De huidige situatie is als volgt:
Ik heb 2 klipsch synergy f3 speakers i.c.m. een marantz pm4001ose staan.
Deze set bevalt mij zeer goed, in tegenstelling tot mijn laptop.
Mijn laptop is een HP elitebook 8530w en het geuid wordt verzorgd door een interne realtek? chip.
Er zijn diverse opties voor een verbeterde geluidskwaliteit.
Optie 1:
Een mediaspeler waar een betere geluidschip in zit.
Het nadeel is dat ik hierbij een monitor of tv nodig heb, wat de prijs nogal op drijft.
Het voordeel is dat hier ook films op gekeken kunnen worden.
Optie 2:
Een externe DAC met usb of hdmi aansluiting. Mijn laptop heeft helaas geen spdif aansluitng.
Een nadeel hiervan is dat mijn laptop altijd aan moet staan als ik muziek af wil spelen.
Het voordeel is dat er maar 1 kastje bij komt, waarbij al het geld ook in de geluidskwaliteit gestopt word.
Optie 3:
Een HTPC is de optie met veruit de meeste functies, maar ook gelijk de duurste optie.
Het voordeel is dat een vpn naar het campusnet van utwente mogelijk is waardoor muziek streamen een stuk makkelijk word.
Ik heb 2 klipsch synergy f3 speakers i.c.m. een marantz pm4001ose staan.
Deze set bevalt mij zeer goed, in tegenstelling tot mijn laptop.
Mijn laptop is een HP elitebook 8530w en het geuid wordt verzorgd door een interne realtek? chip.
Er zijn diverse opties voor een verbeterde geluidskwaliteit.
Optie 1:
Een mediaspeler waar een betere geluidschip in zit.
Het nadeel is dat ik hierbij een monitor of tv nodig heb, wat de prijs nogal op drijft.
Het voordeel is dat hier ook films op gekeken kunnen worden.
Optie 2:
Een externe DAC met usb of hdmi aansluiting. Mijn laptop heeft helaas geen spdif aansluitng.
Een nadeel hiervan is dat mijn laptop altijd aan moet staan als ik muziek af wil spelen.
Het voordeel is dat er maar 1 kastje bij komt, waarbij al het geld ook in de geluidskwaliteit gestopt word.
Optie 3:
Een HTPC is de optie met veruit de meeste functies, maar ook gelijk de duurste optie.
Het voordeel is dat een vpn naar het campusnet van utwente mogelijk is waardoor muziek streamen een stuk makkelijk word.