Ik zit nu al de hele dag al te vogelen met REGEX. Nou ben ik helemaal geen ster in regular expressions, maar had gedacht dit wel voor elkaar te krijgen. Het gaat om een BB parser die prima werkt, maar het gebruik van [table] wil me echt niet lukken. Heb inmiddels al andere BB parsers gedownload, maar geen van allen heeft wat ik zoek. Namelijk; tables parsen om (bijv.) een forumtopic op te maken. Alleen <table> heb ik niks aan, ik wil ook graag dat je de background op kan geven en dergelijke.
Mijn code tot zover:
Misschien heeft iemand hier een stukje code liggen waarmee dit makkelijk is opgelost, of weet iemand waar ik een parser kan vinden die dit wel ondersteund. Alle hulp is welkom.
Mijn code tot zover:
PHP:
1
2
3
4
| // Tables $text = preg_replace("#\[table( width=\"[0-9]+[%]?\")?( height=\"[0-9]+[%]?\")?( border=\"[0-9]+\")?( cellpadding=\"[0-9]+\")?( cellspacing=\"[0-9]+\")?( bordercolor=\".+\")?( bgcolor=\".+\")?( background=\".+\")?\](.+?)\[/table\]#is", "<table\\1\\2\\3\\4\\5\\6\\7\\8>\\9</table>", $text); $text = preg_replace("#\[tr\](.+?)\[/tr\]#is", "<tr>\\1</tr>", $text); $text = preg_replace("#\[td( width=\"[0-9]+[%]?\")?( height=\"[0-9]+[%]?\")?( colspan=\"[0-9]+\")?( rowspan=\"[0-9]+\")?( align=\".+\")?( valign=\".+\")?( bgcolor=\".+\")?( background=\".+\")?\](.+?)\[/td\]#is", "<td\\1\\2\\3\\4\\5\\6\\7\\8>\\9</td>", $text); |
Misschien heeft iemand hier een stukje code liggen waarmee dit makkelijk is opgelost, of weet iemand waar ik een parser kan vinden die dit wel ondersteund. Alle hulp is welkom.