heb al een weekje of twee een magehalem op mijn core i7 920 (D0) zitten die idlet op 44 graden en onder load hoger dan 90 graden wordt (met 2 antec tricool's). Toen had ik hem ervan af gehaald en bleek dat ik echt een hele domme fout had gemaakt en nog het plackertje om de heatsink te beschermen erop had laten zitten
. daarna heb ik die eraf gehaald en er vervolgens nog wat koelpasta bij gedaan (arctic cooling MX-2 die er ook al opzat) en daarna heb ik de megahalems weer erop gezet. Maar nu geeft hij alsnog een temp van 35 graden idle en 60 graden onder load. Dit is even hoog als mijn artic cooling freezer extreme terwijl de megahalems een stuk beter hoort te presteren. Iemand enig idee waar het aan ligt?
extra info:
- heb een asus p6t se moederbord
- Het staat in een antec 1200 kast met in totaal 8x 120mm antec tricool en 1x 200mm antec tricool (ook 2x 92mm fans voor gpu en 1 psu 120mm fan)
- heb ook al een nog meer onder presterende scythe mugen 2 en een artic cooling freezer extreme die wel goed voor zijn doen presteert gehad (de mugen 2 rev b en megahalems gebruiken een backplate, de freezer extreme niet).
dus iemand tips?
extra info:
- heb een asus p6t se moederbord
- Het staat in een antec 1200 kast met in totaal 8x 120mm antec tricool en 1x 200mm antec tricool (ook 2x 92mm fans voor gpu en 1 psu 120mm fan)
- heb ook al een nog meer onder presterende scythe mugen 2 en een artic cooling freezer extreme die wel goed voor zijn doen presteert gehad (de mugen 2 rev b en megahalems gebruiken een backplate, de freezer extreme niet).
dus iemand tips?