"Vreemde" vlek op beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Hallo allemaal

Ik heb sinds kort een vlek op mijn scherm, die lijkt alsof mijn scherm nat is op een bepaalde plaats.

Het valt eigenlijk alleen op bij donkergrijs, veel minder bij andere kleuren.

Omdat een foto meer zegt dan duizend woorden:

http://img9.imageshack.us/img9/5263/img2147edit.jpg

Enige raad wat dit kan zijn ? Scherm is ongeveer 3j oud, ik weet niet of ik dan moet beginnen uit zien naar een andere?

Model: HP LP3065

Thx

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zeg vocht (schoonmaken) , ik ken iemand met een bruine koffievlek in zijn lcd :P

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 16-06-2010 21:26 ]

Iperf

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik had dit met mijn laptopscherm. Volgens de monteur kwam dat door regelmatig te hoge druk op het scherm. Ik heb mijn laptop altijd in m'n rugtas zitten dus dat was niet zo'n gek verhaal. Misschien zit jouw scherm wel te strak in de behuizing, dan krijg je dit soort verkleuringen.

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Wel raar dat de druk nu pas komt, na 3j. En heb je er iets kunnen aan doen?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In wat voor kamer staat het? Is het daar vochtiger of warmer als op andere plekken?

Als het alleen bij grijs is zou ik het lekker zo laten omdat je er over het algemeen niet heel veel van merkt en ook bij grijs is je scherm bruikbaar.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Bij mijn laptop werd de vlek ook pas na een jaar hinderlijk zichtbaar. Ik heb nu een nieuw scherm gekregen, viel nog binnen de garantie (nette service van Dell, ze kunnen ook stellen dat het je eigen schuld is). Als je zeker wilt weten dat het probleem hardwarematig is, moet je even met een vochtig brillendoekje (te koop bij elke supermarkt) over je scherm heen. Die doekjes maken je scherm perfect schoon, en ruiken nog lekker ook :P. Niet met schoonmaakmiddel aan de slag, dat verpest de toplaag van je scherm.

Verwijderd

ik heb het zelfde op een van mijn displays op mijn werk, en dat is best storend want ik ben tekenaar en heb eigenlijk altijd zwart als achtergrond kleur maar dat is dus nu geen zwart maar meer grijze net als bij jou dat grijs verkleurd ik heb mijn display laten vervangen door een nieuwe en gevraagd hoe dit kon komen, er werd tegen mij verteld door iemand van onze Ict afd. dat een van de redenen hiervoor kan zijn dat de lijst om het paneel zelf te strak is gemonteerd en of als hij te warm word of te veel uv (zone straling) krijgt dan kan verkleuring optreden op die plekken. Ik heb geen idee hoe je het weg krijgt maar opzicht is het toch niet zoon groot probleem als het alleen bij grijs opvalt. Zoalang het maar niet overgaat naar de andere kleuren
Pagina: 1