Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 14:11
ik heb een vraag over een upgrade van vista naar windows 7. ik heb gezocht op het internet maar heb geen duidelijk antwoord gevonden.

ik heb windows vista home basic en ik kan via slim.nl een upgrade naar windows 7 professional krijgen.
op het internet staat dat een upgrade niet mogelijk is maar wel een re-instal van windows 7 waarbij de boel wordt geformateerd. mijn vraag is als ik dat upgrade pakket aanschaf kan ik daarmee dan wel windows7 op mijn pc krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Een Upgradepakket gaat niet werken nee, het beste kan je gewoon Win7 los kopen, let hierbij wel op of je de 32 bits of 64 bits versie koopt (Zelfde prijs & codes zijn ook verwisselbaar) als je meer als 4GB Geheugen (Inclusief het geheugen van je videokaart!!) kun je het beste voor 64 bit gaan, anders maakt het weinig verschil.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

amoi schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:59:
ik heb een vraag over een upgrade van vista naar windows 7. ik heb gezocht op het internet maar heb geen duidelijk antwoord gevonden.

ik heb windows vista home basic en ik kan via slim.nl een upgrade naar windows 7 professional krijgen.
op het internet staat dat een upgrade niet mogelijk is maar wel een re-instal van windows 7 waarbij de boel wordt geformateerd. mijn vraag is als ik dat upgrade pakket aanschaf kan ik daarmee dan wel windows7 op mijn pc krijgen.
Je hebt je vraag al zelf beantwoord. Alleen een Versie X Vista kan je upgraden naar een Versie X Windows 7 (dus ultimate vista x64 naar ultimate windows 7 x64)
Bij andere versies of OS-en (windows dan) zul je met de upgrade een (re)install doen van Windows 7.

Je kunt met de upgrade versie dus een new install doen van Windows 7.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Officieel kan die upgrade inderdaad niet maar er zijn minder officiële methodes te vinden op internet waarbij het wel mogelijk is (edit: globale werkwijze verwijderd). Zo ben ik zelf succesvol overgestapt van Vista Ultimate naar Windows 7 Prof. (beide 32b), met behoud van werkende software en data. Een up to date backup is natuurlijk wel aan te raden voordat er aan bovenstaand avontuur begonnen wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 16-06-2010 13:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Dat wat je tussen de haakjes hebt gezet wist ik zelf niet, maar lijkt me niet slim om dat hier neer te zetten imo

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
het is me al iets duidelijker, maar ik hoef van mijn part geen behoud van programma's dus alles opnieuw installeren.

ik zal mijn vraag anders stellen, kan ik dus die schone instalatie ook doen met de upgrade disc?
als ik nu die upgradeset koop kan ik als het goed is ook kiezen uit "custom install" en daar mee dus die vista basic kunnen vervangen voor windows 7 professional maar dit moet ik dus zeker weten voor ik het koop anders koop ik een nieuwe OEM versie immers goedkoper dan een versie van microsoft.

dat bit versie wordt sowieso 32 bit omdat ik anders met grotere compatibiliteit problemen zit.

[ Voor 5% gewijzigd door amoi op 16-06-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De exacte werkwijze was niet echt beschreven tussen de haakjes, je moet natuurlijk wel wat specifieker te werk gaan dan ik had beschreven. Maar het kan weinig kwaad om die globale beschrijving toch maar te verwijderen, bedankt voor je opmerking. (ik zou zelf het woord "verstandig" gebruikt hebben bij je opmerking i.p.v. "slim", maar ik ben dan ook een tamelijke MN).
Sc0rPi0N schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:17:
[...]

Dat wat je tussen de haakjes hebt gezet wist ik zelf niet, maar lijkt me niet slim om dat hier neer te zetten imo

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 16-06-2010 15:05 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
als ik de site van microsoft lees dan staat er dat het wel kan met een aangepaste instalatie. maar heb er voor als nog geen 100% vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

amoi schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:24:
het is me al iets duidelijker, maar ik hoef van mijn part geen behoud van programma's dus alles opnieuw installeren.

ik zal mijn vraag anders stellen, kan ik dus die schone instalatie ook doen met de upgrade disc?
als ik nu die upgradeset koop kan ik als het goed is ook kiezen uit "custom install" en daar mee dus die vista basic kunnen vervangen voor windows 7 professional maar dit moet ik dus zeker weten voor ik het koop anders koop ik een nieuwe OEM versie immers goedkoper dan een versie van microsoft.

dat bit versie wordt sowieso 32 bit omdat ik anders met grotere compatibiliteit problemen zit.
Antwoord : JA.

Als je een upgrade disc met bijv. Windows 7 Prof 32 bit koopt voor een paar tientjes bij Slim / Surfspot en je zou al XP hebben draaien dan zal windows zowiezo een nieuwe install doen van Windows 7.
Je kan met de Upgrade CD gewoon een nieuwe installatie doen en gewoon activeren. Je kan namelijk gewoon van de CD booten. Zelfs als je je HD net hebt geformateerd kan je hem nog installeren.

Via surfspot.nl heb ik ook Windows 7 Ultimate x64 gekocht (upgrade) en als nieuw geïnstalleerd. Scheelt je toch 100 euro !!!

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Sc0rPi0N schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:53:
[...]

Antwoord : JA.

Als je een upgrade disc met bijv. Windows 7 Prof 32 bit koopt voor een paar tientjes bij Slim / Surfspot en je zou al XP hebben draaien dan zal windows zowiezo een nieuwe install doen van Windows 7.
Je kan met de Upgrade CD gewoon een nieuwe installatie doen en gewoon activeren. Je kan namelijk gewoon van de CD booten. Zelfs als je je HD net hebt geformateerd kan je hem nog installeren.

Via surfspot.nl heb ik ook Windows 7 Ultimate x64 gekocht (upgrade) en als nieuw geïnstalleerd. Scheelt je toch 100 euro !!!
oke thank you!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
€53,- scheelt toch weer wat poen vergeleken met max €280,- voor win7 prof.
Pagina: 1