Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Beste Allemaal,

Ik zou graag willen weten wat nou echt waar is over het connectie limiet van Windows XP. Ik lees veel, maar ik wil zeker weten wat er nou waar over is.

Wat ik gelezen heb:
- Sinds Service Pack 2 is er een limiet van 10 connecties per poort in XP gebouwd om het virussen moeilijker te maken.

- Het limiet is dat er maar 10 connecties op één poort in één seconden gemaakt kunnen worden. Dus dat betekend als ik tegelijk 100 connecties wil openen dat hij dat in een queue zet en dan dan elke seconde 10 connecties maakt totdat er 100 connecties open zijn.

- Er is een patch die het limiet kan verleggen naar een hoger aantal connecties per seconde.

Ik wil dit graag weten omdat we een computer gaan inzetten in een museum die verbinding moet maken met zo'n 200 tot 300 apparaten(RFID Readers, Afspeel apparatuur, IO Interfaces enz..) die allemaal aan het netwerk hangen. Hiervoor zijn natuurlijk een flink aantal connecties nodig.

Betekend het dan als alle connecties worden gemaakt dat het dan gewoon even wat langer duurt, of kapt WinXP er dan gelijk mee?

Zou een besturing systeem als Windows 2003 het beter aan kunnen?

Ik heb ook een site gevonden waarvan word gezegd dat deze de juiste informatie geeft en de best werkende patch heeft. Die site is: http://www.lvllord.de/. Is dat juist?

Alvast bedankt!

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het is niet max. aantal connecties per seconde, maar max. halfopen connecties, niet per seconde ;)

Het duurt dan gewoon wat langer, zoek maar eens met Google op "event id 4226".

Lvllords patch werkt niet altijd is mijn ervaring, deze lijkt me een beter alternatief: http://www.mydigitallife....nload-v12-build-20090409/ , die werkte iig waar lvllord's patch niets deed.
Note, ik heb geen flauw idee of zoiets hier wel besproken mag worden :?

[ Voor 69% gewijzigd door Raven op 16-06-2010 14:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
Bedankt voor je snelle reactie!
Aan de hand van jou reactie ben ik nog even wat gaan zoeken, en ik snap het nu een stuk beter.

Ik heb nu dit wat in de documentatie gaat, kan iemand bevestigen of dit klopt?

Wat het limiet precies inhoud is alsvolgt:
Het limiet geldt alleen voor TPC/IP connecties die 'half open' zijn. Half open betekend dat als de tegenpartij van de connectie zonder terugmelding de connectie heeft beëindigd. Dat kan gebeuren doordat de tegenpartij(bijv. een video speler) gecrasht is of dat het apparaat plotseling is uitgegaan.

Als er succesvol een connectie gemaakt is blijft de onderliggende laag van de TCP/IP connectie steeds data versturen en wachten op een antwoord van zijn tegenpartij, als de tegenpartij geen reactie terug geeft en de connectie niet heeft afgesloten, omdat hij is uitgevallen, is de connectie half open en is de data die word verstuurd zinloos.

Als er toch meer dan 10 half-open connecties zijn worden deze connecties door XP in een wachtlijst gezet en zal het wat langer duren voordat er data word verstuurd. Op deze manier worden er geen grote hoeveelheden zinloze data over het netwerk verstuurd.

In de software zal er dan rekening mee gehouden moeten worden dat als er van de tegenpartij geen reactie komt dat hij dan offline is en dat dan de connectie in feite gesloten kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Yoram op 16-06-2010 15:42 . Reden: Even anders geformuleerd ]

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Overigens is die TCP connection throttling in Vista en 7 er weer uitgehaald.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
Oh cool het heeft zelf een naam :P

Ik hoopte dat het in W7 er ook wel uit was. Alleen nog niet naar gekeken, we gaan ook overstappen op W7 alleen nog niet met dit project.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
Ik gebruik dit topic ook gelijk even voor een verwante vraag.

Wat is dan eigenlijk het limiet van hele/goede connecties van windows XP? Als ik zoek op google krijg ik alleen resultaten over het connectie limiet van half open verbindingen.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zoveel sockets als er beschikbaar zijn? :) en dat is afhankelijk van wat je aan draaiende apps hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:47

ResuCigam

BOFH

Yoram schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:06:
Ik gebruik dit topic ook gelijk even voor een verwante vraag.

Wat is dan eigenlijk het limiet van hele/goede connecties van windows XP? Als ik zoek op google krijg ik alleen resultaten over het connectie limiet van half open verbindingen.
Ik vermoed dat de connectie limiet er ooit ingezet is zodat (kleine) bedrijven geen XP installatie als server konden gebruiken en een windows server licentie nodig hadden.

We do what we must because we can.

Pagina: 1