Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb het hieronderstaande systeem samengesteld besteld en in elkaar gezet. En je begrijpt het al, het werkt niet. Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven over wat ik kan doen.

Ik zal even uitleggen wat er aan de hand is en wat ik heb geprobeerd. Het probleem is dat ik geen beeld heb. Ik heb meerdere beeldschermen getest dus dat is het niet, ook heb ik een andere videokaart geprobeert en dat veranderde ook niets.

Als ik een computer opstart ben ik gewend om piepjes te horen, deze hoor ik echter helemaal niet. Wel krijgt alles stroom, fans draaien, lampjes branden, etc..

Er zijn ook geen losse eindjes en ik ben er zeker van dat alles op zijn plaats zit. Op de audio aansluiting na dan, uit de case komt een draad met ac97 en hd audio, waarvan ik er een moest kiezen om in mijn moederbord te prikken. ik heb gekozen voor ac97. Ik kan me niet voorstellen dat dat het is maar ik meld het maar.

Ik denk dus zelf dat het misschien aan het moederbord ligt, als jullie dat ook denken is er dan een manier om daar met zekerheid achter te komen zonder een ander moederbord te proberen? Of misschien dat ik alle andere opties kan uitsluiten?

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Floris

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 65,50€ 65,50
1Fractal Design Define R2€ 94,85€ 94,85
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 29,90€ 29,90
2Fractal Design Silent Series , 140mm€ 10,72€ 21,44
1Intel Core i7 860€ 229,57€ 229,57
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 65,50€ 65,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 98,90€ 98,90
1MSI P55-GD65€ 116,22€ 116,22
1Sapphire HD5750 1GB GDDR5 PCIE€ 114,90€ 114,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 836,78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je LEDjes op je moederbord die branden? Vaak kun je vanuit je moederbord boekje dan achterhalen wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zwart-gele ATX kabel ook aangesloten op je Mobo?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:34
Je kast heeft geen moederbord speaker dus piepjes zul je inderdaad niet horen. Probeer eens op te starten met één reepje geheugen. En waarschijnlijk ondersteund je moederbord HD audio, kijk daarvoor in de handleiding en zoja sluit dan de HD connector aan en niet de AC'97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Als je de pc aanzet, start de voeding dan wel op?

En heb je de videokaart van stroom voorzien (6/8 pin PCI-E stekker)?

Hang en opstart problemen Faq op tweakers al gelezen?
Polster schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:43:
Je kast heeft geen moederbord speaker dus piepjes zul je inderdaad niet horen. Probeer eens op te starten met één reepje geheugen. En waarschijnlijk ondersteund je moederbord HD audio, kijk daarvoor in de handleiding en zoja sluit dan de HD connector aan en niet de AC'97
Uhhh... zitten het systeem speakertje niet op het mobo?

[ Voor 55% gewijzigd door ChojinZ op 17-06-2010 17:48 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@XeNeRgY ja er branden lampjes. Ik ga straks als ik thuis ben kijken of dat mij iets verteld

edit: Alle 6 LEDjes branden, wat betekend dat alles van stroom is voorzien: "6 of the LEDs will light blue when CPU is in 6 phase power mode."

@warhamstr Zwart-gele ATX kabel? Vanaf de voeding? Ik heb twee kabels vanuit de voeding op mijn Mobo aangesloten.

@Polster Met een reepje heb ik geprobeert maar gaf hetzelfde effect. Dat van die HD audio zal ik uitzoeken maar dat zou toch niet het probleem kunnen zijn lijkt me. Maar zal het proberen.

@ChojinZ Ja voeding start wel op, alles lijkt stroom te krijgen. Ik zal eens kijken op "Hang en opstart problemen" Ja die stroom voor mijn videokaart was ik in eerste instantie vergeten maar daar kwam ik al snel achter en ook dat veranderde niets.

Ik zal later mijn bevindingen posten, bedankt voor de reacties.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:54
Heb je het systeemspeakertje wel aangesloten op het mobo? Als ik zo lees dat alle controlelampjes branden zou je denken dat het systeem het gewoon doet en ik zou denken misschien is er wel wat met de kabel van je pc naar je monitor (Ik heb ook al eens een kabel gekocht die niks deed).

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost.

Misschien stom maar ik ben er van uitgegaan dat het eerste geheugen slot gezien vanaf de processor ook echt slot 1 was maar dit bleek niet zo te zijn. Het tweede slot is namelijk slot 1... Jaja heel logisch. En misschien om een of andere reden ook wel logisch, ik wist het in ieder geval niet.

De oplossing was dus om slot 1 te vullen met het geheugenbankje.

Bedankt voor jullie hulp iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
vaag dat die ledjes dan wel 'goed' branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De LED-jes waarop ik heb gelet stonden volgens mij alleen voor het functioneren van de CPU. Misschien dat er nog meer LE'D's opzitten die mij dingen konden vertellen over de geheugen slots maar daar kon ik niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:54
Altijd even het boekje van het moederbord lezen voor het assembleren.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Pagina: 1