Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dgibbons
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik heb Ziggo 50mb en mijn wired connectie is daadwerkelijk 50mb/s. Ik heb een Linksys WRT350N router voor het draadloos netwerk. Boven staat mijn pc die slecht ontvangst heeft (adsl was dit 10mb/s en nu ook weer 10mb/s) Ik heb dus enorm bereikverlies. Zelfs mijn iPad ontvangt bijna geen WIFI boven. Ik heb een Apple Air express gekocht om het bereik te vergroten, nu heb ik hem ingesteld maar schijnt niks te helpen. Wat kan ik doen om minimale bereikverlies te krijgen in mijn huis?

De router zit in de meterkast, er zitten 2 deuren en een trap tussen. Afstand is ong 8 - 10 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:21

JoSchaap

Had a life, got a modem..

je kunt halverwege een repeater ophangen :)
best practice is overigens wel om de repeater van hetzelfde merk/productlijn te nemen als het accesspoint

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Dgibbons schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:29:
De router zit in de meterkast, er zitten 2 deuren en een trap tussen. Afstand is ong 8 - 10 meter.
Haal de router sowieso eens uit de meterkast, dit kan namelijk voor veel storing zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dgibbons
Daar dacht ik zelf ook aan (storing in meterkast) De linksys en apple zou moeten werken met elkaar, kennis van mij heeft dat perfect werkend. Hij hangt halverwege, maar zorgt voor 0 meer bereik. Linksys heeft namelijk geen wireless N access point, alleen een G... Vandaar keek ik verder! Kan het ook aan instellingen liggen van linksys oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Let wel op. KPN zeurt bijvoorbeeld als je telefoonkabel langeri s als 2/3 meter. Dan bieden zej e geen ondersteuning omdat je het zelf "niet op orde hebt". Je moet ook een ronde telefoonkabel hebben in plaats van een platte.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:31
Dgibbons schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:16:
Daar dacht ik zelf ook aan (storing in meterkast) De linksys en apple zou moeten werken met elkaar, kennis van mij heeft dat perfect werkend. Hij hangt halverwege, maar zorgt voor 0 meer bereik. Linksys heeft namelijk geen wireless N access point, alleen een G... Vandaar keek ik verder! Kan het ook aan instellingen liggen van linksys oid?
Ik zou toch zweren dat ik een N-accespoint heb.

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WAP610N

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:56
telefoonkabel langer als 2/3 meter?? pas bij > 500 meter van de centrale krijg je langzamerhand verlies, dus een paar meter meer of minder zal niet uitmaken. Zorg idd wel dat je twisted pair gebruikt, ronde kabel dus of utp. Meterkast is door alle draden zowiezo bijna een kooi van faraday, veel bereik daarvandaan heb je vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-08 16:53
w4rguy schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:20:
Let wel op. KPN zeurt bijvoorbeeld als je telefoonkabel langeri s als 2/3 meter. Dan bieden zej e geen ondersteuning omdat je het zelf "niet op orde hebt". Je moet ook een ronde telefoonkabel hebben in plaats van een platte.
KPN zeurt niet ;) ; KPN wil graag uitsluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door de bekabeling in huis alvorens ze een monteur sturen, danwel gaan proberen je om te prikken op een ander aderpaar... Bij problemen met wegvallende sync of lage snelheid willen we dus graag zeker weten dat het probleem in het ISRA zit. Is dat zo dan mag je er na die test weer net zoveel kabel tussen stoppen als je wilt...

Verder kan de router natuurlijk wel buiten de MTK gehaald worden en het modem (kabelmodem in dit geval) prima in de MTK blijven hangen.

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Wat heeft KPN hier mee te maken? TS heeft Ziggo..?
Dgibbons schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:16:
Hoe bedoel je dat ze (WRT350N en Airport) niet met elkaar werken? Cisco (Linksys) heeft genoeg wireless N APs, je WRT350N is er immers ook een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Wat heeft KPN hier mee te maken? TS heeft Ziggo..?
Gaat neit om KPN, maar om je kabeleisen die providers stellen waar je aan moet voldoen.
Lenny77 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:39:
[...]

KPN zeurt niet ;) ; KPN wil graag uitsluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door de bekabeling in huis alvorens ze een monteur sturen, danwel gaan proberen je om te prikken op een ander aderpaar... Bij problemen met wegvallende sync of lage snelheid willen we dus graag zeker weten dat het probleem in het ISRA zit. Is dat zo dan mag je er na die test weer net zoveel kabel tussen stoppen als je wilt...

Verder kan de router natuurlijk wel buiten de MTK gehaald worden en het modem (kabelmodem in dit geval) prima in de MTK blijven hangen.
Als ik die helpdesk van jullie bel, krijg ik elke keer een neiwu verhaal te horen (toch knap, 5 verschillende diagnoses en niet 1 die overeenkomt.)

Overigens was het bij mij geen telefoonkabel van 15 meter, maar een Cat6 kabel waar ik het telefoonsignaal overheen liet gaan (aders getest met kabeltester en klopte). alsnog zeiden ze dat het mijn schuld was dat er zoveel storing was. Toen heb ik alles naar jullie zin gedaan, netjes 1,5 meter telefoonkabels. al mijn lijnen in mijn huis omgelegd omdat mijn router in me pc-hok stond op de 1e verdieping. Resultaat: "oh, het zou ook kunnen zijn omdat er een geproviceerde reparatie op de lijn in de grond is toegepast". bedankt voor de dag werk wat voor niks is geweest. Nu laat ik het wel lekker zitten voor als er weer gezeik is.

conclusie:
hou het bij een korte telefoonkabel, anders zetten ze jou ook een dag aan het werk.

ps. Bij het krijgen van IPTV (de oude modem kon het neit aan dus werd nieuwe geleverd door monteur die ook storingsmeting deed) was verteld dat ik cat5e of cat6 mioest trekken naar de router en daar het telefoonsignaal overheen kon sturen. Cat5e/6 zou minder storen en dan kon ik het zo laten liggen. Ik heb nooit een briefje of iets degrelijkst eghad waarop stond dat de kabel maximaal 3 meter mocht zijn, wat ze me dus aan de telefoon vertelde.

ps ps:
sorry voor het bashen en grote post.

[ONTOPIC]
Heb je een ander kanaal geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door w4rguy op 16-06-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
w4rguy schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:19:
Gaat neit om KPN, maar om je kabeleisen die providers stellen waar je aan moet voldoen.
Kabeleisen voor een telefoonkabel zijn helemaal niet aan de orde, aangezien TS Ziggo heeft en dus niet aan die kabel ook maar iets hoeft te veranderen om zijn router uit de meterkast te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

ah, ik lees dat hij op de kabel wel gewoon 50 mb/s trekt. Anders kon het namelijk ook zijn algehele verbinding zijn, daar keek ik meer naar (thinking out of the box).

Alsnog, andere kanalen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als er alternatieve firmware voor je router is kan je die proberen. Vaak zitten daar veel meer opties in, ook i.v.m. WLAN.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

UTP van meterkast naar boven, daar de router plaatsen. Als dat niet mogelijk is, een goede powerlan/homeplug set gebruiken om dit stuk te overbruggen.

(dit zal overigens alleen helpen, als de snelheid draadloos direct naast de router wel hoog genoeg is!)

[ Voor 25% gewijzigd door schaduw op 16-06-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dgibbons
Direct naast de router is inderdaad wel goed bereik, dit heb ik geprobeerd met de laptop. Ander kanaal heb ik ook geprobeerd en een andere ghz (weet niet precies wat dit is, er stond meen ik 4: 2,.... ghz en 8: 2,.... ghz) Het vreemde is dat er nu ipv 300mb/s de snelheid maar 54mb/s van de router is. Dit komt waarschijnlijk gewoon door signaal denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:56
Toevallig op delicious.com ook een alternatief: http://lifehacker.com/556...e+boosting-wi+fi-repeater
Pagina: 1