Ervaringen met 1080p op 15,4"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:03
Ik ben van plan ergens in de komende maanden een laptop aan te schaffen voor mijn opleiding. Aangezien ik thuis een totale resolutie van 4096x1152 (2x 2048x1152 @ 23") gewend ben, zit ik nog een beetje te twijfelen wat ik precies met het scherm aanmoet.

Het lijkt erop dat ik uiteindelijk zal moeten kiezen tussen deze opties:
- 1920x1080 op 15,4"
- 1600x900 op 14,1"

Nou ben ik meestal voor een zo groot mogelijke ppi (als het aan mij lag, had ik dit nu vanaf een 24" 2560x1600 monitor getypt, maar daar is blijkbaar geen markt voor :P), maar daar zit natuurlijk ook een grens aan. Aangezien ik van sommigen horrorverhalen hoor over 1080p op 15,4" schermen, ben ik wel benieuwd of wat jullie ervaringen hiermee zijn. Is het uiteindelijk allemaal niet toch te klein om er urenlang comfortabel op te kunnen werken?

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dat is voor iedereen verschillend.
Ik heb een laptop met 15,x" scherm met een resolutie van 1920x1200 en vind het heerlijk.
Maar ik weet zeker dat er mensen zijn die bij de gedachte alleen al hoofdpijn krijgen :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb een 17,5" lappie, 1900x1200 ik zou bij minder totaal gestoord worden.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 14:45

Saven

Administrator

15.6" 1080p hier
geen enkel probleem, lekker scherp en goed te lezen. ik zeg doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:54
Hier ook, een tijd op 15,4" gewerkt met 1920x1200 en geen probleem. Werkte erg lekker.
Alleen na een aantal uur merkte je wel dat het pijn aan de ogen begon te doen (onrustig).

Gebruik tegenwoordig een 12" op 1440x900, en ook daar geen problemen mee :)

Het ligt er vooral aan hoe je het gebruikt, of dat het ook na een aantal uur nog comfortabel is. Ben je 8uur aan het programmeren op zo'n schermgrote + resolutie, ja, dan ben je wel toe aan wat oogdruppels O-)
Voor de rest, moet geen probleem wezen, maar ligt volledig aan jezelf :>

[ Voor 36% gewijzigd door CrashOverDrive op 16-06-2010 01:43 . Reden: typo + aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je een modern OS hebt (Linux, MacOSX of Win Vista/7), kun je gewoon de DPI van je monitor instellen. Zo worden de letters niet kleiner maar scherper bij een hogere resolutie.

Als je dus graag 15,4" wil hebben, zou ik zeker voor die full-HD versie gaan! Het wordt er alleen maar leesbaarder van.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 15" (16"?) VAIO E met een FullHD-scherm, en het bevalt uitstekend. Het enige wat misschien jammer is, is dat de schermen erg glad (en dus spiegelend) zijn, omdat dit een scherper beeld geeft dan matte schermen. Helderheid opschroeven dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mwa, ik vond 1920x1200 op een 17" scherm nog wel te doen als je laptop recht voor je uitstaat. Bij een wat grotere afstand heb je eigenlijk al een hogere DPI instelling nodig, en sommige websites in Flash kan je niet echt vergroten. Dan wordt het wel vervelend.
Pagina: 1