usb enkel stroom, geen data

Pagina: 1
Acties:

• Tommy098
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-02 11:39
hallo,

Vanaf vandaag werken mijn usb poorten van mijn laptop niet meer.
Ik heb mijn muis (logitech mx1100), externe harde schijf en mijn ipod erop aangesloten en niets werkt nog.
Mijn Ipod wordt wordt nog wel opgeladen en mijn het lichtje van mijn harde schijf werkt nog maar meer niet.
Ik heb ook een usb lampje dat nog perfect werkt.
En dit probleem is bij alle 3 de poorten.

Ik heb mijn stuurprogramma's van mijn usb al geherinstaleerd. Systeemherstel, pc heropgestart.
Maar niets wilt werken.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast Bedankt!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:49

Reptile209

- gers -

Start eens op met een Live-CD om uit te sluiten dat het een software-probleem is. Daarnaast: welke laptop is het, welk OS gebruik je? Wat zou er gebeurd kunnen zijn dat het probleem kan hebben veroorzaakt?

Zo scherp als een voetbal!

• Tommy098
laptop:
Compaq Presario CQ61(-230sb denk ik)

En ik heb geen idee waaraan dit kan liggen.
Ik heb er nog is een keer last van gehad maar dat was toen snel terug in orde (geen idee waarom).
Ik ben er dus vrij zeker van dat het geen hardware probleem is.

update: de externe harde schijf wordt nu al herkent. maar bij het aansluiten van de muis bijvoorbeeld geeft hij nog steeds de melding: "onbekend apparaat aangesloten.

[ Voor 23% gewijzigd door Tommy098 op 17-06-2010 13:20 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:49

Reptile209

- gers -

Heb je de mogelijkheid om terug te gaan naar een Systeemherstelpunt (system restore) van een datum waarop een en ander nog wel werkte?

Zo scherp als een voetbal!

• Tommy098
Ja, gisteren werkte alles nog perfect. Ik heb dus het systeemherstel van gisteren genomen. Ik zal nu is proberen om nog wat verder terug te gaan.

update: met systeemherstel is het probleem niet op te lossen.

update: OPGELOST ! Ik heb enkele test uitgevoerd die ik in mijn bios moest activeren. (hard disk test en nog iets denk ik) Nadat die waren uitgevoerd en mijn pc heropgestart was werkte alles weer perfect!
Bedankt Reptile209 voor de hulp!

[ Voor 54% gewijzigd door Tommy098 op 17-06-2010 14:43 ]