Powerleap PL-S370

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Twiekvrienden,

Het moment schijnt bijna daar te zijn: de powerleap adapter voor de Abit BP6 is bijna uit! Als het goed is moet het geval half-maart beschikbaar zijn.

Met deze adapter kan je op je BP6 (of elk ander Celeronbord) Pentium 3 FC-PGA processoren gebruiken! That's Right! Kun je het je voorstellen? Twee P3-750 cpu's in SMP?

Zijn er tweakers hier misschien geinteresseerd om die adapters met z'n allen te bestellen uit de states? De verwachte prijs wordt 20 dollar, dus zo'n 45 piekies.

Roept u maar.

- Jarno

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik zou wel intresse hebben alleen heb je niet een BIOS update nodig voor je BP6 en zijn die Coppermines wel SMP compatible ???

Ridge

www.tradealliance.nl

• Servor
  • Niet online
Dat van die Bios update vraag ik me nu ook af. Wie weet hier wat van? Welke multipliers enzo gebruikt de coppermine en zijn die beschikbaar op de bp6?

Wat betreft de smp voor coppermines, hier geldt kennelijk hetzelfde als voor de celerons: Intel zegt van niet, wij van wel :)
De celerons zijn officieel NIET geschikt voor SMP terwijl dit toch echt wel kan.

Trouwens, de enige manier waarop Powerleap Coppermines met deze adapter in SMP heeft kunnen testen moet met een BP6 geweest zijn! Toch? Dus zou er ook geen Bios update nodig zijn...denk ik...

- Jarno

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Jarno... powerleap heeft dat ook kunnen testen met een willekeurig dual PII of PIII mobo en een paar slot-1 -> socket370 adapters (ze geven bv op hun website aan dat de PL-S370 werkt met de adapters die ze zelf maken)
Ik heb al een paar posts gedaan over de adapters en de BP6, maar helaas werkt de search niet. De laatste keer dat ik me er in verdiept heb was eea nog onzeker, maar op de discussie pagina's van www.bp6.com en www.powerleap.com vind je meer over dit onderwerp.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Persoonlijk zou ik even afwachten tot er zekerheid is over de werking. Als het allemaal werkt, dan ben ik in voor twee van die dingen, waar eerst zien, dan geloven.

Overigens las ik de review van Sander op hardwareforum.nl dat Abit zelf ook kwam met "je kan er powerleap convertors op zetten", dus ik denk eerlijk gezegd wel dat het kan. :)
We hopen het maar.

Overigens moet je hier heel voorzichtig zijn met verkoopacties hoor, anders krijg je taferelen zoals deze thread: :) :) :) :) http://gathering.tweakers.net/Forum12/HTML/000400.html
Begint er weer 1 te zeuren dat het allemaal niet mag, en dat je gebanned moet worden. :( :(

Maar goed, als het allemaal werkt, dan heb je aan mij een klant.

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als je een beetje op het forum van powerleap leest, dan kom je de volgende stellingen tegen.

1) Coppermines worden herkend door de laatste bios van Abit (ik geloof vanaf PW).
2) Coppermines zijn geschikt voor SMP alleen zegt Intel van niet.

Oftewel in theorie is het adaptertje op socket 370, Coppermine op adaptertje en gaan met die banaan. Maar voor dit wil ik toch wel eerst zien en dan pas geloven. Als het allemaal werkt, dan heb je aan mij een klant.

• Servor
  • Niet online
Ik verkoop het zelf toch zeker niet? Naja.

Hier nog een quote van 2cpu.com:

"Re: Yes, furthmore ...:-)
From: Paul@powerleap.com
Remote Name: 210.65.221.74
Date: 25 Feb 2000
Time: 10:14:11
Comments
Hi,
1. Yes.
2. Even more good news on the BP6, it allows one PL-S370+ FC-PGA P-III works with the original Celeron TOGETHER !!! (You have to put the Pl-S370 in the 1st PGA-370 and the Celeron in the 2nd). Benchmark SMP this way proves FASTER than 2 Celerons SMP. It's really AMAZING !
3. You BP6 users pushed us so hard to rush the PL-S370 in.:-)
Cheers,
Paul at PowerLeap"

Ziet er zonnig uit. Maar ik wil dus ook wel even zelf weten OF en HOE het werkt.

- Jarno

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Even wachten op de eerste review dus.

Of er moet iemand van ons zo gek zijn om even 2 krachtige FC-PGA processoren te kopen, en met de powerleaps op het bord te prikken.

Welke FC-PGA processoren zijn er inmiddels al verkrijgbaar?
Pagina: 1