Toon posts:

PC doet het niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren viel mijn PC ineens uit voor geen reden en kon niet meer opgestart worden. Ik heb de PC open gedaan en merkte wel dat er 2 ledjes branden op mijn moederbord als ik de voeding aanzetten, maar niet de PC. Van zodra ik de PC wil aanzetten branden alle ledjes in mijn pc voor 0.5 sec en dan is het gedaan. Wil ik de PC vlak nadien terug opstarten doet die niks meer. De voeding is een Antec 850W TruePower Quattro.

Ik heb ondertussen ookal een jumpstart gedaan met deze voeding om te zien of deze nog wel degelijk werkt en dat doet die. De voeding kan ik wellicht al uitsluiten.

De vraag is nu, waar kan het probleem liggen en hoe zoek ik het best naar de oorzaak?

Enig advies, tips?

mvg

Atroxy

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 09:13

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Meer info aub, wat zit er nog in je pc, heb je OC? Zoals met regelmaat wordt aangehaald de glazen bollen kan je hier niet bestellen.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Pak het boekje van je moederbord erbij. daarin staat de status van je LED's omschreven.

Wat bedoel jem et 'jumpstart' ? Ik snap namelijk niet hoe je zo je voeding kan uitsluiten.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Wat betekenen de ledjes op je moederbord?
- zoek het merk mobo
- zoek het type mobo
- zoek de handleiding van je mobo
- zoek op wat de ledjes betekenen

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 06:48
Ik neem aan dat je met jump-start het overbruggen van pin 13&14 bedoeld?
Als dit het geval is, kan er nog steeds sluiting ergens in je voeding zitten, maar zie je het niet omdat je connector niet is aangesloten.

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
Probeer je CMOS te wissen. Ik heb een AsrockAliveNF6G-GLAN en als ik mijn CPU (AMD Phenom X4 9650) probeer over te klokken, gebeurt er precies hetzelfde. Nadat ik mijn CMOS gewist heb, start de PC gewoon weer op. Moet je even in de handleiding van je moederbord kijken waar de CMOS zit op je mobo. Het wissen ervan gaat meestal met een Jumpertje (deze moet je van het ene pinnetje op een ander pinnetje zetten, vervolgens weer terugzetten.) Als het goed is staat dit ook aangegeven in je Mobo handleiding.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Arie- schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:37:
Wat betekenen de ledjes op je moederbord?
- zoek het merk mobo
- zoek het type mobo
- zoek de handleiding van je mobo
- zoek op wat de ledjes betekenen
De ledjes zijn Power on switch en Reset switch.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:52:
[...]

De ledjes zijn Power on switch en Reset switch.
- pak je boekje
- kijk wat het boekje zegt dat het aangeeft...

wederom glazen-bol werk.

Verwijderd

Topicstarter
joindry schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:35:
Meer info aub, wat zit er nog in je pc, heb je OC? Zoals met regelmaat wordt aangehaald de glazen bollen kan je hier niet bestellen.
CPU is een Intel QuadCore 9550

Asus P5Q Deluxe

Asus 4870 X2

4 GB DDR2 1066 Mhz

2 x 750 GB HDD

Wat bedoel je met OC?

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

OverClock...

• Joindry

Joindry

OC=Overclocken

en ik besluit dus neen :P
Staat je pc goed gekoeld? stofvrij?

Verwijderd

Topicstarter
w4rguy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:54:
[...]

- pak je boekje
- kijk wat het boekje zegt dat het aangeeft...

wederom glazen-bol werk.
Ik zeg juist wat er in het boekje staat. De 2 ledjes zijn de power on switch en de reset switch.

Power on switch

"press the power-on switch to wake/power up te system"

Reset

"press the reset switch to reboot the system"

En genoeg geneut over die glazen bol...

Verwijderd

mobo stuk?

edit: de ledjes die jij bedoelt (die zeggen helemaal niks) bedoelen wij niet. Wij bedoelen de eventuele ledjes aan de achterzijde van je kast. Deze leds geven hardware problemen aan.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 10:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus je bedoeld, heb ik mijn CPU overgeclocked? Antwoord, neen. Stel uw vraag int vervolg wat duidelijker, niet iedereen spreekt computertaal ...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 10:01 ]

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19
Kortom je knoppen zijn ledjes? Of wat probeer je nu te zeggen?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:01:
[...]

Dus je bedoeld, heb ik mijn CPU overgeclocked? Antwoord, neen. Stel uw vraag int vervolg wat duidelijker, niet iedereen spreekt computertaal ...
No offence, maar je hebt geen kennis van computers en gaat vervolgens bijdehand reageren op mensen die jou proberen te helpen terwijl je zelf geen inzet toont? Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je op deze manier geholpen gaat worden.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42

dlmh

Lo-Fi

[...]

Hmjah, we zitten hier op Tweakers toch?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
joindry schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:00:
OC=Overclocken

en ik besluit dus neen :P
Staat je pc goed gekoeld? stofvrij?
Heb mij PC een week geleden volledig proper gemaakt. Deze is zeker goed gekoeld. Heb de meeste bekabeling langs de achterkant van de case liggen Antec twelve hundred case. Dus ik denk wel dat er genoeg koeling is.

Ik heb er ook een andere voeding van 500 W aangekoppeld, maar die houd het ook niet uit. Na 2 sec stopt die en begint die gewoon opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
SerialThrillaZ schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:04:
[...]

Hmjah, we zitten hier op Tweakers toch?
Dus, daarom als iemand een probleem heeft met zijn pc ben je verplicht elke afkorting te kennen in de hardware wereld ... .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:03:
[...]

No offence, maar je hebt geen kennis van computers en gaat vervolgens bijdehand reageren op mensen die jou proberen te helpen terwijl je zelf geen inzet toont? Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je op deze manier geholpen gaat worden.
Ik heb kennis, maar niet genoeg kennis om het probleem op te lossen, anders zou ik hier geen topic gestart hebben. Ik toon wel inzet. Maar direct afsnauwen met de glazen bol zever, vind ik persoonlijk niet echt gastvriendelijk .. . Als je meer info wenst, vraag het dan op een normale manier en niet op een uitdagende manier.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

De LED's die wij zoeken zijn de LED's die op je moederbord zitten. Aan de binnenkant van je pc dus. Elke LED heeft een bepaalde status. als je bijvoorbeeld 5 LED's heb zit daar een volgorde in van aan/uit. die volgorde is een melding die je moederbord jou geeft. voorbeeld:

LED 1 Aan (CPU)
LED 2 Uit (grafische kaart)
LED 3 Aan (laden RAM)
LED 4 Uit (laden BIOS)
LED 5 Uit (nort/south bridge)

Dan staat er in je boekje: als de CPU en RAM LED's branden, dan is je cPU niet goed aangesloten of is hij kapot.

Dat was het voorbeeld.
Nu willen we dus weten WELKE LED's er branden op jouw moederbord aan de binnenkant, wat die LED's betekenen en wat je boekje daarover zegt.

**edit**

tweakers houden nou eenmaal van uitdagingen.

[ Voor 4% gewijzigd door w4rguy op 17-06-2010 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
mobo stuk?

edit: de ledjes die jij bedoelt (die zeggen helemaal niks) bedoelen wij niet. Wij bedoelen de eventuele ledjes aan de achterzijde van je kast. Deze leds geven hardware problemen aan.
De voeding werkt +- een 0.5 sec. Kan niet echt iets zien van ledjes. Sorry.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:10:
[...]
Dan wordt het een enkeltje naar de PC boer vrees ik. Of je moet zelf andere onderdelen hebben om mee te testen natuurlijk. Het kan zijn dat een moederbord deze LED's niet heeft, dan wordt het zoeken naar fouten alleen wat lastiger.

Off topic: Onder inzet tonen wordt ook verstaan het uitleggen wat je zelf al geprobeerd hebt (alle bovenstaande tips had je zelf al kunnen proberen), welke resultaten je geboekt hebt etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 10:14 ]

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:10:
[...]

Gezien je niks van de LED's kan zien en je blijkbaar een gebrek aan kennis hebt kunnen wij je niet aansturen voor het oplossen van je probleem, je zult iemand moeten vinden die je AD HOC (oftewel, on-site) kan helpen met je probleem, of je moet naar een pc-boer gaan die je kan helpen.

succes.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:12

skoozie

SCSI

probeer ook eens dit artikel door te nemen.
heb je bij het proper maken van je computer ook de cooler van je CPU gehaald?
je geeft iedere keer zeer sumier antwoord waardoor het gokken naar een antwoord best lastig wordt.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Lyon_NL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 13:03
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:04:
[...]

Heb mij PC een week geleden volledig proper gemaakt. Deze is zeker goed gekoeld. Heb de meeste bekabeling langs de achterkant van de case liggen Antec twelve hundred case. Dus ik denk wel dat er genoeg koeling is.

Ik heb er ook een andere voeding van 500 W aangekoppeld, maar die houd het ook niet uit. Na 2 sec stopt die en begint die gewoon opnieuw.
Ik denk dat je een wat relaxtere toon moet aanslaan... Hier krijg je gratis hulp en advies, hou deze jongens te vriend!

Ontopic:
Je hebt je voeding getest in een ander systeem zeg je? (Zo niet, eerst doen)

Stappen die je nog te gaan hebt:
- Geheugen testen (Zet er om te beginnen maar 1 bankje in en probeer ook de verschillende sloten)
- Met of zonder videokaart
- alles loshalen en op een aparte testplank leggen om alles los te testen om 100% te zijn dat ie geen kortsluiting maakt
- los halen van harddisks
- Andere processor
- Processor wel ondersteund door huidige bios van het mobo?

Edit:

Asus P5Q (-E/Pro/Deluxe)

Als je op Google zoekt "P5Q ledjes" is het tweede resultaat een topic op t GoT... Iets meer research had je al kunnen doen.

Ook staat (wat t volgens mij is) de oplossing erin:
quote: IceShade
edit2: Hoera, het werkt. Het moederbord moet echt perfect geplaatst worden anders -> kortsluiting. Alles werkt, nu alleen nog opnieuw installeren en gaan met die banaan. Ik ga binnenkort dus echt aan de gang met de P5Q-E en zien wat ik er van kan bakken.

[ Voor 19% gewijzigd door Lyon_NL op 17-06-2010 10:24 . Reden: Extra info gevonden ]

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:05:
[...]

Dus, daarom als iemand een probleem heeft met zijn pc ben je verplicht elke afkorting te kennen in de hardware wereld ... .
Niet elke, maar OC moet je hier toch echt niet onbekend zijn....

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
skoozie schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:15:
probeer ook eens dit artikel door te nemen.
heb je bij het proper maken van je computer ook de cooler van je CPU gehaald?
je geeft iedere keer zeer sumier antwoord waardoor het gokken naar een antwoord best lastig wordt.
Ik heb denk ik het probleem gevonden. Ik heb alles ontkoppeld en dan één voor één de componenten met de voeding gekoppeld. Eerst mobo, dan grafische kaart, dan HDD's, fans. Allemaal prima, maar wanneer ik de dvd-rw aankoppel doet die niks meer. Dus ik veronderstel dat deze de oorzaak is en stuk is.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

probeer eerst eens een andere dvd drive aan te sluiten en kijken wat hij dan doet? Of de DVD drive op een andere stroomaansluiting van je voeding? Kan ook zijn dat de voedingstekker gaar is :).

Verwijderd

Topicstarter
w4rguy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:30:
probeer eerst eens een andere dvd drive aan te sluiten en kijken wat hij dan doet? Of de DVD drive op een andere stroomaansluiting van je voeding? Kan ook zijn dat de voedingstekker gaar is :).
Zal eens checken.

• Joindry

Joindry

Ik wou je niet afsnauwen met mijn opmerking over een glazen bol, maar je beseft toch hopelijk dat je sowieso meer info ging moeten verschaffen dan enkel je initiële post. Het irritantste is dat er altijd een post of 2/7 nodig zijn tegen dat dan gebeurd.
En SORRY dat ik de afkorting OC gebruikte, op een site opgericht door en voor mensen die de "computertaal" wel spreken. (dat noemt integratie in een subcultuur trouwens :P)

Ik voel me een beetje gekwetst nu =( en ga me nu doodeten met chips en hamburgers terwijl ik Wow speel een week aan een stuk.
Kidding, grow a sence of humor.

en je probleem zal wss eens moeten langsgaan. Gezien je zelf niet capabel genoeg bent te diagnosticeren.
Enige wat ik nog kan bedenken is, is de voedingskabel voor je cpu aangesloten? meestal een zesping dichtbij je CPU zelf, (linksboven meestal) bij mij was die eens losgekomen na onderhoud, ik dacht ook even dattik mn mobo kapot had gekregen. (voor ik weer op mijn kop krijg: mobo= moederbor :+ d )

-edit- :9 intussen zit je al verder, good job :P

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:29:
[...]

Ik heb denk ik het probleem gevonden. Ik heb alles ontkoppeld en dan één voor één de componenten met de voeding gekoppeld. Eerst mobo, dan grafische kaart, dan HDD's, fans. Allemaal prima, maar wanneer ik de dvd-rw aankoppel doet die niks meer. Dus ik veronderstel dat deze de oorzaak is en stuk is.
Opgelost dus door de H&O guide te volgen. Hulde aan tweakers. ;-)
Wellkom, en wellicht slim om dit eens door te lezen voordat je in de toekomst weer een topic opent. Dit had een hoop nare reacties voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de kabel op een andere aansluiting gekoppeld, deed niets. Heb een andere dvd lezer aangesloten en toen deed die het wel. Ik denk dat het probleem hiermede opgelost is.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

ga me nu doodeten met chips en hamburgers terwijl ik Wow speel een week aan een stuk.
wat is daar het probleem van ? :P

anyway, je probleem is opgelost, GZ! Ga maar bij de juffouw een sticker halen.

• Lyon_NL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 13:03
w4rguy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:40:
[...] Ga maar bij de juffouw een sticker halen.
+1 :+

• Joindry

Joindry

w4rguy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:40:
[...]

wat is daar het probleem van ? :P

anyway, je probleem is opgelost, GZ! Ga maar bij de juffouw een sticker halen.
Geen probleem mee, alleen zonde dat er chips tussen je toetsenbord terechtkomen en dat mijn account zal sterven samen met mij.

Na eerst afgekraakt te zijn nadat ik wou helpen voel ik me een beetje aangedaan.Een complimentje zou wel welkom zijn :P
Krijg ik ook niet een stickertje voor hulpvaardigheid? Het zou echt helpen

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 09:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

joindry schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:03:
[...]

Geen probleem mee, alleen zonde dat er chips tussen je toetsenbord terechtkomen en dat mijn account zal sterven samen met mij.

Na eerst afgekraakt te zijn nadat ik wou helpen voel ik me een beetje aangedaan.Een complimentje zou wel welkom zijn :P
Krijg ik ook niet een stickertje voor hulpvaardigheid? Het zou echt helpen
Here you go ;)
Afbeeldingslocatie: http://static.presentsathome.nl/Global/Files/ProductPhotos/Medium/1612334.jpg

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Pagina: 1