[SVN] Hoe te beginnen met een server?

Pagina: 1
Acties:

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraagje over het SVN systeem, ik heb het al eens gebruikt als een cliënt. Niet als server, maar dat wil ik wel gaan doen. Alleen heb ik echter geen idee hoe het werkt.

Ik zie wel dat het vaak via een webserver gaat. en dat je gewoon kan browsen daarin. Zelf heb ik ook een webserver draaien. Maar geen idee hoe ik die kan uitlezen met een client van de SVN.

en dat er versie nummers te zien zijn.
Er zijn ook niet echt tutorials te vinden die WEL werken. Hopelijk kan iemand mij ermee helpen ;)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
http://svn.spears.at/

Dat was < 1 minuut Googlen?

Welke "tutorials" heb jij al gevonden en hoezo werken ze niet?

Meer inzet a.u.b., dit is natuurlijk een zeer armoedige topicstart.. :N

• xehbit
Osiris schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:29:
http://svn.spears.at/

Dat was < 1 minuut Googlen?

Welke "tutorials" heb jij al gevonden en hoezo werken ze niet?

Meer inzet a.u.b., dit is natuurlijk een zeer armoedige topicstart.. :N
Hoe heb jij deze tutorial gevonden :D ?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dragon707 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:32:
[...]

google eens op howto, svn, server? :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• xehbit
En dat is dan eigenlijk het zelfde als bijvoorbeeld deze SVN?

http://spacebuildmodelpac...pacebuildModelPackAlpha2/

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
zo wordt het ja.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dragon707 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:32:
[...]

[google=svn windows server howto]
Bovenste hit hiero.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
De SVN repository is gewoon een directory met bestanden die je aanmaakt met "svnadmin create".
Om die repository te kunnen benaderen heb je een server nodig. Daarvoor kun je Apache gebruiken in combinatie met de mod_dav-module, of een losse server zoals svnserve.
Om webbased ook de revisienummers en commitlogs te zien heb je een extra tooltje nodig, zoals bijv websvn.

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 17-06-2010 08:14 ]

• xehbit
Oke tot zo ver snap ik het, er is echter wel een ander probleem, Hoe kan ik dingen toevoegen aan mijn SVN?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 23:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@frickY: Een server is helemaal niet nodig. Wanneer je je repository op dezelfde computer hebt kun je deze gewoon met svn benaderen. Voor remote is het misschien zelfs makkelijker om gewoon svn over ssh te doen (een ssh server is over het algemeen veiliger en simpeler inrichten dan een apache met webdav).

@Dragon707:

Euhm, wat dacht je van svn add?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:34
Je hebt al met een SVN client gewerkt, dan weet je toch hoe je dingen moet toevoegen aan SVN? Begin eerst maar eens met het opzetten van de branches, tags en trunk mappen (zie deze tutorial hoe je dat kunt doen). Ik zou gaan voor 'svn import'. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Jaap-Jan op 17-06-2010 09:53 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• xehbit
Jaap-Jan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:50:
Je hebt al met een SVN client gewerkt, dan weet je toch hoe je dingen moet toevoegen aan SVN? Begin eerst maar eens met het opzetten van de branches, tags en trunk mappen (zie deze tutorial hoe je dat kunt doen). Ik zou gaan voor 'svn import'. :)
Bedankt voor de tutorial :D

Ik maag nu gebruik van VisualSVN Server draait al. Nu alleen nog even kijken hoe de Reversion nummers werken.
Ik laat wel even horen zo hoe het ermee staat ;)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:34
Iedere keer als je een commit doet, wordt het revisienummer met 1 verhoogd. Hier kun je geen invloed op uitoefenen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• xehbit
Heey ik heb het een beetje in e gaten, elke keer als ik dus gewoon iets in die SVN folder gooi via bijv. de verkenner werkt het gewoon. Is at ook een beetje de juiste manier?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Nee. Revisies dien je te 'comitten'. Dat doe je met een svn client.
Voor Windows is Tortoise een handige GUI om die client heen

@Janoz
Je hebt inderdaad gelijk, een server is geen vereiste.

• xehbit
ik bedoelde eigenlijk met de cliënt, dat ik kon updaten dmv
code:
1
svn checkout "http://image.kevinvdburgt.nl:81/svn/GarrysMod/" "../test" --username read --password read

Maar dat werkt al, dus dan moet ik het volgende doen om dingen toe te voegen aan mijn SVN server:?
http://svnbook.red-bean.com/en/1.1/re06.html
code:
1
svn commit --file ../msg.txt includes/File-You-Modified.php includes/Another-File-You-Modified.php RELEASE-NOTES

Maar an komt het niet in de GArrysMod folder terecht toch?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 23:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Spoel even helemaal terug. Je hebt namelijk iedereen op het verkeerde been gezet door te zeggen dat je wel met de client gewerkt hebt, want dat blijkt duidelijk nog niet ehct het geval te zijn.

Wat jij updaten noemt is helemaal geen updaten. Bij een checkout maak je een lokale kopie. De working copy. Hierin maak je je aanpassingen. Mochten andere mensen wijzigingen ingechecked hebben dan kun je die middels svn up ophalen zodat deze ook worden doorgevoerd in je working copy. Als je tevreden bent over je eigen wijzigingen commit je dit. De plek waar die bestanden terecht komen is helemaal afhankelijk van waar je ze hebt neergezet in je eigen working copy. Het enige waar je verder nog even op moet letten is het toevoegen en verwijderen van bestanden. Om de administratie binnen je working copy op orde te houden zul je svn moeten vertellen dat een bestand toegevoegd danwel verwijderd is. Dit doe je met svn add en svn rm.

Het antwoord op je vraag: Of het in de garrysMod folder terecht komt is afhankelijk van of je het bestand uberhaupt al ge-add hebt en of je in de directory staat waarin je garrysmod uitgechecked hebt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• xehbit
Oke ik type het even van een nieuwe start.

Ik heb de server 'VisualSVN' draaien, daarin heb ik ook al een aantal 'Repository's'
Ik kan ook verbinden met de SVN server via mijn browser, of met subversion checkout "http://image.kevinvdburgt.nl:81/svn/GarrysMod/" "../test" --username read --password read
Het synchroniseren met e server werkt ook al.

Het enigste wat me niet wil lukken is het volgende:
* Bestanden/Folders plaatsen in de repository.

Voor zover ik heb begrepen moet ik dus een cliënt gebruiken om de repository's te kunnen aanpassen.

En met 'Ervaring met client' bedoel ik eigenlijk het volgende mee. Ik weet hoe ik de local files gelijk kan laten lopen als de SVN files.

----------EDIT----------
Ik heb een tutorial gevonden op YouTube (YouTube: Subversion Checkout/Update/Commit Tutorial) dat is precies wat ik wil oen, maar dan eigenlijk het liefst zonder die SVN client.
En het door middel van svn.exe en batch files te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door xehbit op 17-06-2010 20:00 ]

Pagina: 1