Hallo,
Ik ben een site aan het bouwen voor de fun, en nu kom ik op het volgende probleem:
Ik heb een mediaplayer in de hoek gemaakt met een simple on-off knop. Bij het verspringen naar een andere webpagina door muisklik op de beginpagina moet er een ander muziekje gespeeld worden. de mediaspeler zit binnen in een movieclip die op de hoofdpagina staat, dus ik moet de listener op de hoofdpagina doorlinken naar de MC binnenin.
Ik denk dat dit dus met een parent / child iets zou moeten maar ik krijg het niet werkend.
De addEventListener heb ik op de mainpage staan en de function in de MC 1 level omhoog
Hoe link ik hiernaartoe?
Nu heb ik:
mainpage:
en de MC in de "mediaplayer_mc" op de mainpage heeft 3 frames:
frame 1:
frame 2:
frame 3:
De musicToggle functie linkt nu dus niet naar de listener op de mainpage, hoe kan ik dit wel doen?
Een zelfde probleem heb ik met de variables als trackPlayNum die ook niet over meerdere frames bekend zijn.
Moet dit allemaal met een package gebeuren? En zo ja hoe verander ik de variables in dat package? (vooral trackPlayNum)
Of heeft iemand anders een goede guide voor mij? Ik weet dat ik nogal een lange vraag stel =)
Ik ben een site aan het bouwen voor de fun, en nu kom ik op het volgende probleem:
Ik heb een mediaplayer in de hoek gemaakt met een simple on-off knop. Bij het verspringen naar een andere webpagina door muisklik op de beginpagina moet er een ander muziekje gespeeld worden. de mediaspeler zit binnen in een movieclip die op de hoofdpagina staat, dus ik moet de listener op de hoofdpagina doorlinken naar de MC binnenin.
Ik denk dat dit dus met een parent / child iets zou moeten maar ik krijg het niet werkend.
De addEventListener heb ik op de mainpage staan en de function in de MC 1 level omhoog
Hoe link ik hiernaartoe?
Nu heb ik:
mainpage:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| stop(); var trackPlayNum:Number; // sound button listener sound_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, musicToggle); // other buttons (letters) X_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gotoX); X_btn.addEventListener(MouseEvent.ROLL_OVER, destroy); X_btn.addEventListener(MouseEvent.ROLL_OUT, create); // letter functions // X function gotoX(evt:MouseEvent):void { trackPlayNum = 2; mediaplayer_mc.gotoAndPlay(2); gotoAndStop(3); } function destroy(evt:MouseEvent):void { mainX_clp.play(); status_txt.text = "blaaat"; } function create(evt:MouseEvent):void { mainX_clp.gotoAndStop(1); status_txt.text = ""; } |
en de MC in de "mediaplayer_mc" op de mainpage heeft 3 frames:
frame 1:
code:
1
| var trackPlayNum:Number=1; |
frame 2:
code:
1
| var song:URLRequest = new URLRequest("song" + trackPlayNum + ".mp3"); |
frame 3:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| stop(); var audioclip:Sound=new Sound(); var channel:SoundChannel; var isPlaying=true; var startPlaying=true; var pausePosition=0; audioclip.load(song); channel = audioclip.play(); // music toggle function function musicToggle(e:MouseEvent):void { if (isPlaying==true) { pausePosition = channel.position; channel.stop(); isPlaying = false; } else { channel = audioclip.play(pausePosition); isPlaying = true; } } |
De musicToggle functie linkt nu dus niet naar de listener op de mainpage, hoe kan ik dit wel doen?
Een zelfde probleem heb ik met de variables als trackPlayNum die ook niet over meerdere frames bekend zijn.
Moet dit allemaal met een package gebeuren? En zo ja hoe verander ik de variables in dat package? (vooral trackPlayNum)
Of heeft iemand anders een goede guide voor mij? Ik weet dat ik nogal een lange vraag stel =)