[Fedora 13] Nvidia drivers laden niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Hallo mensen,

Ik kom zonet thuis, zet mijn pc aan en heb ineens een resolutie van 640x480 op mijn pc.. :S
Nu blijkt dat hij de vesa driver laadt omdat hij de nvidia driver om een of andere magische reden niet meer kan laden.

Na de logfiles gekeken te hebben blijkt hij wel naar de juiste file te zoeken, maar wat er exact fout gaat bij het laden weet ik niet. Dat staat er niet bij.

Ik heb alle packages opnieuw proberen te installeren maar dat heeft allemaal niet geholpen.
Ik weet dus even niet meer wat ik hier aan kan doen. :(

Als ik in Xorg.conf de driver naar 'nvidia' zet dan komt dit in de log files terecht:
LoadModule "nvidia"
Loading /usr/lib/xorg/modules/drivers/nvidia_srv.so //Deze file bestaat dus, I checked
Module nvidia: vendor: "Nvidia corporation"
compiled for 4.0.2, module version = 1.0.0
Module class: X.Org Video Driver
Nvidia failed to load the nvidia kernel module. Please check your system's kernel log for additional error messages.
Iemand die me hier kan helpen? :-)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Kijk eens in je: messages/dmesg/syslog-files. Hier zal toch wel nadere informatie in staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Nee daar heb ik geen bruikbare informatie uit kunnen halen.
Staan geen errors in die betrekking hebben op de nvidia drivers.

//edit
Als ik in de oude kernel boot (1 versie terug) dan laadt hij de drivers wel.
Een tijdelijke oplossing natuurlijk maar ik kan niet eeuwig in een oude kernel blijven werken. :+

Zou dit betekenen dat de beheerders van de rpmfusion repositorie te lui zijn geweest optijd een nieuwe driver in de repositorie te knallen of is er nog een manier om dit te fixen?

[ Voor 59% gewijzigd door WernerL op 17-06-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De log en je ervaring geven aan dat de nvidia driver die geladen wordt niet tegen de juiste kernel headers gebouwd is. Als je met een herinstall van de driver-package ook niet de goede driver krijgt betekent dat dat de package maintainer nog geen recente package heeft.

Mogelijke oplossingen zijn dan: oude kernel blijven gebruiken of de driver van nvidia zelf downloaden en compilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Als ik voor de laatste optie ga moet ik dat dus telkens opnieuw doen als er weer een nieuwe kernel komt.
Luie package maintainer dus. Want bij voorgaande kernel updates nergens last van gehad.
Ik wacht dan nog even een paar dagen af en gebruik zolang deze kernel. :-)

[ Voor 5% gewijzigd door WernerL op 17-06-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Dit probleem gebeurt wel vaker :)
Ik persoonlijk update de kernel niet meer tenzij het echt moet, maar een kernel van max een maand of 6 oud kan er nog wel mee door over het algemeen :)
Pagina: 1