OpenDNS problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamless
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen. Sinds een paar weken is mijn internet vreselijk wisselvallig en onbetrouwbaar. Ik ben er achter gekomen dat de enorme vertragingen door dns queries worden veroorzaakt.
Als ik op IP-basis communiceer is er geen vuiltje aan de lucht.

Ik gebruik al erg lang OpenDNS, zo ook nu. Ik ken ze als erg betrouwbaar en zij schijnen geen storing te hebben.

Het screenshotje vertelt het verhaal (geen query responses). Geen firewall.

http://img193.imageshack.us/img193/396/opendnsp.jpg

Iemand een idee?

Bedankt!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:49

sanzut

It's always christmas time

Waarom gebruik je niet gewoon de standaard dns van je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamless
  • Niet online
http://www.opendns.com/about/overview/

Standaardisatie over meerdere locaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

maar hoe is de situatie als je nu wel de DNS server(s) van je provider gebruikt? Wel belangrijk om te controleren natuurlijk. Als het probleem dan niet optreedt, weet je in ieder geval meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamless
  • Niet online
Inderdaad. Met de isp (alice) servers heb ik het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:45
Ik heb hier ook problemen met opendns.
De pagina's als een adres geblokkeerd is laden zéér traag. Ook geeft het dashboard tussen 9/6 en 15/6 geen statistics bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamless
  • Niet online
NjitsSs schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:30:
Ik heb hier ook problemen met opendns.
De pagina's als een adres geblokkeerd is laden zéér traag. Ook geeft het dashboard tussen 9/6 en 15/6 geen statistics bij mij...
http://system.opendns.com/

Alles moet goed werken. Ik denk ook wel dat het bij mij ligt, maar ik weet niet waar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:49

sanzut

It's always christmas time

Wat bedoel je met die standarisatie?

Op je laptop, en dan altijd en overal dezelfde DNS gebruiken? Dit heeft geen enkel voordeel, aangezien vrijwel alle routers etc DNS gegevens cachen. Dus thuis duurt het maar 1 x heel even, en op een grotere lokatie krijg je vrijwel direct een antwoord.

Als je het hebt over een groot eigen netwerk, met een domein dan heeft dat domein een DNS, en is het gebruik van OpenDNS overbodig.

Verder is de DNS van je provider dichter bij, in het netwerk, waarbij de eerste stappen eerst via het interne netwerk verlopen, en daarmee provider gateways en bijv AMS-IX knooppunten overslaat.
De stappen van je aanvraag bij provider DNS
Modem - Netwerk - Provider DNS - Netwerk - Modem - Netwerk - Provider gateway - Internet - Doelserver - Internet - Gateway - Netwerk - modem

Stappen van je aanvraag bij open dns
Modem - Netwerk - GateWay - Internet - Open DNS - Internet - GateWay - Netwerk - Modem - Netwerk - Gateway - Internet - Doelserver - Internet - Gateway - Netwerk - Modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamless
  • Niet online
sanzut schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:00:
Wat bedoel je met die standarisatie?

Op je laptop, en dan altijd en overal dezelfde DNS gebruiken? Dit heeft geen enkel voordeel, aangezien vrijwel alle routers etc DNS gegevens cachen. Dus thuis duurt het maar 1 x heel even, en op een grotere lokatie krijg je vrijwel direct een antwoord.

Als je het hebt over een groot eigen netwerk, met een domein dan heeft dat domein een DNS, en is het gebruik van OpenDNS overbodig.

Verder is de DNS van je provider dichter bij, in het netwerk, waarbij de eerste stappen eerst via het interne netwerk verlopen, en daarmee provider gateways en bijv AMS-IX knooppunten overslaat.
De stappen van je aanvraag bij provider DNS
Modem - Netwerk - Provider DNS - Netwerk - Modem - Netwerk - Provider gateway - Internet - Doelserver - Internet - Gateway - Netwerk - modem

Stappen van je aanvraag bij open dns
Modem - Netwerk - GateWay - Internet - Open DNS - Internet - GateWay - Netwerk - Modem - Netwerk - Gateway - Internet - Doelserver - Internet - Gateway - Netwerk - Modem
Ok, nog even off-topic dan.

OpenDNS heeft wel degelijk toegevoegde waarde.

1. I.v.m. werk tunnel ik al mijn verkeer over één centrale server. Als ik DNS door de tunnel laat resolven, dan zou dat op elke locatie verkeerd gaan. Dit omdat de isp dns servers alleen toegankelijk zijn met respectievelijke isp ip's.

2. Er zijn veel meer statistieken beschikbaar, en niet elke isp hoeft te weten wat ik surf.

Nota bene: 217.149.192.6 (alice dns) gaat met 8 hops naar de bestemming waarvan de laatse 4 ams-ix (nikhef).

Groet,

[ Voor 3% gewijzigd door dreamless op 16-06-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 12:54
laat eens een tijdje een ping lopen op beide dns servers een minuut is genoeg..

Moet je eens kijken wat er gebeurd..

om de zoveel pings een ping van over de 1000..

Ja ja ja Nee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamless
  • Niet online
pdxnet96 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:16:
laat eens een tijdje een ping lopen op beide dns servers een minuut is genoeg..

Moet je eens kijken wat er gebeurd..

om de zoveel pings een ping van over de 1000..
Had ik er even bij moeten zetten. Dat heb ik dus al gedaan. Grote afwijkingen, en af en toe timeouts.
Pagina: 1