar zijn nog duur. Verder is USB 3 zeker een goede investering voor de toekomst, omdat het sneller is dan een eSATA-verbinding, terwijl die sneller is dan USB 2. Daarom zijn na een tijdje ook een heleboel mensen - en producten/fabrikanten - overgestapt naar eSATA, vanwege de snelheidswinst. Nu USB weer sneller dan eSATA is, zullen mensen daar weer op overstappen tot er weer snellere eSATA is, een soort strijd die te vergelijken is met de van Intel en AMD, steeds weer betere processoren, om de ander klanten af te nemen...
Dus het antwoord op jouw vraag is nee.
Edit, zie nu ineens allemaal reacties boven mij, beetje te laat door dit verhaal....