KORTE rackmount pc behuizing gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Beste allen,

Ik wil een server samenstellen voor thuis. Ik heb hiervoor een wall-mount cabinet voorzien, de grootste die ik kon vinden (60 cm diep). Helaas, is het bruikbare aantal cm maar 50 cm (van rail tot einde kast), en dan moet je daar dus nog zeker een tweetal cm vanaf trekken omwille van de kabelaansluitingen achteraan.

Ik ben sindsdien op zoek naar een rackmount behuizing die
-max 47-48 cm diep is - ik gebruik een micro-ATX moederbord
-toelaat (minstens) een zestal harde schijven te behuizen
-liefst hot-swappable schijven

Ik ben al twee dagen aan het Googlen, maar dit blijkt een vrij moeilijke opdracht daar de meeste gangbare online shops waar ik geregeld koop geen rackmount spul doen. Daarenboven blijken de meeste cases al snel te diep, bieden ze maar plaats aan drie schijven of zijn de schijven niet hot-swappable.

Heeft er iemand weet van een case die binnen mijn eisen valt?

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ja, dan heb je eigenlijk n probleem, de enige die ik kan bedenken (laatst gezien, kan zo ff niet op naam of type komen) was een 1u kast voor een m-itx bord en 4 schijven, je zult zelf sowiso naar een 2u kast moeten kijken, 6 schijven, een m-atx bord en een voeding gaat nooit in 50x45 1u cm passen.

wel gevonden:
http://www.gtweb.net/j2670.html
een 2u kast waar met n beetje hakken en zagen wel 6 disks in gaan (en zonder moeite 4, als je de 2 5"1/2 bays gebruikt met rekjes of hotswap bays, maar dan kan je de laatste 2 van de 6 disks niet kwijt, dus die 5"1/2 bays zullen weg moeten

ohja, of zelf iets bouwen/laten bouwen, casemodding is een leuke en verslavende hobby ;)

[ Voor 7% gewijzigd door AlexanderB op 17-06-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Casemodding met een oude cobalt server.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-08 15:22
gebruik dan wel 2.5 sata of sas schijven dan kan je er 4 kwijt in een hotswap bay (5,25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Mooie kast met genoeg ruimte en precies wat je zoekt:

http://www.silverstonetek...pec.php?pno=lc17&area=usa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
AlexanderB schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:54:
ja, dan heb je eigenlijk n probleem, de enige die ik kan bedenken (laatst gezien, kan zo ff niet op naam of type komen) was een 1u kast voor een m-itx bord en 4 schijven, je zult zelf sowiso naar een 2u kast moeten kijken, 6 schijven, een m-atx bord en een voeding gaat nooit in 50x45 1u cm passen.
Ik heb nooit gezegd dat het 1U moest zijn. Helemaal niet. De voorkeur gaat zelfs uit naar iets tussen de 2U en de 4U, omdat daar gewone ATX voedingen in passen.
AlexanderB schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:54:
wel gevonden:
http://www.gtweb.net/j2670.html
een 2u kast waar met n beetje hakken en zagen wel 6 disks in gaan (en zonder moeite 4, als je de 2 5"1/2 bays gebruikt met rekjes of hotswap bays, maar dan kan je de laatste 2 van de 6 disks niet kwijt, dus die 5"1/2 bays zullen weg moeten
Interessant! Het overwegen waard, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Heel mooi, kan inderdaad omgebouwd worden naar rack mountable en is dan ook nog eens van aluminium en dus zeer licht. Top! Bedankt!

(als er nog suggesties zijn: laat maar komen! :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hier is nog een suggestie:

V&A aangeboden: Supermicro AMD Opteron 180/4GB in patchkast

Ps ik schat dat de diepte ervan ook 42,5 cm is. Maar het gaat je vast iets tever zoiets.

[ Voor 18% gewijzigd door DutchKel op 17-06-2010 20:10 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Het is me vanuit verschillende kanten duidelijk gemaakt dat hzt waarschijnlijk tock niet zal lukken wat ik wil bereiken. Wall-mount kasten zijn maximum 20", en de interessante rackmounts beginnen in feite pas vanaf 22". Daarenboven is er ook nogal het probleem van het gewicht: ik weet niet of die rackmount kast erop berekend is om het gewicht van een rackmount server te dragen. De behuizing daarvan alleen weegt al snel meer dan 15 kg. Reken daar ook nog eens een pak HD's, moederbord en voeding bij en je zit al snel boven de 25 kg. Ik denk niet dat die case daarop berekend is.

Daarom dat ik het nu anders bekijk... ik denk dat ik een gewone tower ga plaatsen als server, niet ver van waar de wall-mount hangt. Ik ben hier niet op een interessante kit gestoten van Chenbro, waarbij je maar twee 5.25" slots nodig hebt om 3 harde schijven in een hot-swap bay te steken of 5 schijven in 3 slots. Zo komt ook een midi tower in aanmerking. Helaas vind ik dit ding van Chenbro hier nergens te koop! Heeft er iemand misschien weet van war ik dit zou kunnen kopen? Of anders misschien een verschillend merk die iets soortgelijks maakt?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:40
Archeon schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:31:
Helaas vind ik dit ding van Chenbro hier nergens te koop! Heeft er iemand misschien weet van war ik dit zou kunnen kopen? Of anders misschien een verschillend merk die iets soortgelijks maakt?
Kom bij Alternate 2 soortgelijke producten tegen : IcyDock MB455SPF-B en Procase CRS3056SS

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Ik had nochtans gezocht bij Alternate doch niets gevonden!

Ja, dit is inderdaad wat ik nodig heb! Thx!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:12

aKra

Intentionally left blank.

SC512 kast van Supermicro is volgens mij aardig kort :)

Intentionally left blank.

Pagina: 1