Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik heb een blog en in sommige gevallen zou ik daar het resultaat van een bepaalde url in opnemen. Bijv, als ik over een bepaald product een blog-post maak, is het handig om de voorraad bij de leverancier van dat product op te nemen.

de leverancier kan de voorraad middels een 'api' de voorraad leveren. De url voor het opvragen van de voorraad zou als volgt kunnen zijn: http://www.domain.com?product=12345&switch=1

Als je deze link in de adresbalk van je browser intikt, dan komt er een pagina met een alleen een getal. Verder geen html code oid.

Is het mogelijk om het resultaat van deze url middels een stukje JavaScript te verkrijgen? Ik gebruik al AdSense van Google die JavaScript gebruikt, dus hiermee zou ik het in ieder geval werkend kunnen krijgen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
jandirks schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:21:
Is het mogelijk om het resultaat van deze url middels een stukje JavaScript te verkrijgen?
Lastig; dit vanwege het Wikipedia: Same origin policy . Ik zou eerder voor een PHP/ASP/Whatever server-side-manier gaan. Zodoende is de data ook integraal in je pagina opgenomen en ben je niet afhankelijk van JS en is het ook wat SEO vriendelijker (hoewel voorraad weinig boeit denk ik voor je).
jandirks schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:21:
Ik gebruik al AdSense van Google die JavaScript gebruikt, dus hiermee zou ik het in ieder geval werkend kunnen krijgen.
:? Wat heeft AdSense hier mee van doen :?

Verder: Waar hoort mijn topic?
Eigenlijk zou je topic, omdat je een JS oplossing wil, in WEB horen, maar omdat ik voor een server-side oplossing zou gaan laat ik het nog even in PRG.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 16-06-2010 11:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:50
Dit kan je alleen voor elkaar krijgen met iets als Helicon / ISAPI_Rewrite door wat Roblll zegt.

Je configureert een subdomein, bijvoorbeeld: voorraad.mijnwebsite.nl die intern wordt doorgelust naar www.domain.com.

Hierna doe je met JavaScript een Ajax call (bijv. via jQuery get() www.jquery.com) naar

voorraad.mijnwebsite.nl/?product=12345&switch=1

Ongeveer als volgt:

code:
1
2
3
$.get("http://voorraad.mijnwebsite.nl/?product=12345&switch=1", function(data) {
      $('#voorraad').text(data); 
});

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
Dank voor je suggestie.

AdSense heeft hier niet veel mee van doen, maar ik schreef het omdat ik hiermee wilde aangeven dat JavaScript in mijn Blog werkt. Sorry voor mijn 'kromme' bericht.

PHP ben ik niet zo bekend mee, eens uitzoeken of mijn IIS 7.0 server dat standaard ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
Vorige berichtje was voor RobIII

Allen dank voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:05
jandirks schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:47:

PHP ben ik niet zo bekend mee, eens uitzoeken of mijn IIS 7.0 server dat standaard ondersteund.
Nop, maar dat is snel te fixen. Overigens werkt JavaScript client-side, en kan je dat dus niet "installeren"

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
DiedX schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:51:
[...]

Nop, maar dat is snel te fixen. Overigens werkt JavaScript client-side, en kan je dat dus niet "installeren"
Ik wist dat JavaScript client-side werkt. Het ging om PHP ondersteuning in IIS 7.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:05
jandirks schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:55:
[...]

Ik wist dat JavaScript client-side werkt. Het ging om PHP ondersteuning in IIS 7.0.
Dat zal je even moeten installeren

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DiedX schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:57:
[...]

Dat zal je even moeten installeren
Of je gebruikt gewoon een paar regels (al dan niet classic) ASP. Ik vind 't nogal overkill om voor het ophalen van één of een paar bytes op een ander domein compleet PHP te installeren :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
RobIII schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:32:
[...]

Of je gebruikt gewoon een paar regels (al dan niet classic) ASP. Ik vind 't nogal overkill om voor het ophalen van één of een paar bytes op een ander domein compleet PHP te installeren :X
inderdaad, dat is pas nutteloze overkill :)

ziet er overigens best eenvoudig te doen uit

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Dit moet ook te doen zijn met bijvoorbeel cURL, kan gewoon met PHP. Je kan dan gewoon een POST of GET doen en dan krijg je de hele content van de opgevraagde web pagina netjes in een string.

[ Voor 47% gewijzigd door roy-t op 16-06-2010 15:13 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
roy-t schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:13:
Dit moet ook te doen zijn met bijvoorbeel cURL, kan gewoon met PHP. Je kan dan gewoon een POST of GET doen en dan krijg je de hele content van de opgevraagde web pagina netjes in een string.
Jahaa, maar PHP zit standaard niet in IIS7 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 16-06-2010 15:18 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
RobIII schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:18:
[...]

Jahaa, maar PHP zit standaard niet in IIS7 ;)
Doh, ik heb het verkeerd om gelezen :/

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1