Humax IR-fox C vs Samsung 9401R

Pagina: 1
Acties:

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
Mijn tante heeft laatst al haar digitale tv ontvangers een upgrade gegeven naar de HD varianten, waardoor ze nu een Humax IR-fox C over heeft, en een Samsung 9401R. Een van deze twee mag ik hebben, maar ik kan niet zo goed vinden welke beter is. Kan iemand me vertellen welke het beste is, ik wil hem onder andere gebruiken om radio te luisteren. Welke van de twee geeft het beste beeld en geluid, of scheelt het niks en is er een fijner in het gebruik?

(heb dit ook al bij het LCD en plasma deel van dit forum gezet maar daar reageerde niemand, aangezien hier veel mensen met een HT zitten misschien wat meer ervaringen?)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik heb zelf alleen ervaring met de Humax. Inmiddels heb ik een TV met ingebouwde HD ontvanger. De IR Fox C doet in principe wat hij moet doen, beeldkwaliteit is voor SD begrippen goed, de interface oogt wat verouderd en traag en bepaalde dingen in de menu's moet je even aan wennen.
De kwaliteit van digitale radio via de kabel valt mij tegen. Dat ligt voornamelijk niet aan de Humax maar aan Ziggo, die het geluid naar mijn mening met een te lage bitrate coderen (ik dacht 192kbps mpeg layer 2), dus verwacht daar geen wonderen van.

• K0L3N
Zijn er nog specifieke problemen waar je last van hebt? ik las iets over geluid dat uit sync loopt en een klok die van slag raakt?

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Van horen zeggen heb ik toendertijd voor de Humax gekozen. Heeft het altijd naar behoren voldaan!

Toendertijd was er ook een Digi1 (of iets in die geest) decoder, welke last had van hitteproblemen. Ik weet niet hoe dit met de Samsung is. Humax had iig toen, in mijn ogen, de beste bang for buck.

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:51
Ik heb met beide ervaring

Momenteel heb ik de samsung staan, tijdelijk als test omdat ik wat rare problemen had.
Maar oorzaak zat hem in een kabel die niet helemaal lekker meer was

De samsung geeft bij mij vaak wat storingen kwa strepen in het beeld.
soort van ruis zeg maar
Maar bij de samsung heb ik tenminste geen probleem met de tijd die niet in sync is.
Verder is de samsung een stukje sneller met kanalen wisselen (sneller beeld)
In de guide gaat het alleen te snel
als ik 1 stap naar beneden doe doet hij er meteen 2.
Maakt niet uit welke afstand bediening ik gebruik.
ook gebeurd het nog wel eens dat als ik alles uitzet met mn harmony dat de samsung niet uit gaat.

Met de Humax had ik eigenlijk maar 1 probleem
en dat was dat de tijd niet in sync was.
Hij is alleen iets langzamer met kanalen wisselen.
Maar de rest werkte zonder problemen

Ik zelf ga weer terug naar de humax
aangezien die strepen echt irritant zijn

• K0L3N
Wij hebben hier thuis een 9401R en een B270R, waarbij ik de 270R veel betere beeldkwaliteit vind hebben, maar ik heb geen ervaring met de Humax, vandaar dat ik eigenlijk wil weten hoe deze zich tegenover elkaar verhouden

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Het probleem dat de klok niet goed liep herinner ik me nu ook weer inderdaad. Dat was op te lossen door de stekker er af en toe uit te trekken en het ding dus te laten rebooten. Overigens was dat de zilverkleurige versie. Daarna is er nog een zwarte versie gekomen, maar ik weet niet of die hardwarematig anders is.
Als je erg veel tijd over hebt, kun je het IR-Fox C forum op Ziggo Gebruikers Forum eens doorbladeren.
Er is daar trouwens ook een forum over de DCB-9401R
Ik verwacht dat je geen schokkende dingen zal tegenkomen. Wat heb je verder te verliezen met een apparaat dat tegenwoordig op marktplaats voor 4 tientjes van eigenaar wisselt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 17-06-2010 14:15 ]

• K0L3N
denk dat ik dan maar voor de IR-fox ga, dat is weer eens wat anders :P, mocht hij niet bevallen dan switch ik hem wel met de 9401R die we hebben >:). Moet ik alleen wel mijn pa weer een nieuwe afstandsbediening uitleggen :S
Pagina: 1