Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Java de Basis

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi...........ik ben hier net nieuw en in september 2010 ga ik een deeltijdstudie Bedrijfskundige Informatica doen. Aangezien dit voor mij betekent dat ik me ga omscholen, heb ik alvast een boek aangeschaft over de basiselementen van Java (Java de basis van Andree Hollander). Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik bijna niets over webdesign weet dus loop al direct tegen een probleem aan.

Als eerste heb ik Java en Eclipse (volgens mij wordt dit een compiler genoemd) geïnstalleerd.
Vervolgens heb ik de eerste 30 bladzijden doorgebladerd (ik weet nu hoe ik een leeg venster kan maken), maar wilde toen wat anders doen dus heb de file gesaved. Ik heb daarna alles afgesloten.

Nu wil ik ermee verder gaan, maar kan het bestand niet in Eclipse openen. Het bestand wordt nu met Microsoft Editor geopend.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg? Het boek geeft me het antwoord niet en ik kan het zowel hier op Tweakers als elders op het internet ook niet vinden. Ik hoop niet dat ik nu mensen hiermee lastig val, want ik vind dit wel een beetje dom overkomen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Je komt niet dom over maar wel vaag. Bedoel je geen Javascript. Dat zou verklaren waarom het in Windows Script Host wordt geopend.
Als eerste heb ik Java en Eclipse (volgens mij wordt dit een compiler genoemd) geïnstalleerd.
IDE: Integrated Development Environment

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08

Wish

ingwell

Nou heb ik de ballen verstand van Eclipse en/of Java, maar heb je niet toevallig je file preferenties verkeerd staan. Wat gebeurt er in Eclipse als je vanuit daar het bestand opent (open project, open file) en dan verwijst naar het bewuste bestand.

Het klinkt nu alsof je op het bestand dubbelklikt en doordat de extensie gekoppeld is binnen Windows aan Microsoft Editor, Windows het bestand ook daarmee opent. http://www.winvistaclub.com/t19.html

No drama

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:24

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Hoi, welkom op GoT :w

Ik vrees dat ik je eerste topic op slot moet doen. Allereerst staat het in het verkeerde forum: Waar hoort mijn topic? Daarnaast snap ik je verhaal compleet niet. Je hebt het over java in combinatie met webdesign, lege vensters en weet ik wat.

Neem de Quickstart even door en probeer het nog eens, dit keer met een duidelijk verhaal, ook gezien bovenstaande opmerking van Sebazzz.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.