Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 10:49
Beetje een rare titel, maar weet niet hoe ik het beter moet omschrijven.
Op het moment heb ik een N73, op zich geen problemen mee, maar als er iemand belt moet ik eerst opnemen en daarna op een andere knop drukken voordat die op de speaker gaat. Niet echt handig als je in de auto zit.
Heeft iemand een idee welke telefoon(s) er zijn, dat als iemand je belt je op 1 knop kunt drukken waarmee die meteen op de luidspreker gaat?
Als ik op google zoek vind ik alleen maar gsm speakers of handsfree sets :S. Heb dus wel degelijk pogingen gedaan om te zoeken.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als je in de auto wilt telefoneren zet je je auto langs de kant of je koopt een handsfree-setje / carkit

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 22:00

Grvy

Bot

CLB schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:30:
Als je in de auto wilt telefoneren zet je je auto langs de kant of je koopt een handsfree-setje / carkit
Waarom voldoet een handsfree set eigenlijk niet? deze gaat toch standaard over de speakers van je radio? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Grvy op 16-06-2010 14:31 ]

Dit is een account.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

TS weet blijkbaar niet dat bellen via Speakerfoon ook niet mag van de strenge arm der wet :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Een HTC HD2 gaat automatisch op de speaker wanneer je deze neerlegt met het scherm naar beneden. Lijkt me echter dat je meer hebt aan een carkit in de auto.

_██_
(ಠ_ృ)

• Blueflame_Core
Snake schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:32:
TS weet blijkbaar niet dat bellen via Speakerfoon ook niet mag van de strenge arm der wet :P
Is dat zo? Nou dat slaat dan nergens op want komt eigenlijk op hetzelfde neer als een carkit :S.

Waarom geen carkit? ...
Waarom wel? Als je goed te verstaan bent via de speaker en je kunt de ander ook goed horen, waarom zou je dan geld uitgeven voor een carkit als er een goedkoper alternatief is :). Maar goed ik vind dat het weer aardig afdwaalt en mijn vraag was gewoon of er een gsm is met een eenknops-speakerfunctie.
Die HTC is op zich een optie, maar er zijn vast nog wel meer opties?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

voro zo ver ik weet geen een telefoon dat je kunt opnemen en direct de speaker hebt. (zonder headsetjes etc.)

Bijna bij alle merken is dat pas mogelijk nadat de verbinding geïnitialiseerd is.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• CLB
  • Niet online

CLB

* CLB mompelt iets over veiligheid icm jonge bestuurders...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:13
Je mag eenvoudig geen telefoon in je hand hebben, of je er nu mee belt/sms't/whatever.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:02
De Samsung Jet heeft iig ook eenzelfde optie als de HTC(alleen dan maakt het niet uit hoe je em neerlegt zolang het maar op een vlakke ondergrond is), er zullen er dan vast wel meer van Samsung zijn die het kunnen

[ Voor 28% gewijzigd door Terranova op 16-06-2010 14:45 ]

• Blueflame_Core
Veiligheid icm jonge bestuurders... en als deze een carkit hebben is dit minder gevaarlijk? Je zult hoe dan ook de telefoon moeten aannemen en daarvoor hoef je hem niet in de hand te hebben maar op een knop drukken moet altijd.
Maar goed geen eenknops toestellen dus. Erg jammer, het kan zo handig zijn.

• CLB
  • Niet online

CLB

Blueflame_Core schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:48:
Veiligheid icm jonge bestuurders... en als deze een carkit hebben is dit minder gevaarlijk?
Je zult hoe dan ook de telefoon moeten aannemen en daarvoor hoef je hem niet in de hand te hebben maar op een knop drukken moet altijd.
Waarvoor zou de carkit nou een standaard zijn geworden en mogen mensen niet meer bellen...?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Blueflame_Core schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:40:
[...]

Is dat zo? Nou dat slaat dan nergens op want komt eigenlijk op hetzelfde neer als een carkit :S.

Waarom geen carkit? ...
Waarom wel? Als je goed te verstaan bent via de speaker en je kunt de ander ook goed horen, waarom zou je dan geld uitgeven voor een carkit als er een goedkoper alternatief is :). Maar goed ik vind dat het weer aardig afdwaalt en mijn vraag was gewoon of er een gsm is met een eenknops-speakerfunctie.
De regel is dat je geen telefoon aan mag raken in de auto (ze kunnen namelijk niet controleren of je er wel of niet mee belt). Het slaat inderdaad nergens op, ik gebruik mijn telefoon ook voor navigatie. Die zou ik niet mogen instellen of bijstellen onderweg waar dit bij een navigatiesysteem wel mag.

Of op de knop handsfree drukken zoals jij wilt, dat mag niet. Maar op de knop drukken bij een los handsfreedingetje dat mag weer wel.
CLB schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:17:
[...]

Waarvoor zou de carkit nou een standaard zijn geworden en mogen mensen niet meer bellen...?
Zeg het maar? Het zal met de veiligheid te maken hebben, maar of je nou op een knop op je telefoon drukt of op de knop op een carkit. Het komt op hetzelfde neer als je telefoon op dezelfde plek geplaatst is als waar je een carkit zou plaatsen. Je zou ook je telefoon aan een zonneklep kunnen klemmen bijvoorbeeld. Of in een houdertje aan je raam zoals een navigatiesysteem.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 17-06-2010 09:20 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 17:36

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Een beetje carkit is nog geen 100 euro, schaam u.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

headsetje wired; max 10euro
bluetooth; 15-25euro
carkitje; mr.handsfree 35-55
boete; 170?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Marzman
  • Niet online

Marzman

himlims_ schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:03:
headsetje wired; max 10euro
bluetooth; 15-25euro
carkitje; mr.handsfree 35-55
boete; 170?
Maar hoe moet je dan smsen met zo'n headsetje? ;)

/▌

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

offtopic:
Voor goedkope oplossingen kijk eens hier naar: http://www.mobilecowboys.nl/gadgets/3044

Self reflection is the school of wisdom

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Marzman schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:08:
[...]

Maar hoe moet je dan smsen met zo'n headsetje? ;)
smsen mag niet aan het stuur. Period.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Serieus, koop gewoon zo'n bluetooth speakertje. Ik heb dit ooit een keer bij de lidl gekocht voor 15 euro. klik je gewoon aan je zonneklep en klaar!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je wel eens opgezocht of je je navigatie mag bedienen tijdens het rijden? Volgens mij mag dat namelijk ook niet. Ik dacht dat (in België) de regel was dat je niets mag doen tijdens het rijden dat jouw concentratie van de weg neemt. En dat er dus niet een gsm gespecificeerd is. Maar ik kan ook mis zijn, ik heb het namelijk nooit echt opgezocht.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 17:36

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

kluyze schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:57:
[...]
Heb je wel eens opgezocht of je je navigatie mag bedienen tijdens het rijden? Volgens mij mag dat namelijk ook niet. Ik dacht dat (in België) de regel was dat je niets mag doen tijdens het rijden dat jouw concentratie van de weg neemt. En dat er dus niet een gsm gespecificeerd is. Maar ik kan ook mis zijn, ik heb het namelijk nooit echt opgezocht.
Je mag toch ook je radio harder en zachter zetten? Althans ik heb daar nog nooit iemand een bekeuring daarvoor zien krijgen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het zal misschien nog wel ooit veranderen maaar de regel is telefoon in Nederland. Geen idee hoe ze het in Belgie doen.

/▌

• The Executer
  • Laatst online: 07:40

The Executer

Lekker belangrijk!

Bij mijn Sony Ericsson kan ik de telefoon eerst op speaker zetten, en daarna het gesprek aannemen. Misschien dat dat een oplossing is?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:10
Tegenwoordig hebben carkits ook een deel want je aan je stuur kan maken. Hierdoor hoef je je handen niet van he stuur af te halen. Maar met een custom rom of programma kan ik met mijn Hero ook opnemen en en dan gaat hij automatisch op speaker van wege de proximity sensor. Die detekteerd dat er licht komt.

Maar ik zou als ik jou was voor een paar tientjes een bluetooth carkitje kopen. Is niet veel geld en scheelt je wel een hoop gedoen.

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:36
Blueflame_Core schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:48:
Veiligheid icm jonge bestuurders... en als deze een carkit hebben is dit minder gevaarlijk? Je zult hoe dan ook de telefoon moeten aannemen en daarvoor hoef je hem niet in de hand te hebben maar op een knop drukken moet altijd.
Maar goed geen eenknops toestellen dus. Erg jammer, het kan zo handig zijn.
Daar hebben ze nu net die carkits uitgevonden ;) En de meeste telefoons zijn zo in te stellen dat ze na 3 of 4x overgaan automatisch opnemen als je een headset/carkit gebruikt. :) Raak je je telefoon niet aan. :)

Was laatst nog bij wegmisbruikers dat vertelde die verkeersofficier. Je mag niets met je telefoon doen terwijl je aan het rijden bent. Als je hem al vast houd onderweg riskeer je al een boete van 170 euro.

Navigatie en radio mag eigenlijk ook niet maar dit wordt over het algemeen gedoogd mits je het verkeer in gevaar brengt dan grijpen ze in en mag je aan de kant :)

• Blueflame_Core
Ben terug van weggeweest. Heb in de tussentijd een bluetooth carkit van nokia in bezit gehad, maar weer teruggebracht. Geluidskwaliteit was niet goed. Deze optie laat ik dan ook verder los.
Volgens mij kun je in de meeste telefoons 'automatisch opnemen' instellen dus zou het mooi zijn als die dan ook automatisch op de speaker stand gaat. Ik vroeg hier btw niet wat wel of niet mag, maar gewoon om een toestel die automatisch of met 1 druk op de knop op de speaker gaat. Als iemand zo'n toestel of misschien een instelling weet voor de n73, dan hoor ik dat graag :).

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Blueflame_Core schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:40:
[...]

Waarom geen carkit? ...
Het is goedkoper tot je een boete krijgt :p Ik vind het ook lastig, want mijn GSM is ook mijn navigatie en ik ben bang dat dit eigenlijk ook niet mag. Ik houd hem niet vast, maar leg hem meestal plat achter mijn stuur (voor de toerenteller, daar kijk ik toch niet naar :p )

Je mag hem gewoon niet aanraken, ook niet een keer waarna hij direct op de speakerfunctie springt. En het levert natuurlijk welles nietes discussies op als je een keer aan je oor krabt en een agent denkt dat je aan het bellen bent en ziet ook geen handsfreeset bij aanhouding.

Ik denk dat je Nokia ook wel kan wat je wil. Op mijn Windows Mobile toestel kan ik ook Fring opstarten en die heeft al als optie om alles over de speaker te doen en kan ook overweg met GSM gesprekken.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 10-11-2010 17:34 ]

/▌

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Marzman schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:33:
Je mag hem gewoon niet aanraken, ook niet een keer waarna hij direct op de speakerfunctie springt.
Artikel 61a RVV 1990
Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een motor bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.
Er wordt niet gesproken over het aanraken van een mobiele telefoon. Volgens mij is SMSen terwijl je telefoon in de carkit zit geen probleem dus. En opnemen al helemaal niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Glashelder op 10-11-2010 17:54 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Glashelder schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:54:
[...]

[...]

Er wordt niet gesproken over het aanraken van een mobiele telefoon. Volgens mij is SMSen terwijl je telefoon in de carkit zit geen probleem dus. En opnemen al helemaal niet.
Als je die discussie denkt te kunnen winnen met een agent kun je dat proberen. Als je al gelijk krijgt of de boete kwijtgescholden wordt door de ovj geeft het zo veel gedoe dat een handsfreesetje nog steeds de beste optie is.

/▌

• Blueflame_Core
Wederom of het nou wel of niet mag, dat doet er ff niet toe :P. Handsfree bellen mag in ieder geval, en als je zo'n ding in je oor hebt moet je ook op een knopje drukken, een knopje is een knopje en anders heb je gewoon pech en betaal je 170 euro. Had laatst ook een dikke 160 euro achter m'n raam, invalideparkeerplaats. Maar goed het gaat alweer teveel off topic. De vraag blijft gewoon of er een mogelijkheid is, en dat lijkt me wel want de markt van telefoons is haast niet meer bij te houden. Dus nogmaals, geen berichten meer dat het niet mag of dat ik beter een carkit o.i.d. kan kopen svp.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Fring al geprobeerd? Dat is er toch ook voor Symbian?

/▌

• Blueflame_Core
Marzman schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:10:
Fring al geprobeerd? Dat is er toch ook voor Symbian?
Dat is toch alleen voor chat/msn etc ?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Blueflame_Core schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:39:
[...]

Dat is toch alleen voor chat/msn etc ?
Ik kan er ook GSM gesprekken mee voeren.

/▌

• Blueflame_Core
maar werkt het niet alleen via wifi dan... want daar heb je in de auto geen moer aan :P

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nee, GSM. Het zijn bij mij (Windows Mobile) gewoon dezelfde gesprekken als wanneer je normaal belt alleen je kan ze aannemen en opbouwen in Fring als dat op de voorgrond staat en Fring heeft een optie alles over de speaker te gooien.

[edit]Nu twijfel ik opeens over dat aannemen en dat is net waar het om gaat :p, nou ja dat moet je maar proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 10-11-2010 23:05 ]

/▌

• Blueflame_Core
Ok maar lees net dit "all via your mobile phone's internet connection (over 'IP')", en je kunt dus ook niet fringers bellen of moet je dan credits kopen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hmm ja, hij logt in op een centrale server van fring. Dat schiet niet op dan als je geen mobiel internet hebt. Maar dat is ook het enige want de gesprekken die ik bedoelde zijn gewoon gsm en gaan niet over ip.

Maar er zullen vast wel andere programma's zijn voor Symbian die je speaker kunnen activeren by default.

/▌

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-11 15:48
Het is toch logisch dat je wel een carkit mag hebben maar geen telefoon..? Met een carkit neem je met 1 handeling op en hoef je in principe je ogen niet van de weg af te halen, maar gaan hannessen met je telefoon om hem eerst aan te zetten en dan op de speaker te zetten gaat moeilijk zonder te kijken en je raakt je aandacht toch wel kwijt. Koop desnoods bij Dealextreme een headset voor een paar knaken en je bent klaar. Veel veiliger en veel goedkoper dan een bon.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je hebt stereo hoofdtelefoons die je ook voor muziek kan gebruiken. Dan heb je echt wel goede kwaliteit, maar dat wil de TS dus niet.

/▌

• Blueflame_Core
Nee dat wil ik dus niet. Het is inderdaad niet veilig als je eerst op moet nemen en daarna op de handsfree moet zetten.... vandaar dus dat ik vraag of er misschien een oplossing is dat je gewoon op een knop druk en dan op de speaker gaat... of als iemand belt hij automatisch opneemt via de speaker :). Het klinkt zo simpel en dat is het volgens mij ook.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zou het zoeken in software voor je huidige telefoon. Ik kan me niet voorstellen dat het niet bestaat namelijk.

Ik ken verder heel die Nokia's niet, maar dit was mijn eerste hit in Google en klinkt als wat je zoekt: http://www.handango.com/c...ctId=267699&platformId=20 (maar je kan vast zelf ook nog wel wat zoeken voor alternatieven ;) )

[ Voor 53% gewijzigd door Marzman op 10-11-2010 23:56 ]

/▌

• Blueflame_Core
Tof ja! Daar had ik nog niet onder gezocht, was wel dit tegen gekomen: http://discussions.europe...in-new-profile/m-p/689491 . Wil ook min of meer hetzelfde, maar dan met een andere model :). Ik ga er eens mee aan de slag als het is gelukt laat ik het weten. Zo ver bedankt.
Pagina: 1