Externe schijf naar FAT32 met Snow Leopard

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
Hoe kan je een externe schijf in Mac OSX formateren naar FAT32? De indeling is niet Mac OSX Uitgebreid, maar die wordt niet gelezen door de PS3. Op GoT zie ik dat je hem moet formateren via de diskutility maar daar staat helemaal geen fat32 tussen? Alleen 4 Mac opties. Ik draai Snow Leopard.

Ps. Is de beste plaats om deze vraag te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Je hebt als enigste mogelijkheid MSDos Fat. Maar dan kan je geen bestanden groter dan 4GB. Leest de PS3 ook NFTS? Ik gebruik Paragon NFTS for Mac, zodat ik een gedeelde schijf (met Windows), toch kan gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
MSDos staat er bij mij niet bij. Volgens mij ondersteunt de PS3 geen NTFS. Tenzij het met een firmware upgrade recentelijk is toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
code:
1
newfs_msdos -v FAT_VOLUME_NAME -F 32 /dev/rdisk2s2

Dit commando misschien??

Moet je alleen effe de goede /dev/ invullen. en de FAT_VOLUME_NAME

Of zoals de geene onder mij zegt.
Dat is het namelijk (ik wist het niet meer in de grafische interface)

[ Voor 25% gewijzigd door Erwinvz1 op 16-06-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 19:49
Even onder het tabje Partition 1 nieuwe partitie maken, met MBR en MSdos FAT. Daar staat hij dan waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
Heeft behoorlijk lang geduurd, maar uiteindelijk op een Windows pc proberen te formateren. Die zei uren later dat hij niet kon formateren omdat de schijf te groot is (1TB). Is het op geen enkele manier mogelijk om een 1TB schijf door de Playstation te laten uitlezen?

Ps. MSDos fat is uiteindelijk ook gelukt, maar dan wordt de schijf zowel door PS3 als door de Windows 7 pc niet herkent?

[ Voor 18% gewijzigd door sjobiscity op 18-06-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Kan je er voor kiezen om de HDD in partities te delen van pakweg 40GB ofzo? Probeer daar eens eentje van de formatteren als FAT32. Blijkbaar is FAT32 namelijk zowat het enige ondersteunde PS3-filesystem.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1