Draadloze verbinding maken met router en daar apparaten op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:50
Ik zoek een manier om mijn apparaten aan te sluiten op het netwerk dat wij thuis hebben, maar dan zonder adapters te kopen. (Blu-ray speler Samsung BD-P 1600, XBOX 360 en wellicht mijn computer. Ik zit op zolder en de router staat helemaal beneden dus zoek ik iets dat draadloos met mijn router verbind en waar ik mijn apparaten met een kabeltje in kan pluggen.

Nu heb ik al veel gezocht en een Acces Point zou logisch klinken, maar het lijkt erop dat "Acces Points" alleen zijn om computers met elkaar te verbinden. Ik ben ook een "KVM Switch" tegengekomen, maar dat zijn volledig bedrade verdelers (?). Ik dacht zojuist aan een tweede router maar dat is ook niet helemaal logisch. Een router is namelijk om direct verbinding te maken met het internet, niet via een andere router toch ?

In ieder geval dit zoek ik en ik kan het gewoon niet vinden. In de FAQ niet, bovendien zijn beschrijvingen van dergelijke apparaten vrijwel niet te vinden; je moet maar weten wat het doet.. Dus heeft iemand een advies ?

Mocht het belangrijk zijn om te weten of er meerdere apparaten tegelijkertijd met het internet verbonden moeten worden; dit is geen must maar wel een pluspunt. (Heb even terug iets hier aan gerelateerd gelezen)

(Titel was moeilijk te verzinnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
je zoekt een bridge denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Dat kan via WDS je basis router moet dit dan wel ook ondersteunen. Meerdere linking mogelijkheden vind je hier, al dan niet dd-wrt nodig bij sommige opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

ik ben iets soortgelijks aan het overwegen, dus ook via WDS, weet iemand hoeveel verlies er daadwerkelijk optreedt? Ik heb nu ongeveer 14 mbps snelheid via ADSL, dat wordt misschien meer eind dit jaar, zou Telfort hier VDSL uitrollen... (daarvoor is het dan eigenlijk bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Nivk schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:05:
Dat kan via WDS je basis router moet dit dan wel ook ondersteunen. Meerdere linking mogelijkheden vind je hier, al dan niet dd-wrt nodig bij sommige opties.
Dat lijkt al ergens op. Dit betekent eigenlijk dat ik nog een router moet hebben die aan WDS doet ? En natuurlijk dat de eigen router dit al aan kan. Het is een Thomson TWG850-4U.

Ik heb zojuist begrepen dat DD-WRT een firmware is voor de router. Ik zou echter alleen aan mijn eigen router kunnen sleutelen, alhoewel ik dit liever niet doe. Heb vrijwel 0 ervaring met zulke dingen.

(Ik zal zelf later wat meer informatie opzoeken over m`n router maar ik moet zo werken/eten/muziekles dus dat duurt eventjes 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:17

latislos

zie signature

je kan ook iets proberen met netwerk over netstroom?

2 van deze kastjes bijvoorbeeld:
http://www.google.com/ima...urce=og&sa=N&hl=en&tab=wi

dus een beneden bij de router en eentje boven op zolder.
dan op zolder de uitgaande UTP-stekker in switch en verdelen maar. :)

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx

amx

latislos schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:10:

TS geeft aan geen adapters te willen kopen
Dit betekent eigenlijk dat ik nog een router moet hebben die aan WDS doet ? En natuurlijk dat de eigen router dit al aan kan. Het is een Thomson TWG850-4U.
beide routers moeten WDS ondersteunen (soms heet dit bridge mode) , dus er zal waarschijnlijk op zijn minst nieuwe firmware op moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:17

latislos

zie signature

amx schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:18:
[...]

Hoe weet jij dat hij met 'adapters' deze dingen bedoelt? :)

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:53
[...]

Hij wil niet voor al zijn aparaten een wifi-adapter kopen. Tenminste, ik neem aan dat 'ie dat bedoelt. Anders vallen de oplossingen met een tweede router ook af, aangezien zo'n ding gevoed wordt door een... adapter. ;)
BastiaanCM schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:50:
Ik ben ook een "KVM Switch" tegengekomen, maar dat zijn volledig bedrade verdelers (?).
Uh... die zijn bedoeld om met één toetsenbord (Keyboard), monitor (Video) en muis (Mouse) meerdere PC's te bedienen. Het heeft totaal niets te maken met wat jij zoekt, dus hoe je er bij terecht komt...? :)

Als zo'n Powerline-adapter goed werkt bij jou thuis (afhankelijk van weet-ik-veel-hoeveel factoren, net als wifi eigenlijk :+) lijkt de oplossing van latislos mij wel een mooie. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]
beide routers moeten WDS ondersteunen (soms heet dit bridge mode) , dus er zal waarschijnlijk op zijn minst nieuwe firmware op moeten
Een wireless bridge en WDS zijn verschillende dingen. WDS is een combinatie van draadloze repeater en wireless bridge. Het draadloze signaal wordt opgepikt en zowel via WLAN als LAN verder verspreid. Doordat daar wat speciale trucs bij worden gebruikt moeten beide apparaten WDS ondersteunen, waarbij er ook nog verschillen kunnen zijn tussen fabrikanten.

Een wireless bridge speelt gewoon voor client in een draadloos netwerk en geeft dat netwerk door aan de bekabelde aansluiting(en), zonder het draadloos opnieuw te verspreiden.

Het voordeel van die laatste opzet is dat de "basisrouter" daar geen speciale functionaliteit voor nodig heeft en het ook werkt met apparatuur van verschillende fabrikanten :)

Kortom, koop een speciale wireless bridge, of een accesspoint of router die (al dan niet met speciale firmware) een wireless bridge functie heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 16-06-2010 16:32 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:56
Ik heb in een ver verleden eens een draadloze verbinding opgezet tussen 2 huizen om het internet op deze manier ook aan de andere zijde beschikbaar te maken. Dit heb ik gedaan met 2 standaard Asus Wl-500 Deluxe wireless routers in bridge mode.

Het lijkt mij dat deze functionaliteit op een beetje fatsoenlijke wireless router standaard aanwezig is. Zorg trouwens wel voor 2 fatsoenlijke richt-antennes.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:46
Die powerline adapters werken beter dan wifi. De verbindingen zijn veel stabieler, volgens mijn ervaring. Kies dan wel direct de AV versies, als er ook gestreamed moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Voor WiFi: Pluk een WRT54GL of Wl-500 voor 25 tot 30 euro van Marktplaats, installeer er Tomato of DD-WRT firmware op.

Je kunt WDS proberen, maar vaak lukt dat niet vanwege verschillen in het protocol tussen fabrikanten.
Maar met Tomato of DD-WRT heb je alternatieve mogelijkheden: je kunt een eigen netwerk aanmaken voor de bedrade aansluitingen, en dat doorrouteren over de draadloze verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx

amx

BastiaanCM schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:50:
(Blu-ray speler Samsung BD-P 1600,
[EDIT]
ik wist niet dat je BluRay spelers ook draadloos kon aansluiten
[EDIT]

Ik vraag me
edit:
dus
inderdaad af of powerline voor de TS beter zou zijn, qua instellen dan, alleen die snelheid, om op mijn eigen vraag terug te komen, is dat echt zoveel verlies op WDS? Powerline heb ik wel ervaring mee dat dat inderaad echt traag kan worden (was wel met de 85 mbps adapters btw... ah early days 8) )

[ Voor 7% gewijzigd door amx op 16-06-2010 16:47 . Reden: Blurays en wifi toch mogelijk? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
latislos schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:10:

Hmm betekent dit gewoon dat je internet via je netstroom verzonden word ?
(@Adaptermensen; ik doelde op de adapters als een "Linkstick" voor de blu-ray speler of een "Wireless N/G/B Adapter* voor de xbox 360. Van die hopeloos overpriced dingen die alleen op die apparaten werken.

Zo`n oplossing betekent wel dat ik maar met 1 apparaat tegelijk het internet op kan ?
Xander schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:23:

Uh... die zijn bedoeld om met één toetsenbord (Keyboard), monitor (Video) en muis (Mouse) meerdere PC's te bedienen. Het heeft totaal niets te maken met wat jij zoekt, dus hoe je er bij terecht komt...? :)
Hmm alternate "Netwerken" sectie. Maar dat is hem dus absoluut niet 8)7
benoni schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:36:
Voor WiFi: Pluk een WRT54GL of Wl-500 voor 25 tot 30 euro van Marktplaats, installeer er Tomato of DD-WRT firmware op.

Je kunt WDS proberen, maar vaak lukt dat niet vanwege verschillen in het protocol tussen fabrikanten.
Maar met Tomato of DD-WRT heb je alternatieve mogelijkheden: je kunt een eigen netwerk aanmaken voor de bedrade aansluitingen, en dat doorrouteren over de draadloze verbinding.
Denk je dat dit gaat lukken voor iemand die "Goed is met computers " , af en toe wat kleine probleempjes met de computer oplost voor familie, etc ? Lezen kan ik natuurlijk.
amx schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:37:
[...]

[EDIT]
ik wist niet dat je BluRay spelers ook draadloos kon aansluiten
[EDIT]

Ik vraag me
edit:
dus
inderdaad af of powerline voor de TS beter zou zijn, qua instellen dan, alleen die snelheid, om op mijn eigen vraag terug te komen, is dat echt zoveel verlies op WDS? Powerline heb ik wel ervaring mee dat dat inderaad echt traag kan worden (was wel met de 85 mbps adapters btw... ah early days 8) )
Zie boven - de blu-ray speler kan via internet direct updaten en op youtube + extra`s van de blu-rays ophalen (Blu-Ray Live) dit of via kabel of via een overpriced linkstick.

Qua snelheden ; ik zit met een 25mb (down) verbinding ( waarbij ik eigenlijk nooit de volle snelheid benut en heeeeel soms de helft..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
BastiaanCM schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:52:
Denk je dat dit gaat lukken voor iemand die "Goed is met computers " , af en toe wat kleine probleempjes met de computer oplost voor familie, etc ? Lezen kan ik natuurlijk.
Het is mij ook gelukt, dat zegt genoeg :+

Voor het flashen kun je gewoon netjes de instructies opvolgen van de website van Tomato of DD-WRT.

Voor het instellen is het handig als je de basisprincipes een beetje weet hoe TCP/IP netwerkgedoe eigenlijk in zijn werk gaat, dus dat een gateway/router een apart subnet aanmaakt en een bridge niet, dat soort dingen. Kom je er echt niet uit dan kan ik t.z.t. screenshots voor je maken hoe ik de router heb ingesteld (voor een soortgelijke situatie, met Tomato op een WRT54GL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

BastiaanCM schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:52:
[...]
Hmm betekent dit gewoon dat je internet via je netstroom verzonden word ?
Jup, in plaats van een netwerkkabel trekken stuur je het signaal over de bestaande netstroom bekabeling.
Zo`n oplossing betekent wel dat ik maar met 1 apparaat tegelijk het internet op kan ?
Nee hoor, je kan aan zo'n adapter gewoon weer een switch hangen om er meerdere apparaten op aan te sluiten :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1