Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178981

Topicstarter
Ik vraag me al een tijdje af hoe ik dit onderstaande effect kan creeeren. Ik doel op de witte schaduwachtige rand bij de Log in en Register kopjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.dribbble.com/system/screenshots/12656/shot_1270049152.png?1270049167

Ik zit wat te knoeien met de Drop Shadow functie, maar het ziet er niet naar uit dat dat de manier is.. Heeft iemand een idee hoe ik dit effect kan bereiken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat zijn twee heel subtiele (1px) schaduwrandjes. Een naar linksboven (donker), een naar rechtsonder (licht). Te doen door de tekst tweemaal te dupliceren, die beide achter je origineel te proppen, licht en donker maken en offsetten. Blurren naar smaak.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275639

Lijkt mij als een inner bevel van indd 1px ipv schaduw. Meestal is schaduw in de richting van zwart. Kan aan mij liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In CSS3 kun je dit proberen te simuleren met shadows maar ik zou dit inderdaad in Photoshop gewoon met bevels doen, ja. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Over het algemeen zijn het outer bevels of drop shadows (in css text-shadows).

De drop shadow in Photoshop niet vergeten op een andere blend mode (normal) te zetten. Gebruik zelf meestal een offset 0px horizontaal, 1px verticaal. (lichtbron van precies boven dus)

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178981

Topicstarter
Dank! Ik weet voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:00
Volgens mij kan dit veel simpeler, gewoon je text duplicaten wit maken en een offset van 1 px down geven:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/297erm.png

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Sites waarop je dat ziet gebruiken 9 van de 10 keer CSS3, bekijk dezelfde sites maar eens in bv. IE :)
Goede manier om mensen over te halen een Webkit-browser te gebruiken, je site wordt er mooier van ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ZypherNL schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:22:
Volgens mij kan dit veel simpeler, gewoon je text duplicaten wit maken en een offset van 1 px down geven:

[afbeelding]
En dat noem je simpeler? Het is duplicated content (wat je kan afvangen door het met javascript te printen, fair enough) en als je spul wil selecteren/kopiëren dan is dat een hel. En dan heb ik het nog niet over screenreaders voor blinde mensen.

Als je geen CSS3 wil/kan gebruiken, dan is een image met een goeie alt nog altijd een betere oplossing. ;)
Stukfruit schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:31:
Sites waarop je dat ziet gebruiken 9 van de 10 keer CSS3, bekijk dezelfde sites maar eens in bv. IE :)
Goede manier om mensen over te halen een Webkit-browser te gebruiken, je site wordt er mooier van ;)
Niet alleen Webkit hoor. Alle non-Trident-browsers werken over het algemeen prima met CSS3. :P

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 23-06-2010 13:51 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Meest makkelijke manier imo:

bevel and emboss met de volgende instellingen

outer bevel
smooth
depth 100%
direction down
size 1
soften 0
angle 90
altitude 30
closs contour normaar (diagonale lijn)
highlight mode screen kleur wit
opacity 35%
shadow mode 0% opacity

Hier kun je dan ook makkelijk mee spelen. En op deze manier houd je dropshadow etc over voor andere effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226971

Hier ook een manier. Met de oppacity van de highlight mode moet je ff spelen.. Verschilt per achtergrond.

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/700/textc.png

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 226971 op 23-06-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 19:57
En het heet letterpress effect:)
Pagina: 1