Noctua NH-U9B SE2 HTPC bezhuizing !

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik ben bezig met een 2de pc in een HTPC behuizing te bouwen en had al een Aerocool kastje hier staan echter kwam ik erachter dat mijn Noctua NH-U9B SE2 er niet in past qua hoogte. Probleem is dat de bovenkant van de koeler tegen de middenplaat aan komt en het ook geen nut heeft er een stuk uit te zagen. Net namelijk waar de koeler komt te zitten hangt ook een gedeelte van de voeding, dus dan kom ik tegen de voeding aan te zitten.

Nu zou ik ook het liefste zo'n HTPC kast willen die ongeveer qua formaat op een audioversterker lijkt en hem daarmee goed kan inpassen bij de rest van mijn stereo-apparatuur. Er zijn dus veel van die kasten te koop echter ben ik er nog geen tegengekomen die hoger dan 15 cm binnenruimte heeft, dit omdat de Noctua NH-U9B SE2 15.5 cm hoog is en dan niet past.

Mijn vraag is wie misschien een HTPC kast weet die minimaal 16 cm hoog is en dan binnenin dus niet de buitenmaat, en dan daarbij ook qua prijs een beetje schappelijk is. Ik had 1 kast van Silverstone gezien maar die was meteen weer 175 euro en ook qua diepte weer te diep, dus ook moet ie niet te diep zijn. Hopelijk heeft iemand tips voor me en weet een redelijk betaalbaar alternatief, of eventueel eigen aangebrachte mods zijn ook welkom.

Even de specs van de onderdelen die ik al heb :

Intel Core i5 750 cpu
Noctua NH-U9B SE2 cpu koeler
Asus P7P55-M m-ATX moederboard
MSI HD5670 videokaart
2 x 2 Gb Kingston 1333 Mhz DDR3
2 x Seagate Baracuda 1 Tb
720 watt voeding

[ Voor 8% gewijzigd door Roel1966 op 17-06-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 21:33

J-P

Syntax erro....

Zelf heb ik de Silver Stone LC16
Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2006/02/silverstone_lc16m_htpc/1.jpg
Als je die bedoelt in je artikel dan kan ik hem wel van harte aanbevelen. Heb er zelf een ATX bord inzitten samen met een videokaart die een giga koeler heeft en het past allemaal netjes.
Destijds heb ik hem via een mede tweaker gekocht voor 100 euro. Dus wie weet heeft het zin om een vraag uit te zetten bij de vraag en aanbod in de pricewatch.

Succes met je zoektocht.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Is het dan misschien niet beter om naar een andere koeler te gaan zoeken? Aangezien je al aangeeft moeilijk betaalbare oplossingen te kunnen vinden qua behuizing, dan is toch juist een koeler met een kleiner profile de 'betere' en ook de goedkopere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Bogey Dope schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 07:31:
Zelf heb ik de Silver Stone LC16
[afbeelding]
Als je die bedoelt in je artikel dan kan ik hem wel van harte aanbevelen. Heb er zelf een ATX bord inzitten samen met een videokaart die een giga koeler heeft en het past allemaal netjes.
Destijds heb ik hem via een mede tweaker gekocht voor 100 euro. Dus wie weet heeft het zin om een vraag uit te zetten bij de vraag en aanbod in de pricewatch.

Succes met je zoektocht.
Deze kast zou in principe al in aanmerking kunnen komen maar weet je toevallig misschien de binnenmaat voor mij, dus gemeten vanaf moederboard tot aan de bovenkant, want dat is voor mij namelijk het belangrijkste.

Net even gekeken bij pricewatch maar hij is nog te verkrijgen, alleen zag ik dat ie wel nieuw nog vanaf 175 euro ligt. Misschien inderdaad een beter idee om toch eens bij V&A een vraag uit te zetten want 100 euro is dan nog enigszins redelijk vind ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Roel1966 op 18-06-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
MicGlou schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:23:
Is het dan misschien niet beter om naar een andere koeler te gaan zoeken? Aangezien je al aangeeft moeilijk betaalbare oplossingen te kunnen vinden qua behuizing, dan is toch juist een koeler met een kleiner profile de 'betere' en ook de goedkopere oplossing?
Het probleem is dat de meeste lagere koelers qua hoogte dan ook qua prestaties een stuk lager liggen, want ik heb dus al eens uitgeprobeerd met een Scythe Big Shuriken maar die presteerd maar heel matig vind ik. Nu met de Nocuta wat ik heb scheelt dit bijna 10 graden en dat vind ik dan toch wel de moeite waard om dan een andere passende kast te zoeken.