vloeistof vlekken op laptop LCD scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352740

Topicstarter
Beste mede tweakers,
Dit topic betreft de laptop van een klasgenoot.
De laptop is 4 weken +/- oud.
De laptop is een Acer Aspire5541 type nummer 5541-303G32MN.
Gister was hij gewoon nog goed niks mee aan de hand en werkte perfect,
Vanochtend het 3e uur maakte we de laptop open en merkte op dat er vloeistof vlekken in het beeldscherm zaten!
wij bellen naar Acer die blindelinks durfde te oordelen dat het een gebruikersfout was en niet een fabrieks fout.
nou alles leuk en aardig wij al met een pest humeur naar Dynabyte jongens ja weer dynabyte.
(gebasseerd op een eerder topic van mij) die ons vertellen dat hun er niks aan kunnen doen en we toch maar Acer weer moesten bellen.
Nu beginnen de vlekken een beetje op te lossen/naar onder te zakken
Hier een foto van de laptop
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2bbomv.jpg
Wat vinden jullie hiervan, en zijn er D.I.Y. oplossingen om dit te repareren?
alvast bedankt. <+:)

[ Voor 0% gewijzigd door DaMarcus op 16-06-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 17:19
Kan je wat duidelijkere foto's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

108886

DOA, hopen dat je gewoon een nieuwe krijgt... Lijkt me het meest logishe. Acer... :'(
een nieuwe bij de winkel (omruilen)

[ Voor 17% gewijzigd door 108886 op 16-06-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Leader98 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:27:
Kan je wat duidelijkere foto's maken?
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/10n5ohh.jpg
Duidelijker kan ik het niet voor je maken sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237905

Een goede foto zou helpen, ook met het contact naar Dynabyte en Acer.
Bedoel je die kleine donkere vlekjes onderin, die bovenin als lichte vlekjes zijn te zien?

Zoiets heb ik nog nooit gezien.
Het lijkt me een fout van het display, alsof de verschillende lagen van het LCD niet goed op elkaar zijn geplaatst tijdens de fabricage.
Of iemand heeft een blikje cola opengetrokken voor het scherm, wat voor een heel regelmatig patroon zorgde. Maar dan zit het op het scherm. Dat zou je kunnen vaststellen door er langs te kijken (terwijl de laptop uit staat) en er licht langs laat reflecteren.

Misschien heeft de laptop in de zon gestaan? Dan kan een LCD scherm vreemd gaan doen. Als je een weekje wacht zou het dan minder moeten worden.

Als het niet op het oppervlak zit, dan niet met een doek gaan wrijven en geen druk op het LCD zetten. Want als je het LCD beschadigd dan kunnen ze zeggen dat er geen garantie meer op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 23:33

KooolaNL

Hurry up noob microwave

lijkt wel of er vocht achter is gekomen

hier kon u advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
108886 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:29:
DOA, hopen dat je gewoon een nieuwe krijgt... Lijkt me het meest logishe. Acer... :'(
een nieuwe bij de winkel (omruilen)
Anoniem: 352740 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:18:]Dynabyte jongens ja weer dynabyte.
(gebasseerd op een eerder topic van mij) die ons vertellen dat hun er niks aan kunnen doen en we toch maar Acer weer moesten bellen.
:9

[ Voor 0% gewijzigd door DaMarcus op 16-06-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar toch best onproffessioneel om blindelinks dan te oordelen dat het een gebruikersfout is en geen fabrikage fout :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360405

Acer bestaat niet echt bekent om hun goede service.
Ik vraag me af hoe er vloeistof (achter) het scherm kan gaan zitten, Mischien inderdaad fabricagefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

lijkt wel alsof er lucht achter het display zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had hetzelfde met mijn Acer netbook. Er ontstond ook van het ene op het andere moment een dergelijke vlek in het scherm. Aangezien het bij mij er maar drie zijn had ik geen zin om hem om te ruilen. Ik had hem destijds te hard nodig. Ik heb dit verschijnsel al vaker gezien, met name bij Apple laptops. Deze worden dan netjes omgeruild. Bij Apple is het een bekend probleem, wat zich voordoet zonder dat de gebruiker daaraan schuld heeft.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zojuist even de [b]-tags weggehaald, immers kunnen we zonder deze het ook lezen ;) Verder krijg dit topic een kickje richting Shopping Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:57
Gewoon opsturen naar Acer, telefonisch zitten er *snip* nodeloze flame naar Acer aan de lijn. Bij het servicecenter wordt het gewoon zonder problemen gefixed

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 17-06-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:36
Anoniem: 352740 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:18:
nou alles leuk en aardig wij al met een pest humeur naar Dynabyte jongens ja weer dynabyte.
Als die Dynabyte jongens er niets aan kunnen doen moeten ze maar aanbieden de koop te ontbinden en voortaan maar spullen te verkopen waar ze wél wat kunnen doen als er problemen optreden. Al is het maar dat ze hun verantwoordelijkheid als leverancier niet ontlopen en de afhandeling met Acer verzorgen.

Hoewel je je in dit geval (gezien de ervaringen) kunt afvragen of dat niet een heilloze weg is en je beter zelf dat ding kunt opsturen naar Acer. :?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

mad-dog schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 00:07:
Gewoon opsturen naar Acer, telefonisch zitten er *snip* nodeloze flame naar Acer aan de lijn. Bij het servicecenter wordt het gewoon zonder problemen gefixed
Don't!

TS heeft contract met Dynabyte. Niet met Acer.

Lijkt mij dat er een folie nog voor het scherm zit? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 17-06-2010 10:09 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Even een klein stukje leesvoer: Handleiding veilig winkelen onderdeel garantie

Verder weet je natuurlijk dat gedurende de eerste 6 maanden na aanschaf van een product de verkoper bewijsplicht heeft om te herstellen of te vervangen tenzij hij kan bewijzen dat het hier om gebruiksschade gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Snake schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:03:
[...]

Lijkt mij dat er een folie nog voor het scherm zit?
Dat zou een grap zijn, dat de folie er nog niet af is :p. Het lijkt er op de foto wel een beetje op ja :)

Maar als er niks op het scherm zit (even kijken naar weerkaatsing van licht inderdaad en of er dus geen folie over zit) dan zou ik hem gewoon meenemen naar Dynabyte en eisen dat hij gemaakt wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 17-06-2010 10:16 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
net weer naar dynabyte geweest en een preek van de verkoper gekregen midden in de winkel dat we dit op tweakers hadden gezet "slechte publiciteit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Anoniem: 352740 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:57:
net weer naar dynabyte geweest en een preek van de verkoper gekregen midden in de winkel dat we dit op tweakers hadden gezet "slechte publiciteit"
jaajaa... Nooit meer wat kopen dus daar. Blijkbaar mag je niet KLAGEN als iets niet goed is en moet de waan hoog blijven dat iets wel goed is en de dienst goed is, als het dat niet is. Rot toch op. Sorry, kan ik erg slecht tegen. Ik had wel ff staan vloeken daaro.

Maatje van mij braken 2 pinnetjes uit de rj-45 poort toen hij de netwerkkabel eruit haalde. Resultaat: rj-45 stekkers gleden er steeds uit. Weg gebracht naar media markt. Opgestuurd naar Acer toe. Reactie Acer: waterschade...

Zie je onze reactie al? Dat had ik hier dus ook gedaan.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ha. So? Reden te meer om jullie goed te helpen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-06 12:24
Dynabyte geneert die slechte publiciteit zelf, beetje domme actie van ze, als ze service willen leveren hadden ze gewoon in de winkel even voor je naar Acer moeten bellen.

Waarschijnlijk was je dan een stuk tevredener de zaak verlaten, ongeacht het resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

En dan zeg je "ja inderdaad, maar we worden toch ook niet goed geholpen?!" Terug preken dus.

Wat is dat voor ongein dat een verkoper respect van jou verwacht als hij de klant niks gunt? Klant is koning, maargoed, het zal wel weer een verkoper zijn die zijn provisie al ziet verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352740 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:57:
OK, maar wat is er verder uit het gesprek gekomen? Hebben jullie het nog over reparatie gehad of was het uitwisselen van standpunten omtrent service? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:21:
[...]

OK, maar wat is er verder uit het gesprek gekomen? Hebben jullie het nog over reparatie gehad of was het uitwisselen van standpunten omtrent service? :?
We hebben het wel over de reparatie gehad hij wou eerst niet eens het bewijs geven dat mijn klasgenoot het had ingeleverd!
Omdat die vond dat wij dus slechte publiciteit aan dynabyte gaven na paar minuuten klagen gaf hij het aflever bewijsje!
en is de laptop opgestuurd naar Acer.

conclusie: "Een keer maar nooit meer!"

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 352740 op 17-06-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Anoniem: 352740 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:29:
[...]

We hebben het wel over de reparatie gehad hij wou eerst niet eens het bewijs geven dat mijn klasgenoot het had ingeleverd!
Omdat die vond dat wij dus slechte publiciteit aan dynabyte gaven na paar minuuten klagen gaf hij het aflever bewijsje!
en is de laptop opgestuurd naar Acer.

conclusie: "Een keer maar nooit meer!"
En dan heb je nog niet eens verteld welk filiaal het betreft.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

Wie kwam dan met 'het staat op tweakers'? Jijzelf? Dan mag iemand zich ook best aangevallen voelen. Daar zijn shop reviews voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
w4rguy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:30:
[...]

En dan heb je nog niet eens verteld welk filiaal het betreft.
Filliaal op de van olde barneveld plaats 195 3012 AH Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 295814 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:31:
Wie kwam dan met 'het staat op tweakers'? Jijzelf? Dan mag iemand zich ook best aangevallen voelen. Daar zijn shop reviews voor.
de verkoper zelf die had het gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het moeilijke in dit verhaal is natuurlijk dat wij slechts een kant van het verhaal horen.

Als het inderdaad precies is gegaan zoals jij omschrijft dan moet de verkoper de volgende keer alle negatieve energie ombuigen in positieve en gewoon de klant netjes en correct helpen. Dat levert voor beide kanten een veel plezierigere situatie op, waarbij een plezierige situatie voor jouw kant ook nog eens slim is vanuit commercieel oogpunt. Ik hoop dan ook voor de verkoper dat zijn leidinggevenden niet teveel op de hoogte komen van dit verhaal.

Maar goed, misschien is het handig om weer terug ontopic te gaan. De laptop is vanuit Dynabyte dus verstuurd naar Acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:59:
Het moeilijke in dit verhaal is natuurlijk dat wij slechts een kant van het verhaal horen.

Als het inderdaad precies is gegaan zoals jij omschrijft dan moet de verkoper de volgende keer alle negatieve energie ombuigen in positieve en gewoon de klant netjes en correct helpen. Dat levert voor beide kanten een veel plezierigere situatie op, waarbij een plezierige situatie voor jouw kant ook nog eens slim is vanuit commercieel oogpunt. Ik hoop dan ook voor de verkoper dat zijn leidinggevenden niet teveel op de hoogte komen van dit verhaal.

Maar goed, misschien is het handig om weer terug ontopic te gaan. De laptop is vanuit Dynabyte dus verstuurd naar Acer?
Ja uiteindelijk wel
hij werd opgebeld toen zij een werknemer boos dat die geen bon erbij had gegeven!
belde die trug kreeg die iemand anders aan de lijn die zij dat die er wel bijzat en dat die de bon binnekort kon ophalen.
Pagina: 1