Netwerkmap via internet

Pagina: 1
Acties:

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 08:38

Iska

In case of fire, use stairs!

Topicstarter
Hi allemaal,

Ik heb thuis een testserver op Ubuntu 9.10 draaien met de map '/var/www' gedeeld mbv Samba. Zo kan ik via mijn PC (Windows 7) deze map als netwerkmap toevoegen in explorer waardoor ik via Netbeans (IDE) direct bij alle bestanden kan.
Nu woont mijn compagnon, en moet hij nu zodra hij iets heeft geupdate het via FTP uploaden. Wat ik mij afvroeg is of het mogelijk is om de netwerkmap beschikbaar te maken via het internet zodat hij niet iedere keer specifiek hoeft te uploaden. Ik heb al wel gedacht aan een VPN, maar verder dan Hamachi ben ik daar nooit mee gekomen :X en dat werkt volgens mij niet op Linux

Bij voorbaat dank

-- All science is either physics or stamp collecting

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 13:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Er zijn wel tools om een FTP locatie als netwerkmap te mounten, dus daar zou ik eens naar kijken als ik jou was.

Overigens hoop ik wel dat jullie goede afspraken maken over al dan niet tegelijkertijd aan bepaalde code werken, met een dergelijke setup ;)

Wellicht dat het opzetten van een SVN servertje of iets dergelijks geen verkeerd idee is :)

[ Voor 51% gewijzigd door Orion84 op 17-06-2010 15:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
welke OS draait je op de PC, want je hebt een aplicatie webdrive en daarmee kan je een FTP lockatie kopellen als netwerk schare. ken een paar mensen die het hebben draaien en die zijn er zeer tervreden mee. :)

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Onder linux zijn er ook wel mogelijkheden, maar dat kan de TS best zelf even uitzoeken door te googlen op iets als "mount ftp as drive windows" of "mount ftp as drive linux" of ...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Iska schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:25:

Nu woont mijn compagnon, en moet hij nu zodra hij iets heeft geupdate het via FTP uploaden. Wat ik mij afvroeg is of het mogelijk is om de netwerkmap beschikbaar te maken via het internet zodat hij niet iedere keer specifiek hoeft te uploaden.
Kun je uitleggen wat het verschil is tussen 'specifiek uploaden' en 'kopiëren naar een netwerkmap'
In mijn ogen is het slechts semantiek. Ik bedoel met een fatsoenlijke FTP client of een filemanager als Total Commander is het even simpel.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Als je het als netwerkmap hebt dan kan je gewoon daadwerkelijk in die map werken, dus een bestand uit die map openen, bewerken, opslaan en klaar.

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 08:38

Iska

In case of fire, use stairs!

Topicstarter
@Orion
- We werken zelden aan dezelfde bestanden. Hij doet namelijk de vormgeving/Front-end en ik Back-end ;)
- Ik zal even kijken naar FTP mount.. Ik heb nu een vsFTPd servertje draaien, maar ik heb geen flauw idee of die dat ondersteund. Ga ik iig even googlen

@Gulie
- Mijn compagnon draait OS X en W7... Dus kan sowieso met webdrive. Ziet er wel naar uit dat dat precies is wat ik zoek dus ik zal het even gaan proberen.

Edit: WebDrive was idd precies wat ik nodig had :D

Bedankt heren!

[ Voor 5% gewijzigd door Iska op 17-06-2010 19:01 ]

-- All science is either physics or stamp collecting

Pagina: 1