Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Van mijn vader zijn 9 jaar oude JVC GR-DVP3E gekregen.
Ik heb alleen een probleem.

Ik probeer nu filmpjes die ik gemaakt heb op mijn computer te krijgen, maar dat lukt niet!
Drivers zijn gemaakt voor 98/ME en ik werk op XP. Ik kan ook geen goed programma vinden, en mijn camera gaat ook niet in de Memory mode, die kennelijk (volgens handleiding) nodig is.
Geen flauw idee wat te doen. Iemand ervaringen op dit gebied?

Probleem is dat mijn vader slecht bereikbaar is, Google geen antwoord geeft en ik nergens drivers kan vinden. De JVC site heeft zelfs geen info meer over deze camera!

Hoe zou ik dit op kunnen lossen.

Onno

Verwijderd

Als je nog de beschikking hebt over een Win98 CD dan zou je het kunnen proberen met een virtual machine.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 15:40

Caveman

whahoehaha

Als het deze is; http://www.gamechoiceclub.com/image/special_jvc_gr-dvp3.htm
Dan zit er gewoon een firewire aansluiting op en daar heb je geen drivers voor nodig, alleen een firewire aansluiting.
Ik heb het idee dat je hem via de USB aansluiting probeert aan te sluiten, de USB aansluiting is alleen voor de SD card(foto's) en daar heb je idd drivers voor nodig. De firewire aansluiting is voor je DV-tapeje (filmpjes) en dat zou gewoon op iedere pc moeten werken.

Ik heb hier een GR-DVX44e liggen, die is bijna hetzelfde en ik werk win7 x64 en mijn firewire doet het nog steeds prima... (moet eigenlijk wel naar het HD-tijdperk stappen...)

[ Voor 16% gewijzigd door Caveman op 18-06-2010 14:13 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na lang stoeien met Firewire, drivers, USB, websites, emails ben ik eruit gekomen.

Gewoon aangesloten via firewire naar een Windows Vista computer, en voila. Heel handig en simpel programmatje ingebouwd waarmee ik heel gebruiksvriendelijk stukjes film kon downloaden.

Dank voor het meedenken

Onno

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 13:22 ]