LAN ip adress aanpassen op sitecom WL-340

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoi,

ik heb een Sitecom WL-340 aangeschaft. Ik probeer op deze het ip-adress van de router te zetten op 10.0.0.123 (bijv.). Standaard is het ip-adres van de router 192.168.0.1. Hiermee kom ik ook het admin gedeelte binnen.
Maar als ik het ip-adres probeer aan te passen krijg ik de melding 'Invalid ipadress. It should be located in the same subnet of the current ip-address'.
DHCP wil ik ook uitschakelen en dit lukt ook wel. Maar wat ik vreemd vind is dat de eerste drie vakjes van de DHCP-range velden disabled zijn. Het lijkt erop dat de router alleen maar kan werken in de 192.168.0 range.
Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen???
Anders ga ik de router omruilen voor een ander type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
never mind, het is al gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 18:34

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Misscien zou het wel leuk zijn om je oplossing hier ook te plaatsen voor mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:04
En vertel, hoe heb je het gedaan? Dan hebben anderen er wellicht ook nog wat aan :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Dat is 'm nou juist. Ik heb zoveel zitten klooien dat ik niet eens weet wat nou de oplossing was 8)7

Op een gegeven moment had ik m'n draadloze adapter een vast ip-adres gegeven (10.0.0.122). Eerst DHCP uitgeschakeld op de router. Subnet mask had ik op 255.0.0.0 staan. Via wifi kon ik toen in het admin gedeelte en daar heb ik 't aangepast naar 10.0.0.1. Dat lukte toen. Maar toen ik het daarna op 10.0.0.121 wilde zetten ging dat ook weer niet. Het adres dat ie nu heeft 10.0.0.1 is ook goed en vind ik het wel best zo.
Ik zou dus heel graag willen uitleggen hoe ik 't heb gedaan, maar het lukte me de tweede keer weer niet, en ik ben bang dat als ik er weer aan ga klooien dat ik dan weer alles overhoop haal en er weer uren mee kwijt ben.