Windows 7: WIFI: Hoe alleen mijn netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een wifi verbinding onder windows 7. Blijkbaar mijn 24 buren ook, en als mijn verbinding wegvalt*, verbind windows me automatisch met een van de (onbeveiligde) buren. Kan ik dit op een of andere manier voorkomen? In de settings kan ik eigenlijk niks vinden.

Heb al verschillende kanalen geprobeerd, maar hij verbind random met een van de 3 open netwerken. Ja 3 open, denk dat de buren hier niet zo ict minded zijn, en nee ik ga ze niet bij langs, ontvang hier 15-20 netwerken, geen idee van wie.

Helaas deed de zoekfunctie me verdwalen in wifi problemen, het werkt wel, alleen dus iets te enthousiast :)

*het wegvallen van mijn eigen verbinding is niet echt een issue, router zit ver weg , maar dit is een tijdelijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je er ooit mee verbonden? Zo ja, verwijderen uit je voorkeursnetwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, misschien toch even verder kijken dan mijn neus lang is :) er stond inderdaad een vinkje bij "connect when in range"

Vinkjes verwijderd, tijd zal het leren of het heeft geholpen.

Als er andere ideeën zijn, hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Naar mijn weten connecteert Windows niet automatisch met netwerken als ze onbeveiligd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Exorcist schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:09:
Naar mijn weten connecteert Windows niet automatisch met netwerken als ze onbeveiligd zijn.
Wel als ze pak maar een default naam hebben en je ooit met zo'n eentje geconnect bent geweest..

Bv. Linksys en default...

Zo heb ik op unief een paar van zo'n netwerken, en mijn buren hebben ook toevallig naam "linksys", dan schiet die daar automatisch op, als mijn verbinding uitvalt.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dima_2005 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:12:
[...]

Wel als ze pak maar een default naam hebben en je ooit met zo'n eentje geconnect bent geweest..

Bv. Linksys en default...

Zo heb ik op unief een paar van zo'n netwerken, en mijn buren hebben ook toevallig naam "linksys", dan schiet die daar automatisch op, als mijn verbinding uitvalt.
OK, en op zich bestaat die kans inderdaad wel aardig, mensen die hun default SSID niet aanpassen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het zijn zowaar inderdaad default en linksys netwerken :) word tijd voor een router installatie vergunning, al die troep zomaar "mijn"ether in pleuren. 8) Denk dat het inderdaad ontstaan is door op een andere locatie met een default verbonden te hebben.

Vinkje igg verwijderd en mijn eigen router uitgezet, springt ie keurig naar geen netwerk :) Lijkt dus zijn opgelost. Mooi als iets soms simpel is!
Pagina: 1