Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik had een vraagje, als je bij een uitzendbureau bij een bepaald bedrijf hebt gewerkt, en hierna buiten het uitzendbureau een vast contract hebt gekregen bij een ander bedrijf, wat is dan de termijn waarin dat vorige bedrijf (dus die via het uitzendbureau) jou een vast contract mag/kan aanbieden?

Alvast bedankt.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:12
staat in het contract.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:15
Meestal 3 maanden

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jij bent vrij daar te werken waar je kan werken, maar het uitzendburo zal wel een contract hebben met hun opdrachtgever (waar jij dus daadwerkelijk werkt) waar een en ander in is bepaald en over het algemeen moet er voor 3 maanden betaald worden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:18

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:55:
Geachte Tweakers,

Ik had een vraagje, als je bij een uitzendbureau bij een bepaald bedrijf hebt gewerkt, en hierna buiten het uitzendbureau een vast contract hebt gekregen bij een ander bedrijf, wat is dan de termijn waarin dat vorige bedrijf (dus die via het uitzendbureau) jou een vast contract mag/kan aanbieden?

Alvast bedankt.
He, hoe? Je werkte bij A via U(itzendburo). Nu heb je, buiten U om, een vast contract gekregen bij B. Jij wil nu weten hoe lang A jou een vast contract kan bieden?
Ik vraag me af of een bedrijf überhaupt een 'recht' heeft om uitzendkrachten over te nemen van een uitzendburo, 't is meer een mogelijkheid. En jij moet het er ook mee eens zijn, anders houdt alles op. Dus als jij niet wil (kunt, want je hebt al een ander contract), dan houdt alles toch op? En normaalgesproken heb je geen werkverplichting bij een uitzendburo, dus kan je daar altijd per direct opzeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Reptile209 op 17-06-2010 14:04 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 15:44

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:55:
Als het vorige bedrijf jou een vast contract wil aanbieden mogen zij dat doen wanneer ze willen. Hangt er natuurlijk wel van af wat voor afspraken zij hebben met het uitzendbureau (voor hetzelfde geldt staat onderling de afspraak dat een uitzendkracht - jij - niet binnen een bepaalde periode een dergelijk aanbod mag worden gedaan).

Ik heb je vraag overigens vier keer gelezen, maar kan er nog niet veel van maken. Kun je niet nog wat uitgebreider (duidelijker) zijn?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Kijk in jouw overeenkomst met het uitzendbureau. Zoek naar het woord "relatiebeding". Daar staat je antwoord.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:55:
Kijk in jouw overeenkomst met het uitzendbureau. Zoek naar het woord "relatiebeding". Daar staat je antwoord.
Relatiebeding staat dus nooit in de overeenkomst tussen uitzendburo en de uitzendkracht maar wordt geregeld tussen uitzendburo en opdrachtgever.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1