computer krijgt geen internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier thuis met een probleem. Wij hebben hier een aantal computers staan die verbonden zijn met een draadloos netwerk. Alle computers hebben tot eergister altijd allemaal meegewerkt, maar sinds gister heeft 1 computer een probleem.

Gistermorgen toen we de computer aan hadden gezet kregen we geen verbinding met het internet. Alle andere computers waren nog wel verbonden. Dit hebben we eerst een dagje afgekeken om te kijken of hij het misschien vandaag zou doen, maar ook dit was niet het geval.

Na een aantal keer diagnose en herstel te hebben gedaan kreeg ik nog geen resultaat. Steeds kwam er de melding dat ik een kabel aan moest sluiten op de LAN verbinding. Deze kabel zit er goed in en werk ook maar toch krijgt de computer geen verbinding. (Is trouwens de hoofdcomputer, welke dus aan de router gekoppeld is d.m.v. kabel).

al geruim aantal dingen geprobeerd om het te verhelpen, maar geen resultaat. Systeemherstel heeft geen zin, drivers terugzetten naar vorige versie niet en ook het aansluiten van de internetkabel op de computer zelf heeft geen zin.

Heeft iemand enig Idee wat het probleem kan zijn? dacht zelf misschien aan kapotte netwerkkaart.

de computer draait trouwens op windows vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Heb je al een andere kabel geprobeerd?

De computer een vast IP gegeven en kijken of je de router kan pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:22
Heb je al geprobeerd om alles afgesloten en uit te zetten en dan één voor één in te schakelen?
Dus alles uit, modem aan en een paar minuten geven om op te starten, daarna router aan en weer ff wachten en tenslotte PC aan.
Btw, als je netwerkkaart kapot zou zijn zou die waarschijnlijk niet melden dat er geen kabel in zat.

Ik had pas met een AsRock 890GX ook dat er steeds een melding kwam dat de kabel er niet in zat. De volgende ochtend weer opgestart en alles werkte weer als vanouds.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@xorsist nee nog geen andere kabel, want alle andere computers krijgen wel verbinding met internet en dat komt ook allemaal via die kabel.

@crahsystor ik dacht ook ik wacht wel een dag, maar toen deed hij het nog niet, ik heb wel met router en computer gedaan zal het nu nog even proberen met modem erbij;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:52:
@xorsist nee nog geen andere kabel, want alle andere computers krijgen wel verbinding met internet en dat komt ook allemaal via die kabel.
Alle pc`s verbinding via die kabel ?
En je hebt er een router achter, dus elke pc gaat via een andere kabel, ja toch.

En wat zegt een ping naar de router of naar een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Laten we vooropstellen dat als je een router hebt dat dat je "hoofdcomputer" is welke de verbinding met internet afhandeld. Een middels draad op de router aangesloten computer kan voor JULLIE de hoofdcomputer zijn (omdat deze de meeste mogelijkheden heeft cq het meest gebruikt word etc.) maar deze staat totaal los van eventuele andere computers/notebooks/netbooks/telefoons welke via wifi gebruik maken van internet. Al deze apparaten gebruiken dezelfde router om verbinding met internet te maken.

Dus als alle andere computers wel werken via wifi dan is je internet middels de router iig in orde. Dan blijven er 3 dingen over te weten:

* de lanpoort waar de computer op aangesloten is in de router is defect
* de kabel is defect (zou de melding steek er een kabel in verklaren)
* de netwerkkaart in de computer is defect.

Kwestie van uitsluiten door te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben dus 1 router waar al het draadloze verkeer langsgaat voor overige computers, maar deze ene computer is via kabel met de router verbonden. Weet niet of ik dat al duidelijk genoeg verteld had aangezien sommigen volgensmij denken dat alles met kabels gaat, sorry voor ongemak hiervoor.

@xorsist
- kabel doet het goed, in eigen laptop werkt dat allemaal
- lanpoort in router doet het ook want heb via deze lanpoort hem ook op eigen laptop getest
- zou dus de netwerkkaart kapot zijn, maar dan snap ik niet waarom hij dus wel herkend word in apparaatbeheer en ook steeds gewoon een melding weergeeft dat er een kabel moet worden aangesloten...

IPCONFIG geeft aan dat medium is ontkoppeld, netwerkkaart dus wel kapot.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:25:
- zou dus de netwerkkaart kapot zijn, maar dan snap ik niet waarom hij dus wel herkend word in apparaatbeheer en ook steeds gewoon een melding weergeeft dat er een kabel moet worden aangesloten...
Andere netwerkkaart proberen of drivers deinstalleren dus installatie ongedaan maken, lan verbindingen verwijderen.

Daarna pc opnieuw opstarten en dan ziet de pc weer de netwerkkaart en dan de drivers installeren en netwerkje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 10:33

Len

Leeg

En even testen met een Linux-live CD? dan sluit je de software uit die er nu op staat.

http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

[ Voor 23% gewijzigd door Len op 16-06-2010 19:57 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost :D

netwerkkaart was overleden, nieuwe erin en hij deed het weer:D
Pagina: 1