Draadloos netwerk instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Beste, iemand die mij kan helpen met mijn draadloos netwerk in te stellen? Ik heb Windows Vista en ik krijg telkens een fout dat de huidige netwerkkaart niet voldoet aan de vereisten van de modem. Ik heb een WAG160N, mijn WLAN-beveiliging staat nu op WAP2-Mixed. Op wat moet ik dit zetten?

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd? Welke specs hebben je pc, router, modem etc. Werkt het wel met draad?

• Qlii256
met draad werkt, zeg ff de instellingen voor de beveiliging plz

• Qlii256
Raar maar waar op de laptop ook Vista ging het meteen. Goede verbinding. ik heb de verbinding eens op die pc verwijderd en zelf handmatig ingevult maar wil weer niet verbinding. Kan het zijn dat mijn draadloze modem in die pc iets niet ondersteund ofzo?

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Qlii256 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:43:
Beste, iemand die mij kan helpen met mijn draadloos netwerk in te stellen? Ik heb Windows Vista en ik krijg telkens een fout dat de huidige netwerkkaart niet voldoet aan de vereisten van de modem. Ik heb een WAG160N, mijn WLAN-beveiliging staat nu op WAP2-Mixed. Op wat moet ik dit zetten?
Als je router op alleen N staat en je netwerk kaart dit niet ondersteund (b/g) dan kan je draadloze netwerk kaart geen connectie maken.

Si vis pacem, para bellum

• Qlii256
Op N staat? Hoe zet ik dat dan uit?

EDIT: De naam van de netwerkkaart: USB Wireless 802.11 b/g adaptor

[ Voor 50% gewijzigd door Qlii256 op 17-06-2010 20:10 ]

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Bij wireless network mode vind je dat, zie ook de handleiding. Driver van de USB stick is de laatste versie?

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

In je modem inloggen en daar het op B/G instellen.
Qlii256 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:53:
Bovenstaande zin is een beetje een smeekbede he (steeds plz in je berchten helpt niet), 1 zin en daarin wil je gelijk geholpen worden terwijl we niet pcies weten wat het probleem kan zijn omdat je in de TS bijna niets prijs geeft en niet zo veel aangeeft wat je zelf allemaal hebt gedaan.

Zelf dien je ook iets te ondernemen, en iemand had je gevraagd de specs te vermelden maar dat deed je niet zo heel snel waardoor we je niet goed kunnen helpen.

Voortaan een TS beginnen met volledige probleem omschrijving en meer specs, ook al zijn ze niet van belang bij het type probleem maar dat geeft ons wel een beter overzicht van het probleem, en veel zelf testen, google, handleiding, enz enz.

[ Voor 22% gewijzigd door Mexel op 17-06-2010 20:26 ]

• Qlii256
Ja sorry daarvoor Mexel. Maar ik had even niet veel tijd. Ik heb het probleem namelijk opgelost door mijn oude modem als switch te gebruiken. Alleen wil ik wel nog ff testen of het toch niet werkend kan.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Qlii256 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:07:
Op N staat? Hoe zet ik dat dan uit?

EDIT: De naam van de netwerkkaart: USB Wireless 802.11 b/g adaptor
Bij verbindings instellingen je netwerk kaart kan niet overweg met N zet dit op mix b/g.

• Qlii256
mix b/g? Bij de instellingen van de router of die modem?

• Mexel

Mexel

Qlii256 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:36:
Ja sorry daarvoor Mexel. Maar ik had even niet veel tijd. Ik heb het probleem namelijk opgelost door mijn oude modem als switch te gebruiken. Alleen wil ik wel nog ff testen of het toch niet werkend kan.
Als je snel en goed wilt geholpen worden dan neem je de tijd voor een TS, met korte en simpele vragen komen we niet zo ver, ik kan ook wel weinig tijd hebben misschien, ik ga dan niet gelijk zeggen reset je modem eens ofzo, nee ik help je met een mogelijke oplossing als ik de vraag ook duidelijk heb en meer weet over je probleem.

Hopelijk heb je iets aan mijn tips en kun je daarmee uit de voeten, zodat je de volgende keer als je een vraag stelt wij een beter beeld hebben van je probleem.

Wireless > Basic Wireless Settings in de modem (pagina 14 in de manual)

[ Voor 4% gewijzigd door Mexel op 17-06-2010 20:48 ]

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Qlii256 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:41:
mix b/g? Bij de instellingen van de router of die modem?
Router, check anders net als meerderen zeggen de handleiding we kunnen je niet alles voorkauwen we zijn geen helpdesk.

• Qlii256
Bij die basic wireless settings, wat dan?

• Mexel

Mexel

Geef eens aan wat daar allemaal staat en kom je ergens de text mode tegen ofzo.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:23

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Qlii256 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:53:
Tja, die weet ik ook niet.. ik zou je provider eens bellen. zij hebben je dat ding verkocht waarschijnlijk..
Qlii256 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:52:
Bij die basic wireless settings, wat dan?
met dergelijke antwoorden kunnen we natuurlijk niets.

luister: we zijn geen helpdesk. we kunnen niet ruiken wat je instellingen zijn. elke router, modem etc heeft een gebruikershandleiding.
Als dat ding geleverd is door je provider, dan kan je de supportdesk eens bellen. zij zijn daarvoor ingericht.

verder verwachten we wel wat meer inzet van de gebruikers. een kant en klaar voorgekauwd antwoord ga je hier niet zo snel krijgen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.