• Uittenbogaard
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-02 20:25
Dag Medetweakers,

Ik ben er nu al een tijdje mee bezig, maar nu ik eindelijk van een hardnekkige BSOD af ben kan ik me hier weer op concentreren. (altijd wel wat..! 8)7 )

Ik heb met mijn kaart, een HD5850OC versie van Gigabyte het probleem dat ik met vele games geen AA, AF of andere beeldoptimaliserende functies werkend kan krijgen. Hetzelfde geldt voor Vsync. Helaas heb ik bij bijna elk spel wel screen tearing.

- Bij bijvoorbeeld Counter-strike Source staat alles op zn max, en heb ik CCC uitgezet (ook A.I.) qua beeldverbetering. Als ik het spel dan speel krijg ik overal blokkerige randjes e.d., terwijl AA en AF gewoon ingame aanstaat. Als ik alt-tab, de settings wijzig via CCC en dan weer terug ga in het spel, dan wil het wel.

- World in Conflict krijg ik helemaal niks voor elkaar. AA blijft uit staan, zelfde geldt voor Vsync. Ik heb geprobeerd om de instellingen in WiC te gebruiken, de instellingen van CCC, en gecombineerd, maar het maakt geen drol uit.

- Verder gaat deze vlieger op voor eigenlijk ook vele andere spellen, zoals M&B Warband, Oblivion en Fallout 3.

- Ik had Catalyst 10.3, deze heb ik geüpgrade naar 10.5. Aangezien ik BC2 speel, wil ik het liefst niet terug naar een lagere versie in verband met ellenlange wachttijden tijdens het laden.
- Temperetaturen zijn goed, vidkaart is idle 44 graden, en stressed eigenlijk altijd onder de 60.

Ik heb al flink zitten zoeken, maar niks gevonden. Ik hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen, ben redelijk nieuw met ATI.

Mijn specs verder:

Mobo: MSI X58-Pro
Processor: i7 920 @ stock
Geheugen: 3x2GB Corsair 1333 @ 9-9-9-24
HD: 2x Samsung spinpoint F3 (raid0)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:13

M2M

medicijnman

er vanuit gaande dat je een degelijke kwaliteit voeding hebt, lijkt het mij een software / driver probleem.

Welk OS draai je?, en welke driver versie?

Daarnaast een reinstall van de laatste WHQL drivers:
de oude eraf gooien
herstarten in veilige modus
driver cleaner er overheen
herstarten in veilige modus
nogmaal driver cleaner om te kijken of echt alles weg is
herstarten naar normaal
installeer drivers.

(en zorg ook dat de chipset drivers up2date zijn)

edit: wil je temperatuur als een variabele uitsluiten, zet dan een tafelventilator voor je opengeschroefde pc en test op stabiliteit met furmark voor je videokaart, en prime95 / orthos voor je cpu / geheugen.

[ Voor 18% gewijzigd door M2M op 17-06-2010 09:41 ]

-_-

• Uittenbogaard
Ik wist dat ik iets vergeten was :)

Ik draai Win7 professional 64 bit. Mijn voeding is een sharkoon 660w.

Chipset drivers zijn up to date, ik zal ze voor de zekerheid opnieuw installeren. Zodra ik thuis ben zal ik eens proberen met driver cleaner alles eraf te halen, en opnieuw erop te zetten met jouw manier.

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:26
Volgens mij is dat normaal, de instellingen in je CCC overriden de instellingen in het spel.
Enige wat je kunt doen is voor elk spel een profile aanmaken met de gewenste instellingen in CCC, dan kun je in het spel dezelfde instellingen gebruiken.
Het Spel start je dan op met je profile.

• Uittenbogaard
Zoals ik dus al eerder heb gezegd: Vsync doet het bijna nooit (geforceerd of niet) en AA doet het bij sommige spellen helemaal niet, ongeacht of ik het wel forceer of niet. Als ik gewoon de standaard instellingen heb en ik zet in een spel AA aan, dan hoort hij het toch gewoon te doen??

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07

D4NG3R

kiwi

:)

Het zal niet aan CCC zelf liggen, want als ik in-game in CSS op mn HD5770 alles op het hoogste zet (1280x1024, oude monitor atm) ziet alles er zeer glad uit.. zelfs op een vrij lage res dus. Met CCC heb ik precies hetzelfde resultaat.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Uittenbogaard schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:56:
Zoals ik dus al eerder heb gezegd: Vsync doet het bijna nooit (geforceerd of niet) en AA doet het bij sommige spellen helemaal niet, ongeacht of ik het wel forceer of niet. Als ik gewoon de standaard instellingen heb en ik zet in een spel AA aan, dan hoort hij het toch gewoon te doen??
Ja, behalve als de drivers buggy zouden zijn.

• Uittenbogaard
Dag mensen,

Om even een redelijk oud topic van mij boven te halen - het zit me nog steeds dwars.

Ik heb het heel lang maar gewoon genegeerd bij Bad Company 2, maar ik speel nu Mafia 2 en vooral bij dat soort spellen erger ik me dood. Ik kan gewoon géén AA uit deze kaart krijgen, maakt niet uit wat ik doe.

Bij Mafia 2 zoals sommigen weten is de AA niet al te best. Daarom wil ik graag geforceerd via CCC, en heb ik alles in-game uit gezet. Helaas krijg ik dan nog erger jaggies dan anders. Ook eroverheen forceren lukt niet, er is gewoon geen verschil.

Met battlefield bad company 2 doet hij het ook niet, de instellingen in-game van 8x MSAA en 16x aniso worden gewoon niet toegepast. Als mijn karakter stilstaat en rustig ademhaalt, dan zie je de lijnen heen en weer vliegen, wat gewoon niet hoort met zoveel anti aliasing! Ook forceren in dat spel, met of zonder AA/AF in-game lukt niet.

Ik heb met drivercleaner al de hele boel schoongemaakt, leeg gegooid en de nieuwste catalyst erop gezet, ik heb het geprobeerd met en zonder Catalyst A.I. aan, temperatuurprobleem is niet aan de orde, enzovoorts.

Graag wat hulp. Ik snap em niet! :'(

En een Mafia 2 screen, settings op zn hoogst. Kijk maar bij de put en de banden.
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/8294/mafia2aa.th.jpg

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik gooi maar even twee dingen rond:

1, Andere Vidkaart geprobeerd?
2, Ander Monitor getest?

• Uittenbogaard
Ik had eerst in deze computer nog een 8800GT zitten, daar heb ik nooit problemen mee gehad. Deze kaart pakt zelfs de AA en AF van Counterstrike niet :(

Nieuwe monitor krijg ik deze week. In wat voor manier kan dat met AA gerelateerd zijn?

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Zit je nog altijd op de instal waar je nVidia kaart ook op heeft gewerkt ? Installeer dan Windows opnieuw en je problemen zijn waarschijnlijk verdwenen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Uittenbogaard schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 01:55:
Ik had eerst in deze computer nog een 8800GT zitten, daar heb ik nooit problemen mee gehad. Deze kaart pakt zelfs de AA en AF van Counterstrike niet :(

Nieuwe monitor krijg ik deze week. In wat voor manier kan dat met AA gerelateerd zijn?
Als je monitor slecht ingesteld is kan het scherm wazig zijn, waardoor het lijkt alsof AA/AF bijna niet werken.

• Uittenbogaard
Okay, ik ga eens op een aparte partitie even een nieuwe windows installeren, en het van daaruit nog eens proberen.

Ik heb niet het idee dat mijn monitor slecht ingesteld is. Ik had hiervoor inderdaad een nVidia kaart, maar kan het zijn dat er conflicterende bestanden nog steeds ergens in mn systeem zitten die CCC in de weg zitten? Want ik heb echt letterlijk nergens AA eigenlijk, bij heel weinig spellen maar.. Zoja, hoe kan ik die dan wel wegkrijgen/vinden zonder het gezeur van een nieuwe install?
Pagina: 1