Wat heeft KPN hier mee te maken? TS heeft Ziggo..?
Gaat neit om KPN, maar om je kabeleisen die providers stellen waar je aan moet voldoen.
Lenny77 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:39:
[...]
KPN zeurt niet

; KPN wil graag uitsluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door de bekabeling in huis alvorens ze een monteur sturen, danwel gaan proberen je om te prikken op een ander aderpaar... Bij problemen met wegvallende sync of lage snelheid willen we dus graag zeker weten dat het probleem in het ISRA zit. Is dat zo dan mag je er na die test weer net zoveel kabel tussen stoppen als je wilt...
Verder kan de router natuurlijk wel buiten de MTK gehaald worden en het modem (kabelmodem in dit geval) prima in de MTK blijven hangen.
Als ik die helpdesk van jullie bel, krijg ik elke keer een neiwu verhaal te horen (toch knap, 5 verschillende diagnoses en niet 1 die overeenkomt.)
Overigens was het bij mij geen telefoonkabel van 15 meter, maar een Cat6 kabel waar ik het telefoonsignaal overheen liet gaan (aders getest met kabeltester en klopte). alsnog zeiden ze dat het mijn schuld was dat er zoveel storing was. Toen heb ik alles naar jullie zin gedaan, netjes 1,5 meter telefoonkabels. al mijn lijnen in mijn huis omgelegd omdat mijn router in me pc-hok stond op de 1e verdieping. Resultaat: "oh, het zou ook kunnen zijn omdat er een geproviceerde reparatie op de lijn in de grond is toegepast". bedankt voor de dag werk wat voor niks is geweest. Nu laat ik het wel lekker zitten voor als er weer gezeik is.
conclusie:
hou het bij een korte telefoonkabel, anders zetten ze jou ook een dag aan het werk.
ps. Bij het krijgen van IPTV (de oude modem kon het neit aan dus werd nieuwe geleverd door monteur die ook storingsmeting deed) was verteld dat ik cat5e of cat6 mioest trekken naar de router en daar het telefoonsignaal overheen kon sturen. Cat5e/6 zou minder storen en dan kon ik het zo laten liggen. Ik heb nooit een briefje of iets degrelijkst eghad waarop stond dat de kabel maximaal 3 meter mocht zijn, wat ze me dus aan de telefoon vertelde.
ps ps:
sorry voor het bashen en grote post.
[ONTOPIC]
Heb je een ander kanaal geprobeerd?
[
Voor 4% gewijzigd door
w4rguy op 16-06-2010 11:20
]