Toon posts:

Externe harddisk bestand probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van tweakers,

Ik heb een tijdje terug een externe HD aangeschaft, alleen nu zit ik met een groot probleem..
Ik heb een folder: Films op me HD waar al mijn films in staan. Wanneer ik nu in die map kijk staat er niks meer in, de HD geeft aan dat het een lege map is terwijl de bestanden nog steeds ruimte innemen.

Er staat dat er 500~gig beschikbaar is van de 1 terabyte als ik kijk bij de eigenschappen van me HD. Maar als ik alles selecteer in mijn HD staat er dat er in totaal voor 170 gig bestanden op staan. Als ik nu bestanden naar de map Films sleep, worden de bestanden wel verplaatst maar de map Films blijft een lege map. Het lijkt wel alsof al mijn bestanden ontzichtbaar worden zodra ze in de map Films komen..Ik heb geen idee wat ik moet doen, heb de nodige forums afgespeurd naar een oplossing maar tot dusver heeft dat geen resultaat gehad.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!

mvg

Lex

ps: De weergave van ontzichtbare bestanden in mappen staat al aan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens een chkdsk gedraait op die disk? Wie weet klopt er ergens is niet met de bestandslokatie van de disks.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Filesystem checken dus. Mijn ervaring is dat dat met externe harddisken extra snel fout gaat, vanwege slechte stekkertjes of stomweg vanwege niet netjes unmounten.