Laptop vanaf extern usb toetsenbord opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 23:47
1 van onze vaste computers is kapot(voeding, moederbord en harde schijven) daar het beestje al 6 jaar oud is en stroom zuipt(hebben ook onze energieafrekening gekregen: 10000 kw voor gezin van 6!) en ik mijn laptop niet meer gebruik daar ik een netbook en vaste pc heb, hebben we besloten van geen nieuwe computer te kopen, maar gewoon die laptop te gebruiken.

Het betreft een toshiba A200-1g2(2 ghz coreduo, 2 GB ram, 160 GB harde schijf) en deze aan te sluiten op een extern scherm, met een draadloos toetsenbord en muis eraan. De batterij heb ik eruit gehaald voor als ik hem nog eens zou gebruiken.

Nu zit de powerknop wel aan het toetsenbord, waardoor dat je eerst het scherm moet openklappen... Ik heb in de bios de optie power on keyboard device aangevinkt, maar hoe kan ik hem echt aanleggen via het extern toetsenbord? Op een andere vaste pc kan ik gewoon een toetsencombinatie intypen en hij gaat aan. Werkt dit niet voor laptops? Andere oplossing mogelijk eventueel?

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299488

Kijk bijv. met Everest wat voor moederbord je in de laptop hebt. Bepaalde moederborden kunnen inderdaad opstarten via externe toetsenbord. (Volgens mijn alleen een PS2 toetsenbord en geen USB).
Nou heeft de laptop volgens mij geen PS2 aansluiting.

PS. Wellicht als je in je BIOS kijkt, kan je misschien instellen dat wanneer er stroom op de laptop komt, de laptop automatisch aangaat. Dan kan je gewoon met je stekker werken, en wanneer je klaar bent haal je de stekker eruit, en idem dito.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 299488 op 16-06-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:02

Pixeltje

Woo-woohoo!

In principe zijn er een aantal opties:
Ofwel je laptop ondersteund geen power-on signaal van een extern (USB!) toetsenbord, of je hebt een PS/2 toetsenbord nodig hiervoor (wat bij mijn vorige desktop het geval was) of het wordt ondersteund maar niet uitgelegd met welke combinatie van toetsen.

Het is mogelijk dat je voor het opstarten via keyboard een PS/2 toetsenbord nodig hebt. Volgens de PW heeft je laptop een PS/2 aansluiting.

Soms wordt in de BIOS al aangegeven met welk soort toetsenbord het mogelijk is te booten door een toets in te drukken, er staat dan iets in de vorm van; 'Enable USB keyboard boot' of 'Enable PS/2 Keyboard boot'. Als er geen aansluitvorm wordt gegeven zou ik uitgaan van PS/2.

Als in de BIOS nadrukkelijk wordt aangegeven dat het met een USB toetsenbord ook kan kun je de spatie en entertoets proberen om mee op te starten. Als die niet werken moet je even googlen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust