Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

domein.com wel verhuisd, maar www.domein.com niet?

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vandaag is een domein van de ene provider naar de andere verhuisd. Het gekke is dat als je domein.nl intikt je op de nieuwe server komt maar met www. ervoor je nog bij de oude hoster terecht komt. De DNS van de domeinnaam staat al op de nieuwe server (gecheckt met DNS lookup).

Wat is (kan zijn) de reden dat www. nog verwijst naar de oude hoster?

==
hoi

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:30
Het zou cache kunnen zijn, dit kan dan een paar dagen duren.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Eusebius schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:07:
Vandaag is een domein van de ene provider naar de andere verhuisd. Het gekke is dat als je domein.nl intikt je op de nieuwe server komt maar met www. ervoor je nog bij de oude hoster terecht komt. De DNS van de domeinnaam staat al op de nieuwe server (gecheckt met DNS lookup).

Wat is (kan zijn) de reden dat www. nog verwijst naar de oude hoster?
Je bedoelt domein.com?

Als ik naar domein.com ga en naar www.domein.com krijg ik dezelfde pagina te zien?

Domeinregistraties
Op deze pagina's kunt u nakijken of de door u gewenste domeinnaam (.nl, .com, .net, .org, .biz of .info) nog beschikbaar is. Om het u nog makkelijker te maken kunt u de benodigde formulieren online invullen, printen en daarna (samen met een KvK uittreksel) naar ons faxen. De door u ingevulde gegevens worden alvast door ons bewaard, zodat uw aanvraag zo snel mogelijk verwerkt kan worden.

Hieronder kunt u nakijken of de door u gewenste domeinnaam nog beschikbaar is.

Gewenste domeinnaam:

BIT is officieel registrar van EurID. Dat houdt in dat wij .eu domeinnamen kunnen registreren voor bedrijven en organisaties. Aangezien er nog wat haken en ogen aan .eu registraties, bieden wij deze optie nog niet online.
Kijk op http://www.bit.nl/eu/ voor meer informatie.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat domein.com een voorbeeld is, en niet zijn domein ;)

Maar je moet gewoon even geduld hebben tot de dns geupdate is. www.domein.com zul je zelf bezocht hebben en staat gecached tot de ttl verlopen is en voor domein.com zal dit niet het geval zijn geweest of de ttl was al verlopen. Gewoon geduld hebben dus :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Eusebius
  • Niet online
@h.edink: welke cache bedoel je? Niet die op mijn PC.

@Sjefie: Ja, domein.com is natuurlijk als foo.bar bedoelt ;-) Je krijgt dus 2 aparte pagina's te zien, gehost bij 2 verschillende bedrijven. Het hangt ervan af of je www. of niet ervoor zet bij welke hoster (de oude of de nieuwe) je terechtkomt.

@Marzman: en dat gedeelte snap ik niet .. of er www. of niet voorstaat, wordt toch door de server bij de hoster bepaalt? Dat heeft imho niets met de DNS te maken. Die maakt slechts een IP adresje van de URL.

[ Voor 25% gewijzigd door Eusebius op 16-06-2010 21:17 ]

==
hoi

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
Juist en alle DNS servers (dus ook van jouw internetprovider) op de hele wereld moeten wel weten naar wel IP adres die ene URL moet verwijzen. En dat kan wel een paar uur/etmaal duren.

• Eusebius
  • Niet online
Jimster schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:19:
Juist en alle DNS servers (dus ook van jouw internetprovider) op de hele wereld moeten wel weten naar wel IP adres die ene URL moet verwijzen. En dat kan wel een paar uur/etmaal duren.
Ja dat snap ik. Maar nogmaals: is de www. een apart DNS record?

==
hoi

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
het kan zijn dat www. geen verwijzig bevat naar het eigenlijke ip, maar een A record naar het oude IP.
Dat ze wel domein.com hebben veranderd, maar niet www.domein.com en ook niet ftp.domein.com dat soort dingen.

echter meestal is het CNAME naar domein.com, en dan had het wel moeten werken. (eventueel na wachten op de cache)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:30
Jou provider heeft een DNS-server waarop jij dus aanvragen indient om een IP-adres te krijgen. Echter deze DNS-server weet ook niet alles en haalt de informatie van andere DNS-servers indien het adres onbekend is. Nu zal de DNS-server het IP-adres wat bij die domein naam hoort onthouden voor een tijdje, zodat de DNS-server sneller een antwoordt heeft als de zelfde domeinnaam weer opduikt. Na een bepaalde tijd (afhankelijk van meerdere dingen) zal de DNS-server opnieuw kijken of het IP-adres misschien is gewijzigd.

Nu is het waarschijnlijk zo dat bij jou dus www.domein.nl in de cache van bijvoorbeeld je provider stond, zodat deze het oude IP-adres heeft afgegeven. Als domein.nl er niet in stond zal deze dus verder kijken en krijgt dus het nieuwe adres mee.
Eusebius schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:21:
[...]

Ja.

[ Voor 11% gewijzigd door FireWood op 16-06-2010 21:26 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Eusebius schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:21:
[...]

Ja, dat is een apart dns record. Waneer het geupdate wordt kan per provider verschillen en ligt aan de ttl en wanneer het voor het laatst bezocht is.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 16-06-2010 21:27 ]

/▌

• defusion
  • Niet online
http://www.kloth.net/services/dig.php is wel handig trouwens.

tik je even www.domein.com in en type "ANY"
kijken of er CNAME of A record uit komt.

Indien CNAME naar domein.com -> dan zit je goed, moet je gewoon even wachten.
Indien alleen een A record, dan kan het zijn dat ze die zijn vergeten te wijzigen.

• Eusebius
  • Niet online
Ok. Duidelijk.

Al snap ik de reden niet helemaal waarom www. een apart DNS-record moet krijgen.

==
hoi

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tele2 is ook kampioen is het te lang bewaren van dns records.

Probeer eerst een een dns in te vullen van open dns of van doogle dns bij de machine waar je op werkt
als je dan nog steeds problemen hebt zijn ze het a-record mischien vergeten te veranderen
anders ligt het waarchijnlijk bij de isp

Iperf

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 19:15

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Eusebius schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:29:
Ok. Duidelijk.

Al snap ik de reden niet helemaal waarom www. een apart DNS-record moet krijgen.
www is een subdomein van het domein domain.com

Www is namelijk niet eens nodig (op goed geconfigureerde webservers).

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ok. Duidelijk.

Volgens mij omdat subdomeinen dat ook hebben, en www. hetzelfde werkt als een subdomein.

Edit: Damn, beaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Awesome op 16-06-2010 21:32 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ok. Duidelijk.

Omdat je daar misschien iets anders mee wilt doen. Je kan www.domein.com naar 1.2.3.4 willen verwijzen en domein.com naar 4.3.2.1. Sommige sites hebben niet eens een domein.com, die hebben alleen een record met www.

/▌

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ok. Duidelijk.

Omdat je ook andere hostnames kunt hebben, zoals mail.domein.com of ftp.domein.com of blaat.domein.com.

De hostname www is in principe niets anders dan die andere hostnames. Het is geen 'speciale' hostname oid die altijd persé naar naar domein.com hoeft te verwijzen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

remy007 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:31:
[...]

www is een subdomein van het domein domain.com

Www is namelijk niet eens nodig (op goed geconfigureerde webservers).
Juist wel, wanneer je reclame maakt wordt www uit gewoonte weggelatenin de reclame zelf. maar thuis typen mensen het vaak gewoontegetrouw juist met www in.

Iperf

• Eusebius
  • Niet online
defusion schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:28:
http://www.kloth.net/services/dig.php is wel handig trouwens.

tik je even www.domein.com in en type "ANY"
kijken of er CNAME of A record uit komt.

Indien CNAME naar domein.com -> dan zit je goed, moet je gewoon even wachten.
Indien alleen een A record, dan kan het zijn dat ze die zijn vergeten te wijzigen.
Alleen een A, maar die heeft het IP van de nieuwe hoster.

==
hoi

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

fish schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:37:
[...]

Juist wel, wanneer je reclame maakt wordt www uit gewoonte weggelatenin de reclame zelf. maar thuis typen mensen het vaak gewoontegetrouw juist met www in.
en ik doe dat gewoontegetrouw niet, en bij sommige sites is dat nogal irritant (zo dacht ik dat studielink.nl er wekenlang uitlag terwijl ik er gewoon www. voor moest typen)
ook ergens ik me aan mensen die www.gebruikersnaam.hyves.nl typen ipv gebruikersnaam.hyves.nl

:+

• Eusebius
  • Niet online
hyptonize schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:39:
[...]

en ik doe dat gewoontegetrouw niet, en bij sommige sites is dat nogal irritant (zo dacht ik dat studielink.nl er wekenlang uitlag terwijl ik er gewoon www. voor moest typen)
ook ergens ik me aan mensen die www.gebruikersnaam.hyves.nl typen ipv gebruikersnaam.hyves.nl

:+
Waarom zit er dan op http://timoerlemans.nl/ een redirect naar http://www.timoerlemans.nl/ :? :)

==
hoi

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als je consistent bent moet je dat omdraaien inderdaad ;)

/▌

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Dat maakt toch niet uit? Zolang het eerste maar gewoon werkt. Of het nu een redirect is of niet.

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 19:15

remy007

Broodje Bakpao Helmond

fish schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:37:
[...]

offtopic:
Je configureert www wel, maar als de webserver goed geconfigureerd is. Dan zal zonder www. ook werken.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Marzman schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:51:
Als je consistent bent moet je dat omdraaien inderdaad ;)
Kweenie matter of opinion. Ergens zie ik de logica wel

Je domein is x.xom

Je publieke weserver draai je achter www.x.com, je webmail achter web.x.com etc
als ze dan je domein algemeen aanroepen zonder (functioneel) subdomein, neem je aan dat ze de www willen hebben

en dat zie je best vaak

e.g. http://google.com

Iperf

• defusion
  • Niet online
Eusebius schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:38:
[...]

Alleen een A, maar die heeft het IP van de nieuwe hoster.
dan is het ook goed, dan is het op de root dns servers inmiddels bijgewerkt.
nu nog even wachten tot jouw provider (en de rest van nederland) ook de dns servers heeft bijgewerkt.

je kunt ook voor de grap eens een van de root servers als dns server instellen op je eigen pc. dan werkt het ook.
niet vergeten ook weer terug te zetten, want dat is nu net niet de bedoeling om die voor gewoon browsen te gebruiken.
Pagina: 1