Ik zou graag een toetsenbord verven/spuiten, maar ik weet helaas niets af van soorten verf. Welk soort zou ik hiervoor best gebruiken, om te vermijden dat deze snel begint af te slijten door het veelvuldig gebruik van het toetsenbord? Of moet ik verven en daarbovenop vernissen? Bovendien zou het wel handig zijn indien de verf de originele 'textuur' van het toetsenbord wat blijft behouden.
Om dat slijtvast te krijgen gaat heel moeilijk worden. Waarschijnlijk een Primer, vervolgens autolak (acryl/waterbasis) met daaroverheen een goede 2K lak. Die laatste gaat je slijtvastheid bepalen.
Maar om dat 106x te doen, is denk enorm lastig.
Maar om dat 106x te doen, is denk enorm lastig.
[ Voor 11% gewijzigd door _ferry_ op 16-06-2010 16:17 ]
Uhm, de beste verf voor een toetsenbord; "vingerverf"?
Wat Ferry ook al zegt, ik denk dat dat de beste manier is. Goed in de Primer en daarna autolak. Autospeciaalzaken hebben deze lak op voorraad!
Overigens merk ik na wat verfbeurten dat het niet helemaal "krasvast" is maar wel meer dan voldoende voor toetsaanslagen.
Wat Ferry ook al zegt, ik denk dat dat de beste manier is. Goed in de Primer en daarna autolak. Autospeciaalzaken hebben deze lak op voorraad!
Overigens merk ik na wat verfbeurten dat het niet helemaal "krasvast" is maar wel meer dan voldoende voor toetsaanslagen.
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Thx! De toetsen zelf zou ik wel in de originele kleur laten, alleen de behuizing zou geverfd worden. Die is over het algemeen niet zo onderhevig aan slijtage, behalve dan de polssteun (ik zou natuurlijk een model zonder polssteun kunnen nemen, en het probleem is grotendeels opgelost... maar dat is lui
).
[ Voor 3% gewijzigd door BlueArchon op 16-06-2010 16:25 ]
Ik wil je aanraden om na de autolak ook blanke lak te spuiten! Blanke lak is hetgene wat kracht geeft. Gewone lak is veel krasgevoeliger en verkleurt makkelijker. Blanke lak beschermt.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Geeft blanke lak geen extreem 'shiny' effect, of zijn hier ook varianten in?w4rguy schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:25:
Ik wil je aanraden om na de autolak ook blanke lak te spuiten! Blanke lak is hetgene wat kracht geeft. Gewone lak is veel krasgevoeliger en verkleurt makkelijker. Blanke lak beschermt.
je hebt ook mat blanke lak, die zijn alleen over t algemeen iets duurder (wegens minder algemeen verkrijgbaar op iedere straathoek) maar inderdaad, zelfs de polssteun en rand (boven de pijltjestoetsen bijvoorbeeld) slijten behoorlijk, dus een goede bovenste laag is wel aan te raden..
ik zou als ik jou was als deklaag epoxyhars gebruiken...........
als je dat er afkrijgt dan ben je knap bezig geweest
wij gebruiken het hier ook in de terrarium's (baardagamen), en geloof me die beesten kunnen slopen.
als je dat er afkrijgt dan ben je knap bezig geweest
wij gebruiken het hier ook in de terrarium's (baardagamen), en geloof me die beesten kunnen slopen.
ga eens langs bij een autoschade bedrijf. Die kunnen wel een potje voor je regelen. Ik werk zelf als bijbaantje bij een autoschade bedrijf dus ken een beetje het reilen en zeilen. Soms willen ze het ook voor je spuiten maar dan moet je ze wel erg lief aan kijken en ik denk niet dat elke autospuiter blij is om 150 toetsen te schuren en te spuiten.BlueArchon schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:26:
[...]
Geeft blanke lak geen extreem 'shiny' effect, of zijn hier ook varianten in?
ik dnek ook niet dat het fijn is om toetsen te verfen, heb je geen letters meer....w4rguy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:15:
[...]
ga eens langs bij een autoschade bedrijf. Die kunnen wel een potje voor je regelen. Ik werk zelf als bijbaantje bij een autoschade bedrijf dus ken een beetje het reilen en zeilen. Soms willen ze het ook voor je spuiten maar dan moet je ze wel erg lief aan kijken en ik denk niet dat elke autospuiter blij is om 150 toetsen te schuren en te spuiten.
blanke lak satijn kan je wel bij gamma o.i.d halen, zit tussen glans en mat in, maar is toch aardig mat
ja, daag.
Een beetje tweaker plakt de toetsen weer. Die kan je vast wel ergens roggelen?Remmes_NT schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:59:
[...]
ik dnek ook niet dat het fijn is om toetsen te verfen, heb je geen letters meer....
**edit**
@ hieronder,
scherp... scherp!
[ Voor 7% gewijzigd door w4rguy op 17-06-2010 11:40 ]
Verwijderd
Een beetje tweakert heeft geen letters nodig.w4rguy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:02:
[...]
Een beetje tweaker plakt de toetsen weer. Die kan je vast wel ergens roggelen?
schuren met waterproef 600
speciale kunstofprimer gebruiken (ander primer grondverf wil niet)
twee componenten lak op polyurethaan basis.
twee componenten blanke lak die is extra hard.
ga niet lopen smeren met spuitbussen dit hegt voor geen meter. (want dat is rommel).
maar ga het eens onderhoren bij een spuiter. en vraag jezelf dan nog eens als je hem wil overspuiten.
want om kunstof goed en netjes te spuiten komt nog wel iets bij kijken .
speciale kunstofprimer gebruiken (ander primer grondverf wil niet)
twee componenten lak op polyurethaan basis.
twee componenten blanke lak die is extra hard.
ga niet lopen smeren met spuitbussen dit hegt voor geen meter. (want dat is rommel).
maar ga het eens onderhoren bij een spuiter. en vraag jezelf dan nog eens als je hem wil overspuiten.
want om kunstof goed en netjes te spuiten komt nog wel iets bij kijken .
[ Voor 3% gewijzigd door jbkappirossi op 19-06-2010 11:10 ]
Pagina: 1