Toon posts:

[Cinema4D] Met een Area light geen backlight?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is als volgt:

Wanneer ik een lamp met Areal Shadow achter een 'backlit material' zet komt er geen licht doorheen, wat toch de bedoeling is met backlight. Echter, het probleem doet zich niet voor met Soft, Hard of geen shadow.

(vergeef me het half Engels/Nederlands, duidelijker weet ik het niet te omschrijven ;) )

Ik heb via Renderosity een linkje weten te vinden waar mijn probleem exact omschreven wordt, met uitzondering dat een Hard Shadow bij mij wél werkt. Hieronder het linkje.

http://www.renderosity.co...ead.php?thread_id=2794007

Hierin heeft de gebruiker het Diffuse Algorithm op Oren Nayar gezet, maar dat helpt bij mij niet.

Nu is mijn vraag, is dit daadwerkelijk een bug, zoals in bovenstaande link beweerd wordt? Of heeft men hier ervaring met, en wellicht een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Misschien hier eens vragen ?
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, met zo'n keurige opbouw en zoekgeschiedenis vind ik het wel een topic waard. :)
Maar ik zou het antwoord ook niet weten, ik zou gokken in de richting van je videokaart... misschien kun je in de render settings nog iets aanpassen? En je kunt het ook niet faken, met een tweede lamp? Heb je qua opstelling al een paar tests gedaan, waarin je oorzaken elimineert?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs