Cursus/Opleiding: Welke?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:00
Hallo :)

De afgelopen 3 jaar heb ik niet veel progressie geboekt m.b.t. zelfontwikkeling (een kwalijke zaak al zeg ik het zelf). Mede door een moeilijk en tijdrovend project bij mijn werkgever.

Nu heb ik met mijn werkgever een afspraak gemaakt. Ik mag 1 dag in de week vrijmaken t.b.v. zelfonwikkeling.

Mijn vraag is nu, welke opleiding cursussen zou ik kunnen gaan volgen?

Ik heb nu 8 jaar ervaring met Delphi en ~1/2 jaar ervaring met C#. (Hiernaast doe ik ook nog veel in SQL Server 2008, maar dat is vooral basic SQL)

Voor C# heb ik wel de "Object Oriented Programming in C#" cursus gevolgd (van U2U), ik denk dat dit voor de dingen die in in C# doe voorlopig voldoende is.

Aangezien 80% van mijn werkzaamheden nog steeds in Delphi zal zijn en ik te weinig in C# doe, zoek ik eigenlijk een cursus die ik in beide talen kan gebruiken.

Ik zat bijvoorbeeld te denken aan cursussen in Design Patterns of iets dergelijks.

Hebben jullie misschien tips m.b.t. cursussen waar jullie goede ervaringen mee hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30
Ik vind de Head First boek serie welk goed:

Head First Data Analysis
Head First Design Patterns
Head First OOA&D
Head First Software Development

Verder kan ik weinig tips geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:19

Guldan

Thee-Nerd

Je zou natuurlijk ook kunnen proberen om MCTS gecertificeerd te raken. Ik weet niet precies waar de focus van het bedrijfs op ligt maar je zou bijvoorbeeld de mcts framework & mcts web certificering kunnen doen (als de focus op web ligt) als de focus op desktop ligt dan framework en ipv web gewoon het forms development boek doen.

Ook kan je certificeringen in SQL server doen als je tijd hebt. Er is zoveel keus, en de boeken van MS zitten wel redelijk in elkaar. Alleen de examens zijn een beetje syntax uit je hoofd leren maargoed. Je steekt wel veel op van het boek.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?