Hallo mensen,
Ik kom zonet thuis, zet mijn pc aan en heb ineens een resolutie van 640x480 op mijn pc..
Nu blijkt dat hij de vesa driver laadt omdat hij de nvidia driver om een of andere magische reden niet meer kan laden.
Na de logfiles gekeken te hebben blijkt hij wel naar de juiste file te zoeken, maar wat er exact fout gaat bij het laden weet ik niet. Dat staat er niet bij.
Ik heb alle packages opnieuw proberen te installeren maar dat heeft allemaal niet geholpen.
Ik weet dus even niet meer wat ik hier aan kan doen.
Als ik in Xorg.conf de driver naar 'nvidia' zet dan komt dit in de log files terecht:
Ik kom zonet thuis, zet mijn pc aan en heb ineens een resolutie van 640x480 op mijn pc..
Nu blijkt dat hij de vesa driver laadt omdat hij de nvidia driver om een of andere magische reden niet meer kan laden.
Na de logfiles gekeken te hebben blijkt hij wel naar de juiste file te zoeken, maar wat er exact fout gaat bij het laden weet ik niet. Dat staat er niet bij.
Ik heb alle packages opnieuw proberen te installeren maar dat heeft allemaal niet geholpen.
Ik weet dus even niet meer wat ik hier aan kan doen.
Als ik in Xorg.conf de driver naar 'nvidia' zet dan komt dit in de log files terecht:
Iemand die me hier kan helpen? :-)LoadModule "nvidia"
Loading /usr/lib/xorg/modules/drivers/nvidia_srv.so //Deze file bestaat dus, I checked
Module nvidia: vendor: "Nvidia corporation"
compiled for 4.0.2, module version = 1.0.0
Module class: X.Org Video Driver
Nvidia failed to load the nvidia kernel module. Please check your system's kernel log for additional error messages.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.