Situatie is als volgt:
Eigen server draait een website voor een subdomein van domein X. Hiervoor moeten er ook emails verstuurd worden wanneer iemand zich heeft aangemeld op de desbetreffende website.
Domein X is gehost bij XS4All en om die alles werkend te krijgen heb ik een DNS A record gemaakt voor het desbetreffende subdomein en een MX record die wijst naar domein Y van mijn server.
Echter wanneer ik (automatische) emails verstuur via de website waarbij ik als afzender automailer@X.nl opgeef, komt deze bijna bij alle grote email providers (hotmail, GMail) automatisch in de spam folder.
In de headers van een email die op deze manier bij GMail aankomt is het volgende te lezen:
Via Google kwam ik dan ook niet verder met kreten als SPF en XS4all, waardoor ik eigenlijk denk dat ik in de verkeerde richting aan het zoeken ben.
Eigen server draait een website voor een subdomein van domein X. Hiervoor moeten er ook emails verstuurd worden wanneer iemand zich heeft aangemeld op de desbetreffende website.
Domein X is gehost bij XS4All en om die alles werkend te krijgen heb ik een DNS A record gemaakt voor het desbetreffende subdomein en een MX record die wijst naar domein Y van mijn server.
Echter wanneer ik (automatische) emails verstuur via de website waarbij ik als afzender automailer@X.nl opgeef, komt deze bijna bij alle grote email providers (hotmail, GMail) automatisch in de spam folder.
In de headers van een email die op deze manier bij GMail aankomt is het volgende te lezen:
Met deze melding kwam ik snel terecht bij SPF records die aangeven of er via een domein wel of geen mail verzonden mag worden, maar aangezien het domein X (Waar de website achter draait) beheerd wordt door XS4all, kan ik enkel de DNS configuratie wijzigen via hun controlepaneel. Hier kan ik geen SPF records (TXT) aanmaken of wijzigen, maar enkel A en MX records.Delivered-To: ##########@gmail.com
Received: by 10.204.97.136 with SMTP id l8cs51821bkn;
Wed, 16 Jun 2010 17:03:17 -0700 (PDT)
Received: by 10.227.156.139 with SMTP id x11mr9736065wbw.104.1276732996346;
Wed, 16 Jun 2010 17:03:16 -0700 (PDT)
Return-Path: <automailer@X.nl>
Received: from Y.nl (Y.nl [##.##.##.##])
by mx.google.com with ESMTP id h22si21031526wbh.47.2010.06.16.17.03.15;
Wed, 16 Jun 2010 17:03:16 -0700 (PDT)
Received-SPF: neutral (google.com: ##.##.##.## is neither permitted nor denied by best guess record for domain of automailer@X.nl) client-ip=##.##.##.##;
Authentication-Results: mx.google.com; spf=neutral (google.com: ##.##.##.## is neither permitted nor denied by best guess record for domain of automailer@X.nl) smtp.mail=automailer@X.nl
Received: from Y.nl (unverified [127.0.0.1])
by Y.nl (SurgeMail 4.0u4) with ESMTP id 422030-1598122
for <########@gmail.com>; Thu, 17 Jun 2010 02:03:14 +0200
Return-Path: <automailer@X.nl>
Via Google kwam ik dan ook niet verder met kreten als SPF en XS4all, waardoor ik eigenlijk denk dat ik in de verkeerde richting aan het zoeken ben.