Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mede8ter aangeschaft aangesloten e.d. internet radio werkt, netwerk doet het, hij ziet alles, maar als ik naar netwerk ga dan naar workgroup dan naar m`n pc-naam dan komen m`n schijven in beeld, als ik deze selecteer dan geeft hiij een veldje waarin ik een netgebruikers-id en een wacht woord moet opgeven, terwijl ik geen wacht woord hebt ingesteld, verder heb ik alles geshared en topics gelezen maar geen antwoord gevonden.
ik kom m`n schjiven niet op wat ik ook doe, het is een leuk apparaat maar zonder deze functie is het wat minder, heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn??

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:52

The Executer

Lekker belangrijk!

Ten eerste mis ik je OS, dus ik ga uit van Windows waarop alles gedeeld is. Verder lijkt het een probleem met machtigingen: Staat de groep "Everyone" ook bij de machtigingen? Zo nee, zou je deze toe kunnen voegen, maar let op: Hiermee zet je alles open, en mocht je netwerk gehacked worden, kan iedereen bij je bestanden. Qua machtigingen is op internet veel te lezen, misschien verstandig om je daarin te verdiepen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
The Executer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:28:
Ten eerste mis ik je OS, dus ik ga uit van Windows waarop alles gedeeld is. Verder lijkt het een probleem met machtigingen: Staat de groep "Everyone" ook bij de machtigingen? Zo nee, zou je deze toe kunnen voegen, maar let op: Hiermee zet je alles open, en mocht je netwerk gehacked worden, kan iedereen bij je bestanden. Qua machtigingen is op internet veel te lezen, misschien verstandig om je daarin te verdiepen.
ik heb windows 7 ultimate en waar kan ik de groep everyone toevoegen c.q. vinden?

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-12 18:56
Eigenschappen > Beveiliging > Bewerken > Toevoegen

en intypen Iedereen voor de NL versie, anders everyone

> namen controleren

er komt een streepie onder klaar :)

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Verwijderd

Topicstarter
wautah91 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:11:
Eigenschappen > Beveiliging > Bewerken > Toevoegen

en intypen Iedereen voor de NL versie, anders everyone

> namen controleren

er komt een streepie onder klaar :)
Eigenschappen van wat? hoe kom ik er? ik probeer properties van this computer maar dan krijg ik heel wat anders

Verwijderd

Topicstarter
het rare is..ik krijg wel het mapje users en daar kan ik wel gewoon in bladeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden voor mensen met hetzelfde probleem..check www.mede8er.net en ga naar het forum, daar staat de oplossing:)

• paulwump
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-03 07:50
Ik heb zelf een mede8ter met de 1,5 Tb schijf en ook ik had een inlog probleem. Uiteindelijk is dit opgelost door live essentials 2011 te verwijderen. Op het mede8erforum staat:

Bestanden afspelen vanaf een gedeelde folder op een pc

Stap 1: stel de werkgroupnaam van je PC in op WORKGROUP

1. klik op de start menu button - klik op computer
2. klik bovenaan op systeemeigenschappen
3. onderaan zie je Werkgroup. Hier achter dient WORKGROUP te staan
4. indien iets anders. Klik op instellingen wijzigen. In het computernaam scherm wat nu opent, klik op wijzigen.
Vul in bij Werkgroup: WORKGROUP
Doe dit met allemaal hoofdletters. Klik nu op ok. De computer opnieuw opstarten.

Stap 2: Filesharing aanzetten

1. klik op de start menu button - klik op configuratiescherm
2. klik op Netwerkstatus en -taken weergeven
3. Netwerk (naast het huisje) moet op Thuisnetwerk staan. Indien niet, klik erop en wijzig dit.
4. klik op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen. Selecteer daarna de volgende instellingen onder het Thuis of werk profiel (huidig profiel):
- Netwerkdetectie inschakelen
- Bestands- en printerdeling inschakelen
- 128-bitsversleuteling gebruiken
- Met wachtwoord beveiligd delen inschakelen
- Gebruikersaccounts en wachtwoorden gebruiken om verbinding met andere computers te maken

Stap 3: Gebruikers account met password aanmaken
2. klik op Gebruikersaccounts toevoegen of verwijderen
3. klik op Een nieuw account maken
4. voer op de invulregel de gebruikers naam in: mede8er
5. selekteeer Standaardgebruiker
6. klik op Account aanmaken
7. klik op de icoon met de naam mede8er
8. klik op Een wachtwoord instellen
9. vul bij Nieuw wachtwoord in: mede8er
10 vul hetzelfde in op de Bevestig regel
11. klik op wachtwoord instellen

Stap 4: folders delen die je zichtbaar wil maken vanaf je mede8er
2. klik op computer
3. ga naar de folder die je wilt delen en klik met je rechter muisknop erop
4. in het menu dat opent, selecteer Delen Met en dan specifieke personen
5. klik nu op het pijltje rechts naast de invoerregel en selecteer de gebruiker: mede8er
6. klik op toevoegen
7. pas eventueel machtigings nivo aan van lezen naar lezen/schrijven als je vanaf de mede8er bestanden vanaf je gedeelde map wil kunnen verwijderen/cq. renamen. Indien je dit niet wilt, laat het dan op lezen staan.

Stap 5. gedeelde folders benaderen vanaf je mede8er
1. zet je mede8er aan
2. selecteer Media Keuze en dan Network
3. selecteer de folder WORKGROUP
4. selecteer de naam van je pc waar je de gedeelde folder(s) hebt geconfigureerd
5. in het window wat opent vul in bij Netgebruikers ID: mede8er (afsluiten met OK)
6. vul bij in bij wachtwoord: mede8er (afsluiten met OK)
7. selecteer OK en opslaan naar Mijn Snelkoppelingen
Je zal nu de gedeelde folders zien uit stap 4.

Mede8er interne disk vanaf PC benaderen:
1. Op je mede8er ga naar het instellingen menu
2. Selekteer Netwerk
3. Zet NAS modus op ON
4. Op je PC start Windows Verkenner
5. Open het netwerk icoon
6. Klik op Mede8er (of de hostname die je verandert hebt in het mede8er instellingen menu onder Hostnaam)
7. Je ziet nu share HDD1. Klik hierop en je ziet de inhoud van de mede8er interne disk
Pagina: 1