Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 15:48
Tot mijn grote verbazing was mijn telefoonrekening wat hoger dan normaal. Ik ben op onderzoek uitgegaan en tot de conclusie gekomen dat bellen vanuit mijn HI gsm abonnement naar een 085 nummer gefactureerd word als service nummer 8)7 . Dus penning 16.

Nadat ik HI heb gebeld vertelde ze mij: Helaas, 085 nummers vallen niet binnen je bundel en vallen dus onder service nummers. Ik vindt dit wel zo belachelijk. Hij kon er verder ook niks beters van maken?

Heb op tweakers rond gekeken en kwam het volgende tegen: T-mobile topic over hetzelfde onderwerp en Nieuw landelijk netnummer artikel met daarin vermeld wat dit nummer 085 nummer moet gaan kosten.

Zijn er nu eigenlijk meerdere providers die zo telefoonrekeningen lekker opdrijven? En vooral belangrijk zijn er buiten Telfort providers die het wel netjes doen? Ik begin steeds minder vertrouwen in de grote GSM providers te krijgen en zou daarom graag naar een kleinere speler overstappen.

Graag hoor ik jullie ervaringen

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Oude topic, toch niet onbelangrijk om te reageren.

Hetzelfde maak ik nu met Ben mee. Voor bellen naar 085 (12connect) wordt 25 cent p/m gerekend :?

Ik confronteer de klantenservice hiermee en krijgt de volgende antwoord:

Ben heeft dit voor je nagekeken.
Deze 085 nummers zijn voor regionaal bellen, dus bellen met een vaste telefoonlijn, inderdaad gelijk aan regionale nummers.
Voor wat betreft mobiel bellen vallen deze kosten nog steeds buiten de bundel.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd

De groeten van Ben

Ik hoop dat ze beseffen dat ze straks 3 abo's minder kunnen verkopen als ze dit vol houden.

UPDATE

Tevens onderstaande antwoord ontvangen.

Uit mijn gegevens blijkt dat je met bedrijfsnummers hebt gebeld. Via de vaste lijn betaal je voor deze nummers lokaal tarief, maar mobiele bellers dienen soms wel tot 1,30 euro per minuut te betalen.
Op dit moment zijn de eigenaren van zo'n nummer niet verplicht om het tarief te vermelden. Hier wordt wel naar gekeken door de Opta of ze dit alsnog gaan verplichten, gezien de grote opkomst van deze nummers. Een bedrijfsnummer ofwel 08x-nummer is in Nederland een telefoonnummer van een bedrijf, dat niet gebonden is aan een bepaald netnummer. Een 08x-nummer maakt het mogelijk om hetzelfde netnummer te gebruiken voor verschillende locaties in het land. Het is daarmee niet nodig om de geografische aanduiding in het telefoonnummer (010, 020, 070, enzovoort) te gebruiken.

Tja ze moeten toch echt begrijpen dat 12connect geen speciale tarieven rekent, ik weet niet waar Ben/T-mobile hun telefooncentrale's hebben geplaatst....Zelfs dat maakt geen reet uit. Als andere telco's lokaal tarief rekenen dan is het lokaal tarief (ben nog geen 1 telco's tegengekomen die 085 van 12connect als NIET-locaal ziet, het zijn echt enkel de gsm providers die dat doen).

[ Voor 48% gewijzigd door Sergej op 23-12-2010 13:40 ]

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:44
Tja, en toch doen ze het allemaal. Enige wat je kan doen is afraden die 085 nummers met je mobiel te bellen. Skype nummers zijn ook 085 volgens mij. Of neem een Voipbuster account, dan valt 085 zelfs keurig binnen je Freedays ;)