Ik heb een oude Athlon 2500+ opgetuigd om mijn huidige server in de meterkast te vervangen. Ik heb hierop Debian Lenny geinstalleerd met een softwarematige RAID 0. Na een tijdje kwam ik erachter dat mijn netwerk steeds wegvalt. Als ik een SSH connectie op heb staan dan valt deze na een paar minuten weg en het duurt vaak een tijd voordat ik weer een verbinding op kan bouwen. Met samba heb ik hetzelfde probleem. Als ik een grote file ga versturen dan valt na een tijdje de verbinding weg. Ik heb kunnen traceren dat dit gebeurd zodra ik een statisch IP adres gebruik. Als ik DHCP gebruik heb ik het probleem niet maar aangezien deze bak juist de IP adressen uit moet gaan delen is dat geen optie.
Ik heb ondertussen het hele internet al afgespeurd maar ik kan geen oplossing vinding voor dit enorm irritante probleem. Ik hoop dat een van jullie een oplossing weet.
Ik heb de machine ondertussen al opnieuw geinstalleerd met alleen de basis software erop. De log files waarvan ik het bestaan weet zeggen ook niks. Heb zelfs geprobeerd de SSH logging op DEBUG3 te zetten. Het lijkt erop dat SSH niet eens door heeft dat de verbinding wegvalt.
Mijn interfaces file ziet er trouwens als volgt uit:
auto lo
iface lo inet loopback
allow-hotplug eth0
iface eth0 inet static
address 10.0.0.241
netmask 255.255.255.0
gateway 10.0.0.240
Ik heb ondertussen het hele internet al afgespeurd maar ik kan geen oplossing vinding voor dit enorm irritante probleem. Ik hoop dat een van jullie een oplossing weet.
Ik heb de machine ondertussen al opnieuw geinstalleerd met alleen de basis software erop. De log files waarvan ik het bestaan weet zeggen ook niks. Heb zelfs geprobeerd de SSH logging op DEBUG3 te zetten. Het lijkt erop dat SSH niet eens door heeft dat de verbinding wegvalt.
Mijn interfaces file ziet er trouwens als volgt uit:
auto lo
iface lo inet loopback
allow-hotplug eth0
iface eth0 inet static
address 10.0.0.241
netmask 255.255.255.0
gateway 10.0.0.240