AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***
All-Round nerd | iRacing Profiel
Wat doet dit netwerk dan nog?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Alcohol, the cause and solution to all of life's problems
Ja ik krijg 5 euro extra korting per maand als ik naar Only ga.
Als je leest hoeveel gezeik er is na zo'n migratie dan ga ik echt niet over, ik zit prima zo.
Één van mijn klanten heeft ook XS4ALL, ik heb ze snel een SMS gestuurd om boze telefoontjes te voorkomen.Knuckless schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:28:
Bij mijn eindproject op een basisschool werkt internet niet meer, ben er op dit moment niet maar zie net dat alles eruitligt webmail etc niet meer bereikbaar. en daar hebben ze nog zo'n oud adsl xs4all abbo dus. Zal ik zo wel weer een boos telefoontje krijgen van de receptioniste en de schuld krijgen
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Weet iemand ook of SDSL nog werkt?
[ Voor 100% gewijzigd door CorVus op 17-06-2010 15:24 ]
I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"
zozo, dat is gewaagd. "KPN" en "Snel" in 1 zin.CorVus schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:21:
Kpn storing site:
Impact: Ongeveer 72.000 aansluitingen
Is trouwens geen problemen in bekabeling of centrales, is probleem met de routering.
dus snel en van uit kpn zelf op te lossen.
is wel te blijken dat ik niet zo denderend enthousiast ben over de service van KPN.
Fijn...KPN-snel-oplossen in één regel...CorVus schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:21:
Kpn storing site:
Impact: Ongeveer 72.000 aansluitingen
Is trouwens geen problemen in bekabeling of centrales, is probleem met de routering.
dus snel en van uit kpn zelf op te lossen.

Edit: te laat...
<Z'n 14400 baud modempje weer opzoeken doet>
[ Voor 4% gewijzigd door JHMvP op 17-06-2010 11:30 ]
Kpn zegt zelf aan de telefoon dat het zeker tot half 1 kan duren. Mogelijk langer.
Verwijderd
Mhoa, pas had ik ook nog last van een kleine storing bij KPN. Duurde een halfuurtjeJHMvP schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:29:
[...]
Fijn...KPN-snel-oplossen in één regel...
tot zover "KPN" en "Snel".M a r c o schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:32:
Ik lig er hier op het werk ook uit.
Kpn zegt zelf aan de telefoon dat het zeker tot half 1 kan duren. Mogelijk langer.
Stel, je hebt 10 werknemers. Elke betaal je 20 euro per uur. Dat betekend 10 euro per half uur. Als je internet er dan een half uur uit ligt kost je dan 2x(10x10) euro. Je werknemers moeten namelijk eerst een half uur niks doen, en dan moeten ze een half uur aan werk inhalen. dat kost je dus 200 euro. Als het binnen 10 minuten is opgelost zeg ik, oke, snel genoeg.Mhoa, pas had ik ook nog last van een kleine storing bij KPN. Duurde een halfuurtje . (Of is dat ook niet snel ?)
Voor thuisgebruikers is het ook snel genoeg, maar voor bedrijven totaal NIET.
[ Voor 52% gewijzigd door w4rguy op 17-06-2010 11:35 ]
ik heb al een paar dongles uit de kast gepakt.JHMvP schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:29:
[...]
Fijn...KPN-snel-oplossen in één regel...
Battle.net ID: Nirrilith#2845
En ik ben zeer bekend met de niet denderende enthousiaste klanten van kpn, dus snap dat ik het zeer verkeerd heb neer gezet..

tuurlijk is een half uurtje voor een bedrijf kostbaar maar ik heb zelfs zakelijke klanten gehad die na 2 weken nog niks hadden.. (dat zijn wel de extreme gevallen.) maar een dagje of 1, kan zo gebeuren als er een monteur nodig is.w4rguy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:33:
[...]
tot zover "KPN" en "Snel".
[...]
Stel, je hebt 10 werknemers. Elke betaal je 20 euro per uur. Dat betekend 10 euro per half uur. Als je internet er dan een half uur uit ligt kost je dan 2x(10x10) euro. Je werknemers moeten namelijk eerst een half uur niks doen, en dan moeten ze een half uur aan werk inhalen. dat kost je dus 200 euro. Als het binnen 10 minuten is opgelost zeg ik, oke, snel genoeg.
Beetje off-topic: jouw reactie is reëel en begrijpelijk maar zegt niets over de mate waarin het acceptabel is. *IK* heb nog nooit een credit op mijn rekeningen gezien voor downtijd![b][message=34197000,noline]tuurlijk is een half uurtje voor een bedrijf kostbaar maar ik heb zelfs zakelijke klanten gehad die na 2 weken nog niks hadden.. (dat zijn wel de extreme gevallen.) maar een dagje of 1, kan zo gebeuren als er een monteur nodig is.
Ook geen excuses.
Ook geen uitleg wat er was gebeurd of hoe dit in de toekomst wordt voorkomen...
[ Voor 100% gewijzigd door CorVus op 18-06-2010 11:51 ]
Maar het platform is wel bevroren. Dus snelheids-upgrade's zullen niet snel meer plaatsvinden.tlpeter schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:44:
Ik zit nog steeds o het KPN netwerk en ik zou niet weten waarom niet ?
Ja ik krijg 5 euro extra korting per maand als ik naar Only ga.
Als je leest hoeveel gezeik er is na zo'n migratie dan ga ik echt niet over, ik zit prima zo.
Verder ben ik wel positief over Xs4all Only.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Het werkt weerMarc H schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:15:
Bij ons (amsterdam, kpn, zakelijk) ligt ADSL er ook uit.
Verwijderd
Het jammere van zulke downtijd is dat het nooit op een fijn moment is. Of dat ze het aankondigen.
Anyway, kan iemand die "12:30" inmiddels bevestigen? Anders dan zet ik de noodprocedures (fax!) in gang...
Deze link ff bookmarken: http://www.kpn.com/prive/service/actuele-storingen.htmw4rguy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:31:
Overigens vind ik trouwens dat alle ISP's een live feed moeten maken op hun mainpage van alle huidige grote storingen. En een grote storing is dan bij meer dan x aansluitingen. ik meot nu al te lang zoeken op de KPN site voor de storingen naar mijn zin.
Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8
[ Voor 122% gewijzigd door CorVus op 17-06-2010 15:25 ]
Dit was rond half 10 volgens mij.
Daar werd gezegd dat het toch zeker tot half 1 kon duren.
Uiteindelijk hadden we hier rond 11:35 uur weer internet.
Ze kondingden bij mij ook niet aan dat mijn internet er uit ging omdat ik werd over gezet naar een andere lijn. Toen ze me eruit trokken zagen ze dat het niet ging werken en ze eerst de centrale moesten upgraden. Resultaat: 2 weken downtime gevolgd door 2 weken instabiliteit door een router die ze hadden geleverd die het niet aan kon, gevolgd door 1,5 week met storing/instabiliteit door verkeerd kabeladvies en toen eindelijk een werkende verbinding die er nog steeds af en toe uitklapt. "Nee kunnen wij niks aan doen meneer".@geejeej
aankondigen is een beetje moelijk als het een onverwachte storing is, niet waar?
Ik kan me nog herinneren dat een degelijke storing maar 1 keer per 3 jaar mag voorkomen. Volgensmij wordt het eerder 3 keer per 1 jaar. Maargoed, we zullen zien wat het wordt bij KPN en of dat ze het opgelost krijgen.
(helaas nog steeds afhankelijk van mensen, die dingen kunnen vergeten of achterhouden.)
maar goed denk dat dit gewoon af wachten wordt en dat er voor de rest niet echt meer ontopic gepost kan worden
[ Voor 19% gewijzigd door CorVus op 17-06-2010 13:17 ]
http://www.nu.nl/internet...den-adsl-klanten-kpn.html
"De storing werd veroorzaakt door een defect in een centrale in Rotterdam, maar volgens het bedrijf bevonden de getroffen klanten zich in het hele land.
Kort na het middaguur werd de storing verholpen, aldus de woordvoerster"
Typisch...bij mij doettieutnognie!w4rguy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:43:
Info van nu.nl
Kort na het middaguur werd de storing verholpen, aldus de woordvoerster"
http://storingsoverzicht....-diverse-regios/#comments
er zijn meer mensen met problemen, maar ik denk dat bij diverse regio's het wel vreemd is, want het is door het hele land
Maar wij niet
[ Voor 111% gewijzigd door CorVus op 17-06-2010 15:25 . Reden: te veel info ]
Als bedrijf zorg je natuurlijk als eerste dat je een goede SLA hebt... daarnaast zorg je voor redundantie en een DUAL-WAN router...Stel, je hebt 10 werknemers. Elke betaal je 20 euro per uur. Dat betekend 10 euro per half uur. Als je internet er dan een half uur uit ligt kost je dan 2x(10x10) euro. Je werknemers moeten namelijk eerst een half uur niks doen, en dan moeten ze een half uur aan werk inhalen. dat kost je dus 200 euro. Als het binnen 10 minuten is opgelost zeg ik, oke, snel genoeg.
En anders las je een archief-opruim-ochtend in...
Ik ben bang dat er voordat er geld wordt verdiend aan een helpdesk er toch echt 3 klanten per medewerker in de wachtrij moeten komen te staan...hetzelfde trouwens waarom die pagina van storingen wat verder weg stoppen, zodat klant gaan bellen er aan verdienen (10ct per min.)
[ Voor 18% gewijzigd door Lenny77 op 17-06-2010 14:31 ]
"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu
niet rendabel voor MKB, alleen voor grote kantoren.Lenny77 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:24:
[...]
Als bedrijf zorg je natuurlijk als eerste dat je een goede SLA hebt... daarnaast zorg je voor redundantie en een DUAL-WAN router...
En anders las je een archief-opruim-ochtend in...
next argument plz ?
Eh...DUAL-WAN routertje kost €180 en is dus prima geschikt voor MKB (zijn wij ook). Draytek Vigor 2910...
[ Voor 53% gewijzigd door JHMvP op 17-06-2010 14:29 ]
Als je business zo afhankelijk is van het functioneren van een internetverbinding, maar daarvoor niet genoeg geld kan opbrengen om het zo uit te voeren, dan mag er getwijfeld worden aan het bestaansrecht...w4rguy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:25:
[...]
niet rendabel voor MKB, alleen voor grote kantoren.
next argument plz ?
Schoonmaakbedrijf, zij krigjen hun orders binnen via e-mail. Zo houden zij ook contact met hun klanten en werknemers en hun administratie die dagelijks gevoerd moet worden. Voor hun zijn de kosten te hoog om een wual WAN verbinding te hebben, omdat ze dan gelijk een extra systeembeheerder moeten inhuren. Tevens zijn de kosten voor de lijn niet laag.
Internet valt uit en de klok begint te lopen.
Zo is het nou oip de werkvloer, en ik kan het weten want ik heb bij een klant van mij zulke prutswerkzaamheden van KPN op kunnen knappen. Ze moesten mij inhuren, omdat KPN het verprutste.
Hun primaire taak is dus niet ICT, maar ze zijn wel afhankelijk. Als KPN gewoon de dienst levert die ze moeten doen, hoeven ze ook geen Dual WAN verbinding te kopen. Wat jij wil zeggen is... KPN heeft nou eenmaal storingen, dus huur maar een 2e lijn! Dus omdat KPN storingen heeft en niet de dienst levert die het hoort te doen, moeten zij maar kosten maken. Nu-huh.. de andere kant op. KPN mag meer kosten maken om hun diensten te leveren die ze moeten doen!
Installatie: 1/2 uurtje
Beheer: nihil
Extra voordeel: load-balancing!
Genoemd Draytekje kan trouwens ook overweg met een USB-dongel.
In IJsselstein ligt ADSL er trouwens weer uit...
[ Voor 29% gewijzigd door JHMvP op 17-06-2010 14:51 ]
en extra kosten bij calamiteiten dan ? want ze hebben geen kennis van die zakenJHMvP schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:49:
Beheer: nihil
[ Voor 6% gewijzigd door Ventrigo op 17-06-2010 15:45 . Reden: plaats toegevoegd ]
Self reflection is the school of wisdom
Hoop dat het nu toch een keer afgelopen is met dat gedonder.
hoeveel kleine bedrijven (<10 man) denk jij dat er zijn die meerdere toegangswegen tot internet hebben?Lenny77 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:49:
Right, een schoonmaakbedrijf van klein formaat, wat zichzelf dus compleet afhankelijk heeft gemaakt van een internetverbinding en op geen enkele andere wijze tijdens een storing de mail kan benaderen. Daar gaat in de bedrijfsvoering toch wel iets mis. I refer to my earlier statement...
ik denk dat dat er heeeeeeeel erg weinig zijn.
Zo'n dual-WAN routertje IS ER JUIST VOOR om verbindingscalamiteiten op te vangen. Installatie, (her-)configuratie en maintainance is een eitje (qua tijd en benodigd kennisniveau).w4rguy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:06:
[...]
en extra kosten bij calamiteiten dan ? want ze hebben geen kennis van die zaken. Extra kosten dus.
Anyway, ADSL-verbinding in IJsselstein was weg, toen weer up, toen weer weg, toen weer up, toen weer weg en NU weer (even?) up...
Hopenlijk blijft de boel nu up.
Waarom zie ik nergens een pers bericht?
Mijn punt is, dat je ofwel redundantie moet inbouwen / een plan B moet hebben als je compleet afhankelijk bent van Internet danwel dat je jezelf niet volledig van Internet afhankelijk moet maken...
Internet is vaak een sluitpost bij bedrijven en als het dan door een storing misgaat, begint het gebitch op de providers, terwijl men zichzelf toch eens moet nagaan met welke overwegingen er ooit een verbinding is uitgekozen...
Je neemt een dienst af bij iemand. Dan mag je er toch van uit gaan dat het geleverd wordt, en geen (lees;zo min/kort mogelijke)storingen. als jij een shirt bij iemand koopt op internet en hij zal hem leveren, jij hebt netjes betaald en je shirt komt naar niet binnen, dan ga je toch ook staan springen? Dat het later alsnog geleverd wordt doet er niet toe, je vraagt iets aan met bepaalde eisen en daar doe je het voor. In contracten van providers is NOOIT opgenomen dat een dienst er X dagen uit mag liggen. Er staat allen in dat je een vergoeding dient te krijgen als de storing wordt veroorzaakt door een fout van KPN.als het dan door een storing misgaat, begint het gebitch op de providers.
Heb je een voorbeeld? Ik ken alleen zakelijke abonnementen waarin dat staat. En dat lijkt me ook wel logisch, gezien het gegeven dat ik altijd voor de goedkoopste provider ga...w4rguy schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:53:
[...]
Er staat allen in dat je een vergoeding dient te krijgen als de storing wordt veroorzaakt door een fout van KPN.
Heb het zelf toch echt gehad. 2 maanden gratis abbonement, vergoeding voor telefoonkosten en smartegeld.thr- schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:09:
Bij een consumenten abonnement heb je helemaal geen SLA, vergoeding kan je echt vergeten.
Maar kun je ook een voorbeeld gegeven bij welke provider dat in de voorwaarden van een consumenten abo staat? Coulance kun je vaak wel krijgen, maar dat is heel iets anders.w4rguy schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:14:
[...]
Heb het zelf toch echt gehad. 2 maanden gratis abbonement, vergoeding voor telefoonkosten en smartegeld.
Verwijderd
De tip kan handig zijn (XS4ALL heeft trouwens ook zo'n pagina), maar de nare eigenschap van een internet-storing is dat je geen internet hebt (en dus ook de storingsmeldingen niet kunt bekijken). Feitelijk heb je in geval van storing hier dus niets aan (zeker als het een algemene storing is waar je hele omgeving last van heeft).Deze link ff bookmarken: http://www.kpn.com/prive/service/actuele-storingen.htm
In dat verband vraag ik me af wat het voordeel is van (het hier genoemde) Dual-WAN. Als het echt mis is en het ADSL netwerk plat ligt, kun je misschien wel 10 verbindingen hebben, maar dan werken ze toch gewoon alle 10 niet, of zie ik dat verkeerd?
Dual-wan oplossingen gebruik je met een zogroot mogelijke verschillende infrastructuren.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 17:29:
[...]
...
In dat verband vraag ik me af wat het voordeel is van (het hier genoemde) Dual-WAN. Als het echt mis is en het ADSL netwerk plat ligt, kun je misschien wel 10 verbindingen hebben, maar dan werken ze toch gewoon alle 10 niet, of zie ik dat verkeerd?
Voorkeur dus naast de dsl een kabel of glasvezelverbinding. Als dat niet kan, dan 2 netwerkleveranciers, dus bv een kpn en een bbned lijntje. En uiteraard niet dezelfde provider.