Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschillen tussen Kpn/ Tweak/ Lijbrandt

Pagina: 1
Acties:

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Zag zo langzamerhand door de bomen het internet niet meer.
Dus tijd om drie aanbieders van glasvezel naast elkaar te zetten, wat erg lastig is vanwege de verschillen

Het excel bestand: om eventueel aan te passen
http://rapidshare.com/fil...7/glas_overzicht.xls.html
http://www.mediafire.com/?jtem4zxt3am

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/16/1276669322-630.jpg

Hier en daar zullen misschien nog kleine toevoegingen mogelijk zijn en misschien verschilt er nog wat bij de postcodes ( zoals bijvb de mogelijkheid R+ abo bij tweak...)
Dat maakt het vergelijken zo lastig......

Kpn: leuke actie tot 20 juni en bij zilver abo is het pluspakket gratis. Hier krijg je te maken met de experia box
of je daar blij mee moet zijn :
http://gathering.tweakers...Bboolean%5D=AND&where=GoT

Bij Lijbrandt:
via Lijbrandt Aminet 110 (digitaal) 130 (hd) hebben geen opname mogelijkheid (aanschaf 80 -150 euro)
of je blij moet zijn met de Aminet:
http://gathering.tweakers...Bboolean%5D=AND&where=GoT

Zelf aanschaffen kan ook: 2 tuners en harde schijf
Samsung SMT-C7140A pricewatch: Samsung SMT-C7140A
Humax iHDR-5050C pricewatch: Humax iHDR-5050c

Let op alleen digitale opname, want HD opnemen kan "nog"niet bij Lijbrandt ( helpdesk vertelde wel dat ze er bezig mee zijn).

Bij Tweak
Ook experia box, maar als extra nog een router, domeinnaam, sub domein bij tweak, online opslag

Als je denkt ik ben eruit, ik neem glas, hd, extra box gaat de wereld er weer anders uit zien
Want: Voor het aansluiten van meerdere Set-top boxen is een switch benodigd. Deze is op de volgende pagina te bestellen als u zelf nog geen switch in huis heeft (Bron = Tweak, aangezien kpn dezelfde box gebruikt geldt daar hetzelfde... gok ik zo)

schaf zelf een aan:
voor 17 euro pricewatch: Sitecom LN-118 Network Switch 5 port
voor 35 pricewatch: Netgear GS608 8-port Gigabit Ethernet Switch

20 meter cat 5 kabel, trekveer 20 mtr ( beide per stuk 20 euro, trek de cat5 kabel naar boven langs bestaande coax)

Dus bij Lijbrandt heb ik eenmalig 300 euro kosten voor een digitale receiver met harde schijf

Bij kpn en tweak eenmalig 75 euro voor een switch, kabel, trekveer.

Ik wil hebben glasvezel 50/50
Hd pakket, extra box voor boven, kunnen opnemen, eredivisie live en graag analoog signaal voor de radio

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/16/1276683134-650.jpg

Voorlopig dus Tweak voor mij ( het grote voordeel van tweak Maandelijks opzegbaar !), Lijbrandt wordt pas later beschikbaar
Hopelijk krijgt mijn postcode binnenkort ook bij Tweak beschikking over analoog signaal, zoniet stap ik over naar lijbrandt.

Krijg ik wel te maken met eenmalige hoge kosten... maar in het tweede jaar zoals het nu uitziet, goedkoper dan tweak.
Dan hoop ik alleen dat de humax 5050 ook bij tweak gebruikt kan worden, zou een hd box a 9,95 per maand schelen als je na een jaar overstapt.

In principe heb ik mijn berekeningen alles terug gebracht op 1 jaar, dus in 1 jaar ook afgeschreven.
Conclussie:

Als ik eerst Tweak neem paar maanden: 104,19
Daarna Lijbrandt voor 12 mnd 106,95

Na een jaar overstappen naar tweak, kan de humax 5050 gewoon als hd box gebruiken:
Lijbrandt 91, 85 per jaar
Tweak 75,90 per jaar ( geen extra box a 9,95, geen externe newsserver a 10 euro p.m)

Dat zou heel interessant zijn..... als er geen prijswijzigingen komen...
wat een gepuzzel.... :)

Edit: zie opmerking van Denan en van Alexander01

Opmerking 2: uiteraard bij Lijbrandt geen borg, want eenmalige koop

Opmerking 3: Bij Lijbrandt 1e 3 maanden gratis Eredivisie live ( a 12 euro per maand)

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Aangezien die humax voor dvb-c is kun je daarmee alleen de 30-35 basisnetten ontvangen die straks op het netwerk van Regge aangeboden worden. Extra zenders (HD of een van de andere IPTV pakketten) zul je daarop niet kunnen ontvangen.

Verwijderd

Ik kan er nog steeds niet bij waarom Reggefiber/Glashart Media de 'Nederlandse basis zenders' niet in HD gaat doorgeven bij DVB-C. Het moet een basispakket worden, dus volgens mij kunnen er dan nog makkelijk 10 zenders af van die 35 om zo de resterende bandbreedte te gebruiken voor NL1,2,3,RTL,SBS,NET5 en Veronica in HD door te geven. Voor die prijs die XMSNet vraagt (16,50 per maand) moet 25 zenders incl. 9 in HD echt makkelijk lukken. Kwaliteit moet altijd de hoogste prioriteit hebben boven het zenderaanbod!

Verder zou Analoog/DVB-C kwa abonnement gescheiden moeten worden van IPTV zodat je niet dubbel betaald als je dat toch niet kijkt. Als ik IPTV zou nemen dan wil ik zo snel mogelijk van dat slechte analoge blurry Hertzinger beeld af, dus het signaal moet dan van de CATV module af en die 16,50 per maand (of 13,95 in mijn geval) moet komen te vervallen.

Verder is het een groot pluspunt dat Reggefiber/Glashart Media zijn streams niet encrypt, in tegenstelling tot het grote autoritaire en arrogante KPN en UPC. Dat is ook wel een belangrijk punt wat in die tabel erbij mag. Bij Reggefiber/Glashart Media signaal kun je tenminste fatsoenlijk naar eigen wens je Media Center inrichten.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 09:48 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kijk daar hebben we wat aan! Bedankt voor dit overzicht.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Heb de terechte opmerking van Denan erbij gezet, en 2 andere opmerkingen die fout waren in mijn overzicht.

Gisteravond voorlichting bijgewoond van Lijbrandt. Andere nieuwe spelers hebben nog geen aankondiging van een voorlichting gedaan. Dus meteen tijd om vragen te stellen.

Interessante punten:
1) Tv signaal thuis: signaal wat verstuurt wordt vanuit Lijbrandt is een digitaal signaal. Dus ook zonder de decoder (Aminet) kijk je digitaal. De Aminet heb je alleen nodig om gebruik te maken van de voordelen van Internet tv/ radio
voorbeelden: extra pakketten ( eredivisie live, hd zenders, digitale radio).

Ben dus zeer benieuwd hoe die kwaliteit dus werkelijk is zonder een Aminet.

2) Mocht een Aminet kapot gaan, doen ze niet moeilijk over, kun je omruilen. Je dient wel eerst je eigen Aminet op te sturen. Of het opsturen gratis is, weet ik niet. Hoe lang dit zo blijft is ook een goede vraag.

3) Opnemen: zijn ze mee bezig. Wat de bedoeling is: er komt een extra pakket. Met gebruik van dit pakket kun je opnemen. De opname wordt op een centrale plek opgeslagen, dus kun je dan vanuit je Aminet bereiken en weer bekijken. ( Blijven natuurlijk vragen open staan over hoe lang beschikbaar je opname, time slip mogelijkheid etc..)
Kosten nog onbekend, maar vermoedelijk onder de 5 euro

4) Uitbreiding van de gratis HD zenders, nu zijn ned 1,2 en 3 gratis. In de presentatie werd verteld dat men probeert dit gratis pakket uit te breiden met o.a. RTL/ SBS/ Veronica zenders. Zeer interresant dus. Wordt hun extra HD pakket wel erg uitgekleed eigenlijk. Maar goed voorlopig nog toekomstmuziek.

In de voorlichting/ verkooppraatje wordt rekening gehouden met een laag nivo..... whahahahaha wel nodig toen ik een paar vragen stelde ( 80% van de bezoekers echt wel boven de 55 jaar).

Moest hij het eerst terugbrengen naar begrijpelijke taal:
Vraag over newsserver/ dvb-c .... euh geloof dat nu 98% is afgehaakt meneer..... lol.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
baasandre schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:24:
Heb de terechte opmerking van Denan erbij gezet, en 2 andere opmerkingen die fout waren in mijn overzicht.

Gisteravond voorlichting bijgewoond van Lijbrandt. Andere nieuwe spelers hebben nog geen aankondiging van een voorlichting gedaan. Dus meteen tijd om vragen te stellen.

Interessante punten:
1) Tv signaal thuis: signaal wat verstuurt wordt vanuit Lijbrandt is een digitaal signaal. Dus ook zonder de decoder (Aminet) kijk je digitaal. De Aminet heb je alleen nodig om gebruik te maken van de voordelen van Internet tv/ radio
voorbeelden: extra pakketten ( eredivisie live, hd zenders, digitale radio).
Klopt half. Het signaal is digitaal in de zin dat ze het over glasvezel transporteren. Vanaf de genexis/packetfront is het weer gewoon een analoog signaal... Aangezien het van analoog->digitaal->analoog gaat is er wel een duidelijk verschil in kwaliteit in vergelijking met digitaal->digitaal. Ook ligt de bitrate lager in een aantal gevallen.
3) Opnemen: zijn ze mee bezig. Wat de bedoeling is: er komt een extra pakket. Met gebruik van dit pakket kun je opnemen. De opname wordt op een centrale plek opgeslagen, dus kun je dan vanuit je Aminet bereiken en weer bekijken. ( Blijven natuurlijk vragen open staan over hoe lang beschikbaar je opname, time slip mogelijkheid etc..)
Kosten nog onbekend, maar vermoedelijk onder de 5 euro
Zou leuk zijn maar in de praktijk zitten hier wat haken en ogen aan. Voor netwerkstorage van feeds moeten namelijk afspraken gemaakt worden met de contenteigenaren. De techniek zelf is niet al te lastig maar ik betwijfel of de contenteigenaren hier mee akkoord gaan. In tegenstelling tot de Aminet met ingebouwde HD is dit een lastige oplossing.

• grootw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-11 09:47

grootw

groot, groter, grootw

Let op:

bij Tweak sluit je ook eerst een jaarabonnement af daarna kun je pas per maand opzeggen. Dit staat in de algemene voorwaarden artikel 7....

http://www.tweak.nl/voorwaarden.html

systeem

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

grootw schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:10:
Let op:

bij Tweak sluit je ook eerst een jaarabonnement af daarna kun je pas per maand opzeggen. Dit staat in de algemene voorwaarden artikel 7....

http://www.tweak.nl/voorwaarden.html
In de abonnementsvoorwaarden en ook op je TweakFiber contract, staat dat voor de TweakFiber abonnementen een minimale contractduur van 1 maand geldt.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Pagina: 1